Gå til innhold

hardt bryst mellom ammingene, noen som kan hjelpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blitt undersøkt hos legen, og jeg går på penicillin.  Føler jeg klarer å få tømt brystet ved amming, men rett etter amming er det "en hard plate" over brystet igjen. De tette melkegangene er også vanskelig å få helt bort, men de er på utsiden. Noen som har opplevd noe lignende? Noen som har gode råd?

Anonymous poster hash: 61865...b72
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde det problemet i perioder. Da måtte jeg massere og massere. Men hvordan er brystet rett etter amming? Hvis det da er hardt kan du prøve å pumpe mens du masserer. Husker en gang; vi dro til barcelona og det ble tull med alt pga at vi måtte stå opp tidlig og fly og alt mulig. Hadde heldigvis med pumpa. Var livredd for betennelse i fremmed land. Etter at poden hadde spist brukte jeg pumpa mens samboern masserte superhardt. Gjorde driiitvondt, men plutselig slapp det og melka kom ut. Fytti for en lettelse det var. Varm dusj / varmt bad før massering og pumpe kan også hjelpe. Lykke, lykke til.

Anonymous poster hash: dee58...9f1

Skrevet

Be om hjelp fra helsestasjon. Har du født på riksen, ta kontakt med ammepoliklinikken. Se på ammehjelpen.no. De kan du ringe / maile for å få råd og veiledning. Ikke alltid fastleger har god peiling på akkurat dette.

Skrevet

Bytt ammestilling, se på ammehjelpen.no.

Skrevet

Ammer i alle mulige ammestillinger, og føler det blir mykt når jeg ammer, men hardt igjen med en gang etter ammingen. Masserer, men tørr ikke massere så hardt, da det advares mot blant annet på ammehjelpen.no.

Anonymous poster hash: 61865...b72

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...