Gå til innhold

Noen her som aldri reiser bort med partneren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboeren min har ikke reist bort en helg eller noe sammen på over 5 år. Det er helt og holdent pga økonomi. Hvert år tar vi en ferietur med datteren min men vi har rett og slett ikke anledning til å prioritere en tur til bare oss. Vi har ikke noe problem med barnevakt da både min og hans foreldre kan passe. Noe de Gjør innimellom også. Ikke fordi vi skal noe men for at hun skal ha et forhold til familien.

Skulle ønske at pengene strakk til at vi kanskje fikk til en weekend i året bare oss to. Men pga studier,huskjøp og nå full oppussing de neste årene kan jeg ikke se at vi kan ta oss råd til det.

Hvordan er det for dere? Har dere en fast weekend i året hvor det bare er dere to eller kanskje oftere?

Anonymous poster hash: 0dd5e...e00

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nei, men skulle gjerne hatt det! Her er problemet barnevakt da. Vi har dog vært på en tur med jobben hans i år, men det blir liksom ikke helt det samme. Møt opp kl da og da, middag da, guidet tur da, etc. Det blir ikke det samme som å dra på tur og styre det selv. Men som sagt, vi har ikke barnevakt...

Skrevet

Her blir det liksom aldri... Var på en tur sammen for sikkert 14 år siden, før vi fikk barn :D

Anonymous poster hash: b9367...581

Skrevet

Til deg vil jeg da si at det ikke trenger å være så veldig dyrt. Det går an å gjøre det billig, og det renger ikke være utenlands og det trenger ikke være spa hotel. 

Før vi fikk barn reiste vi litt utenlands. Det var noen lugubre hoteller vi besøkte, men det var fint å komme seg unna. Vi reiste med Ryanair, og var nede i et par hundringser for overnatting. 

Anonymous poster hash: 76ac7...d4c
Skrevet

Nei, har ingen til å passe ungene, så da blir det turer på alle eller ingen :)

Skrevet

Vi reiser så og si aldri. Det er pga manglende interesse først og fremst :)

Mannen min er er ikke interessert i å reise. Når jeg forteller folk det tror de ofte han er uinteressant, men han er den mest interessante og spennende personen jeg kjenner, og mye mer interessant enn de jeg kjenner som reiser mye. Han ser bare ikke poenget. Om vi reiser et sted sammen blir det en kort tur gjerne innad i Norge.

Det er litt synd synes jeg at det er mer akseptert å dra på to sydenturer og tre helgeturer til europeiske storbyer i året enn å la være. Vi som ikke gjør det bidrar jo til et betydelig lavere CO2-utslipp.

Reis deg spennende sier reklamen, men jeg synes ikke folk som har reist mye er mer spennende :P

Anonymous poster hash: 03ad8...b88

Skrevet

Går an å finne veldig billige turer. Og følg litt med på tilbud. Jeg har selv veldig dårlig råd, men elsker å reise. Nå skal jeg snart til København med båten fra fredag til søndag, turen koster meg 0 kr, vant den på skrapelodd på nettsiden deres. De har det jevnlig, så har de jevnlig tur til 100 kr. På vei ned, har jeg med mat, på vei hjem spiser vi koldtbord. I København skal vi på tivoli og titte, tusle rundt, ta en kaffe på en cafe og bare kose oss. Uten at det blir for dyrt.

Ellers var jeg i Polen i sommer, billig fly og hotell, for 3 dager ble det 1000 kr pr. person. Maten der nede var så billig, at det var gøy å gå ut å spise, trengte jo ikke å ta det billigste på menyen.

Anonymous poster hash: 59978...455
Skrevet

Sist var i 2005... Før barn..

Vi har lite tilgang til barnevakt..

Anonymous poster hash: e8c78...592

Skrevet

Vi reiser på 2 weekendturer sammen i året + en sydentur der barnet er med som pleier å være på en uke.

Weekendturene er for mor og far alene, og da reiser vi til type London, København, Stockholm og slike steder og bare koser oss med god mat, shopping og hverandre.

Disse turene er gull verdt og vi sparer en fast sum i mnd for å få råd :)

Anonymous poster hash: 4f9ef...cc0

Skrevet

Aldri:)

Vi gjorde det mye før vi fikk barn, men nå er vi mer hjemmekjære. Har vi barnevakt vil vi egentlig bare slappe av hjemme med en flaske vin eller gå ut og spise.

Skrevet

Det hender vi drar bort sammen, spessielt til hytta eller for å besøke familie. Men da har vi jo med oss ungene. Reise noe sted uten dem har vi gjort en gang. Det var hyggelig det, men vi bruker heller tiden sammen.

Anonymous poster hash: f363b...446
Skrevet

Har ikke vært på aleneferie siden før barna kom. Men vi elsker at feriene er familieferier :). Hadde vært sammen mange år før ungene kom og var på aleneferier da og om noen år kan vi det igjen. Ikke noe savn , kan kose seg med hverandre hjemme og :)

Skrevet

Sist var en overnatting på hotell i forbindelse med bryllup på andre kanten av landet, det er var våren for 8,5 år siden.

Men vi har jo i stor grad valgt det selv da, har fått fire barn på forholdsvis kort tid og man kan ikke bare sette bort en sånn gjeng for å reise på kjærestetur ;) Går mange år mellom hver gang vi har barnevakt. Barnevakt over natten hadde vi sist for 5 år siden, da overnattet de to eldste hos svigermor en natt og de to yngste hos min mamma.

Anonymous poster hash: df672...d04
Skrevet

Dra på telttur! Hvis dere uansett har barnevakt, er det jo mye bedre å komme seg litt bort. Kjemperomantisk og utrolig billig (eller, kjøp med vin, da). Men ta det til sommeren hvis dere ikke er vant til å være på tur. Frosne tær og vannrett regn i ansiktet er ikke så romantisk som solnedgang rundt midnatt i 20 grader :-)

Skrevet

Vi har fire barn og vært sammen i tolv år.

Vi er særdeles sjelden på tur alene. For oss er det ikke snakk om økonomi, men tid og barnevakter.

Naturlig med lite turer når man har lang småbarnsperiode tipper jeg.

Sist vi var borte over natta var for to år siden - da vi var inviterte i bryllup i en annen by, og så var vi en uke borte sammen for 10,5 år siden.

Besteforeldre har barna innimellom, men sjelden alle samtidig - og da er vi isåfall ikke lengre unna enn restaurant, og maks noen timer - og det er også temmelig sjelden....

Ser for meg mer turer i fremtiden når barna er større.

Skrevet

Vi reiser heller ikke. Har ikke økonomi til det, eller så mange barnevaktmuligheter. Håper vi kan få spart litt til en tur til neste vår.

Vi drar 1 uke på ferie sammen med barna, her har det og vært utgifter, hus, oppussing osv som gjør at det ikke blir ferie. Penger blir ikke prioritert på ferie. Kanskje en annen gang.

Anonymous poster hash: 431cb...127
Skrevet

Vi var på båt tur i februar. Nå kommer det baby så blir en stund til neste gang.

Anonymous poster hash: 9f2a0...b97

Skrevet

Takk for så mange svar :)

ser at det er litt blandende meninger og erfaringer.

Vi har vært sammen i 7 år men aldri hatt noe spesielt med egentlig siden jeg allerede hadde et barn når jeg møtte han. Er derfor vi har snakket lenge om å prøve å få til en weekend i året hvor bare han og meg reiser et sted sammen.

Som regel når vi har barnevakt fordi besteforeldre ønsker å ha besøk har vi lagt det til jobbehelger. Jeg holder på med videreutdanning nå så det skal bli godt å bli ferdig til jul. Da får vi bedre råd siden jeg da kan gå opp i stilling og tjene mer.

H.i.

Anonymous poster hash: 0dd5e...e00

Skrevet

Har vært sammen i 20 år, og ettr at gutten ble født i 2009 har det vært veldig lite tid alene pga avstand til besteforeldre og sykdom i familien. I 2013 hadde vi 10 dagers ferie uten barn, det var første gang. I 2014 var gutten 1 uke hos mine foreldre, men da jobbet vi. I 2015 har vi ikke planlagt med noe, utenom at han skal tilbake til mine foreldre på sommerstid (men da har vi ikke ferie).

Men vi reiser mye hver for oss eller den ene av oss alene med gutten. Om 2 uker skal gutten til svigers med sin far og jeg skal på skitur.

Anonymous poster hash: a9b34...995

Skrevet

Nei, har ingen til å passe ungene, så da blir det turer på alle eller ingen :)

Samme her. Men det er ikke noe savn å dra uten de heller, så det går helt fint :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...