Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #1 Skrevet 24. november 2014 Hvordan gikk det da? Leser at mor må legge seg på et annet rom osv, men hva når ikke det er mulig? Anonymous poster hash: 129e0...f59
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #2 Skrevet 24. november 2014 Kommer jo an på alder til barnet. Her lot jeg poden trappe ned selv ettersom han fikk mer og mer normal mat og ikke trengte noe på natten. Da jeg begynte å jobbe (11 mnd) måtte jeg selv "vekke" han i 6-tiden om morgenenfor å amme. Sov rundt av seg selv. Så, spørsmålet er hvor gammel babyen er og om du må trappe ned (eller bare ønsker det selv)? Kan tenkes her at det hjalp at babyen sov på eget soverom fra han var 5 mnd og ikke luktet meg om natten. Men han fikk om han våknet.. Anonymous poster hash: a2805...b1e
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #3 Skrevet 24. november 2014 Ja det gjorde jeg med mine. Nr 1 avvente seg selv ved 5 mnd, men han lå på et annet rom enn oss. Nr 2 avvente jeg ved 6 mnd. Tok henne bare opp i senga mi og trøstet. Kun litt knirking og småsutring et par netter. Nr 3 lå sammen med meg hver natt. Skrik, hyl og vræl 1 time et par netter. Ingenting funket. Men hun ga seg etter to netter da. Hun var 7 mnd. Synes det var helt uproblematisk å avvenne dem selv. Jeg hadde jo vært hjemme med dem så lenge og ammet dem hver natt, så jeg kjente dem best og visste best hvordan jeg kunne roe dem. De var mest vant med å bli roet av meg, så da tenkte jeg det ville bli lettest. Anonymous poster hash: 24cf4...a36
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #4 Skrevet 24. november 2014 Husker ikke hvor stor min var, men begynte med å tilby tåteflaske med vann på ved første amming om natten. Han var nok nærmere året da og det fungerte veldig greit. Den andre på morraskvisten fikk han en lang stund til. Men her var det helt greit. Han fikk litt melk i 6-7 tiden og jeg fikk sove lenger Hvor stor er ungen din da? Hvis de fortsatt trenger noe fordi de er tørste/sultne er det jo greit å gi noe annet å drikke, men er det for kosen kan det hjelpe at du dekker deg litt til(f.eks sov med en tynn genser/nattpysj) så puppen ikke er like tilgjengelig og gi masse kos. Anonymous poster hash: dd7d2...2f3
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #5 Skrevet 24. november 2014 Vil bare si at noen anbefaler(for barnet sin del) at mor tar seg av avvenningen. Så slipper barnet å miste både pupp OG mor. Så sånn sett er det jo bra at du gjør det Har prøvd avvenning et par ganger selv, men begge gangene innsett at ingen av oss er klar enda. Det har føltes feil, og har dermed latt være å styre med det Anonymous poster hash: 9ef8f...c68
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå