Gå til innhold

"Teller" ridning som idrett til barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter på 8 vil gjerne starte på ridekurs. Hun er egentlig begynt å bli litt rund, så for hennes del kunne jeg tenkt meg at hun var med på noe som man blir litt svett av. Jeg er ikke opptatt av å slanke henne, men er realistisk på at hun kan bli stor. Men så til det jeg lurer på, hvor mye idrett er et ridekurs, i form av at msn blir svett, lærer seg å bruke kroppen godt? Har null erfaring selv.

Anonymous poster hash: c6355...65b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis hun er en typisk stalljente, er hun etterhvert i stallen litt oftere enn på kursdag. Da er hun mye i bevegelse, selv om hun ikke trener.

Jeg ser få overvektige i stallen, de er andre steder.

Anonymous poster hash: eec09...da7

Skrevet

Hvis hun er en typisk stalljente, er hun etterhvert i stallen litt oftere enn på kursdag. Da er hun mye i bevegelse, selv om hun ikke trener.

Jeg ser få overvektige i stallen, de er andre steder.

Anonymous poster hash: eec09...da7

Skrevet

Ridning er svært god trening, mer og mer etter hvert som man blir bedre. Man er god og  svett etter en ridetime om man gjør det rett. :)

Anonymous poster hash: 34d99...418
Skrevet

Ridning er svært god trening, mer og mer etter hvert som man blir bedre. Man er god og svett etter en ridetime om man gjør det rett. :)

Anonymous poster hash: 34d99...418

Aha :) så det er ikke bare hesten som løper 😂 ser for meg at man bare sitter oppå der og så løpet hesten rundt.

Anonymous poster hash: 1c4ef...e4c

Skrevet

Man sitter ikke bare oppå hesten og blir fraktet rundt. Du får trent mye kjernemuskler og god balanse. Og på en skikkelig rideøkt blir man både varm og svett. Om dere er heldig er det en aktiv stallgjeng der hun vil ri og da kommer den tunge stalljobbingen inn i bildet. Jeg har selv gått ned over 30kg kun med ridning og stalljobb

Skrevet

Jeg har ridd i flere år. Sist gang jeg tok det opp igjen kunne jeg ikke gå ned ei trapp skikkelig på flere dager, jeg hadde så vondt i musklene! For ikke å snakke om hvor vondt det var å le :P 

Det er en kjempeidrett hvis man gjør det skikkelig, og særlig hvis man jobber i stallen i tillegg. Det er også bra for balansen.

Anonymous poster hash: bdbd1...dff
Skrevet

Ridning er idrett ja.

De som tror det ikke er slitsomt kan få en ridetime med meg. ;-)

Det er en OL gren.

Anonymous poster hash: 06d11...ed0

Skrevet

Ridning er idrett ja.

De som tror det ikke er slitsomt kan få en ridetime med meg. ;-)

Det er en OL gren.

Jeg har bare ridd en håndfull ganger. På det tidspunktet var jeg aktiv danser og råsterk. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ALDRI har vært så støl og sliten i mitt liv! Dét var kjempetungt og jeg brukte muskler jeg ikke visste at jeg hadde en gang. Ridning er flott trening og hestejenter får nydelig holdning :)

Skrevet

Ridning innebærer også mye arbeid i form av møkking osv. Niesen min driver med hest, og er knallsterk og ligger ikke på latsiden:).

Anonymous poster hash: 04a37...cd7

Skrevet

Man blir ikke tynnere av ridning, og man bruker lite kondisjon sammenlignet med annen idrett. Men man blir sterk. Spesielt i lårene.

Anonymous poster hash: 6267d...fc9

Skrevet

Man blir ikke tynnere av ridning, og man bruker lite kondisjon sammenlignet med annen idrett. Men man blir sterk. Spesielt i lårene.

Anonymous poster hash: 6267d...fc9

Ridd mye?

Åpenbart har du bedrevet "dasse-ridning" som jeg kaller det.

Man kan faktisk "trene" hver dag uten å bli tynn også.

Det handler om intensitet og ikke minst, bruke kroppen riktig. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...