Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #1 Skrevet 24. november 2014 Blir jobben deres sinte om dere er hjemme ved sykdom/ sykt barn? Jeg sitter rett og slett hjemme med sykt barn og har utrolig dålig samvittighet da jeg vet hvordan de ansatte prater om de andre når de er syke eller barna er syke! Anonymous poster hash: 234c0...332
Gjest 5 andre Skrevet 24. november 2014 #2 Skrevet 24. november 2014 Hev deg over det. Så lenge du VET at du eller barnet er sykt, har du ikke noe å føle dårlig samvittighet over, Kanskje du en annen gang mens du er på jobb kan komme med motargumenter når de andre begynner å slenge med leppa . Det er lov å si ifra at surmaga uttalelser skaper dårlig stemning. Vi er dessverre ofte så konfliktskye at vi heller gruer oss til å møte folk, i stedet for å si hva vi føler og mener.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #3 Skrevet 24. november 2014 Nei, det blir de ikke. Jeg har vel vært mer hjemme enn på jobb siden minsten starta i bhg i august, og skal hjem idag kl 11.30 for at mannen skal dra på jobb. Sånn er det bare å ha barn, så det må de tåle. Anonymous poster hash: 21c41...a9d
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #4 Skrevet 24. november 2014 Keg har stått opp for de som er syke eller har syke barn.. det er grunnen til at jeg vet hva de kan få seg til å si.. de vet hva jeg mener om oppførselen, men jeg vet også at det bryr de midt i *** ikke alle er slik, men mesteparten. Jeg liker ikke å tenke på at de kanskje sitter å prater drit om meg. Men samtidlig vet jeg det er rett av meg og være hjemme me barnet som slettes ikke burde ut av huset med feber og halsbetennelse!hi Anonymous poster hash: 234c0...332
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #5 Skrevet 24. november 2014 Det er en uting å ha et slikt arbeidsmiljø, dette er noe du bør ta opp med verneombud og ledelsen. Vi har det ikke sånn på vår arbeidsplass, men jeg vet at det skjer og jeg blir like sjokkert hver eneste gang. Jeg tenker det har med den holdningen som gjenspeiler seg her inne også. Jobbe, jobbe og jobbe samme hvor syk man er. Om denne utviklingen fortsetter blir det sikkert til slutt innført karensdager. Anonymous poster hash: 12813...e8f
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #6 Skrevet 24. november 2014 Jeg tenker også at dette er en sak på ta opp med verneombud.. eventuelt ta opp i AMU Anonymous poster hash: e9a69...c58
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #7 Skrevet 24. november 2014 Sånn er det hos oss også dessverre. Liten bedrift, og en leder som blir pottesur og lager sårlig stemning når det er sykdom. Jeg gidder ikke å ha dårlig samvittighet, og nekter også å være med å himle med øynene når andre ringer inn syke. Kanskje en "lettvint løsning", men jeg er på utkikk etter ny jobb, mye pga arbeidsmiljøet. Anonymous poster hash: 56236...086
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #8 Skrevet 24. november 2014 Det vet jeg ikke. Vi har nesten ikke sykefravær hos de ansatte og ingen har små barn som det er aktuelt å være hjemme med, så akkurat det er ingen problemstilling. Jeg tror imidlertid det hadde blitt snakket ganske negativt om hvis det var mistanke om at noen ble hjemme uten at det strengt tatt var behov for det. Anonymous poster hash: 123cb...e1b
Honningmelon Skrevet 24. november 2014 #9 Skrevet 24. november 2014 Det er ikke slik der jeg jobber. Heldigvis.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #10 Skrevet 24. november 2014 Holdningen hos oss er: Stakkars! Jeg håper det ikke er noe alvorlig! Nå har vi jobber som gjør at fravær stort sett blir vårt eget problem da vi har selvstendige oppgaver. Selv har jeg gått på jobb når jeg burde holdt sengen, bare for å gjennomføre viktige møter. Anonymous poster hash: 5af90...757
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå