Gå til innhold

Hjelp, medesin og gravid!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min far har fått medesin som heter citrafleet for å tømme tarmene til en kontroll imorgen, også er det sånn pulver som du blander med vann!

Han hadde lagt så da glasset på kjøkken benken den så jo ikke brukt ut eller noe og var ikke noe hvitt pulver der.

Så jeg brukte da glasset til å lage meg ett glass saft i samme glass som han brukte!

Så redd som jeg var så var jeg og spydde det opp etter å ha oppdaget at han brukte glasset... Men da hadde jeg i mellom tiden spist litt. Så kom jo egentlig ikke opp så mye veske!jeg er livredd for at dette er farlig! Noen som vet????

Anonymous poster hash: 151eb...a55

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min far har fått medesin som heter citrafleet for å tømme tarmene til en kontroll imorgen, også er det sånn pulver som du blander med vann!

Han hadde lagt så da glasset på kjøkken benken den så jo ikke brukt ut eller noe og var ikke noe hvitt pulver der.

Så jeg brukte da glasset til å lage meg ett glass saft i samme glass som han brukte!

Så redd som jeg var så var jeg og spydde det opp etter å ha oppdaget at han brukte glasset... Men da hadde jeg i mellom tiden spist litt. Så kom jo egentlig ikke opp så mye veske!jeg er livredd for at dette er farlig! Noen som vet????

Du har ingenting å bekymre deg for.

-Medisinstudent

Skrevet

Du har ingenting å bekymre deg for.

-Medisinstudent

Selv om at jeg smakte litt av pulvret i munnen?

Jeg håper det er ikke skadelig for barnet :(

Skrevet

Du drakk - smakte at det var pulver i glasset - spiste - for så å skjønne hvor pulveret kom fra - og så kastet du opp? .... 

Man får en dose man skal ta av dette middelet. Du har fått så lite pulver i deg at det ikke vil ha noen effekt overhodet - særlig fordi du ikke kastet opp. Du er gravid? Det tar i så fall over to timer for maten å komme videre fra magesekken og ned i tarmen. 

Anonymous poster hash: a9da0...fa8
Skrevet

Særlig fordi du kastet opp, mente jeg. 

Skrevet

Du drakk - smakte at det var pulver i glasset - spiste - for så å skjønne hvor pulveret kom fra - og så kastet du opp? ....

Man får en dose man skal ta av dette middelet. Du har fått så lite pulver i deg at det ikke vil ha noen effekt overhodet - særlig fordi du ikke kastet opp. Du er gravid? Det tar i så fall over to timer for maten å komme videre fra magesekken og ned i tarmen.

Ser jo nå at jeg ikke har skrevet at jeg er gravid! Ja er gravid 17 uker på vei. Det smakt bare litt pulver når jeg drakk av ssmme glass som far hadde brukt da til dette pulvret... Er redd for det skader fosteret mitt æ😞😞😞

Skrevet

Særlig fordi du kastet opp, mente jeg.

Jeg kastet opp i håp om at vesken skulle komme ut!

Skrevet

Ja, du har ingenting å være redd for. Da har jeg både tatt virkestoffet i betraktning, mengden du kan ha fått i deg, samt at du er i svangerskapsuke 17. Lykke til videre!

-Medisinstudent

Skrevet

Ja, du har ingenting å være redd for. Da har jeg både tatt virkestoffet i betraktning, mengden du kan ha fått i deg, samt at du er i svangerskapsuke 17. Lykke til videre!

-Medisinstudent

Okej :) stoler på deg! Takk for hjelpen ;)

Skrevet

Graviditet/Amming: 

Overgang i placenta: Det foreligger ikke kliniske data på bruk under graviditet eller reproduksjonstoksiske effekter. Da pikosulfat er et kontaktlaksantium, bør man av sikkerhetsårsaker helst unngå bruk under graviditet. Overgang i morsmelk: Ingen erfaring. Pga. virkestoffenes farmakokinetiske egenskaper, kan imidlertid behandling vurderes hos ammende.

Vi snakker her vanlige doser, ikke rester i et glass.

Slapp av. pust.

Skrevet

Graviditet/Amming:

Overgang i placenta: Det foreligger ikke kliniske data på bruk under graviditet eller reproduksjonstoksiske effekter. Da pikosulfat er et kontaktlaksantium, bør man av sikkerhetsårsaker helst unngå bruk under graviditet. Overgang i morsmelk: Ingen erfaring. Pga. virkestoffenes farmakokinetiske egenskaper, kan imidlertid behandling vurderes hos ammende.

Slapp av. pust.

Jeg håper virkelig dette går bra! Er virkelig bekyrmet!!

Skrevet

Graviditet/Amming:

Overgang i placenta: Det foreligger ikke kliniske data på bruk under graviditet eller reproduksjonstoksiske effekter. Da pikosulfat er et kontaktlaksantium, bør man av sikkerhetsårsaker helst unngå bruk under graviditet. Overgang i morsmelk: Ingen erfaring. Pga. virkestoffenes farmakokinetiske egenskaper, kan imidlertid behandling vurderes hos ammende.

Slapp av. pust.

Også skjønnte ikke jeg helt, hva har det med placenta å gjøre???

Skrevet

Graviditet/Amming:

Slapp av. pust.

Også skjønnte ikke jeg helt, hva har det med placenta å gjøre???

Hva da? Forstod du ikke hva overgang til morkake betyr?

Det er slik det kan stå i bruksanvisning til medinsiner, overgang placenta, overgang morsmelk...

Det som står over er egenlti at det mangler forskning på området når det gjelder gravide, fordi gravide tar ikke den medinsinen, pga de er gravide, og det ikke er dokumentert trygt.

Men det betyr ikke at det er farlig, det betyr bare at det mangler forskning på området.

Det er uetisk å forske på gravide og medisinbruk.

Av den grunn blir gravide frarødet det meste.

Som igjen ikke betyr at alt er farlig fordet om det er medisin.

Det baseres ofte på dyreforsøk, som ikke blir helt riktig, da eksvis mus kan tåle bedre/dårligere medisner enn oss mennesker.

Skrevet

Har en tendens til å bli hysterisk selv, så forstår deg. Men, her er det snakk om svært små mengder av et stoff som ikke er påvist skadelig for fosteret. Hør på medisinstudenten og slapp av. Dette vil ikke skade barnet ditt. 

Anonymous poster hash: e5667...298
Skrevet

Ta det helt med ro. Det verste som teoretisk kan skje er at du blir litt løs i magen ;) 

Anonymous poster hash: a90db...590

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...