Gå til innhold

Innafor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 1,5 år har hatt feber i helgen og matlysten har vært dårlig. Vanligvis spiser han bra, men matlysten har ikke vært på topp.

Til middagen hans lagde jeg små pannekaker av havremel og sojamelk. Stekte dem i litt solsikkeolje. Hadde ikke sukker i dem, men han fikk litt hjemmelaget jordbærsyltetøy på. Gutten er nå på sin tredje pannekake og er veldig fornøyd.

Er dette innafor eller har jeg gjort noe dumt nå? Har jeg lært ham at "hvis jeg ikke spiser får jeg pannekake" liksom?

Takknemlig for svar fra erfarne mammaer her inne.

Hilsen førstegangsmamma

Anonymous poster hash: 8b246...8eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres bare koselig ut :) Og ikke usunt!

Anonymous poster hash: 4633c...e62
Skrevet

Å endre vaner tek tid. Om kosthaldet er bra til vanleg gjer det ingen skade at det skeier ut ved sjukdom. Berre pass på å reetablere det sunne kosthaldet så snart matlysta tek seg opp att.

Skrevet

Å endre vaner tek tid. Om kosthaldet er bra til vanleg gjer det ingen skade at det skeier ut ved sjukdom. Berre pass på å reetablere det sunne kosthaldet så snart matlysta tek seg opp att.

Takk for fine svar :)

Lillegutt er god og mett og lagt for kvelden.

Skrevet

Så koselig! Viktig med noe fristende når barn er syke. Ville kanskje byttet ut solsikkeoljen med rapsolje, kokosolje eller smør. Solsikkeoljen inneholder mye omega 6.

Anonymous poster hash: 3cb43...98b

Skrevet

oioioi,gutten er bare 1,5 år, de er ikke SÅ smarte i denne alderen..!slapp av og heller nyt å gjøre noe mot normalen!

Anonymous poster hash: 2fee4...635
Skrevet

Pytt, syke barn gir jeg nesten hva som helst!!

Syns forøvrig du har gitt ham et veldig sunt alternativ :)

God bedring fra 4barns mamma :)

Anonymous poster hash: a1c46...344

Skrevet

Helt innafor! HAdde vært noe annet om ungen hadde nektet å spise mat for å få pannekaker :)

Skrevet

Tusen takk for beroligende ord :)

Skal huske på det med oljen.

Skrevet

Koselig det vel :-)

Anonymous poster hash: 6985c...cf4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...