Anonym bruker Skrevet 23. november 2014 #1 Skrevet 23. november 2014 Jeg jobber i bhg med 20 barn på avdelingen. Tar meg i å tro at foreldrene vet hvem de andre foreldrene er, men siden barna leveres og hentes til forskjellige tider er det noen som nesten aldri er samtidig i garderoben. Vet du hvem de andre er? Anonymous poster hash: ade8a...0ad
Anonym bruker Skrevet 23. november 2014 #2 Skrevet 23. november 2014 på småbarnavdelingen visste jeg nok hvem alle foreldrene var ja.Ikke på navn da,men som "pappaen til Aleksander", "mammaen til helene". Nå går han på storbarns avdeling med 19 andre unger å jeg har ikke sjans i havet til å vite hvem alle er. Jeg må levere han så fort barnehagen åpner å er det samme pappa jeg treffer på hver dag + en nabo som jeg selvsagt kjenner en del. Henter han også til tider som ikke de andre foreldrene gjør så treffer sjeldent på de. Anonymous poster hash: 66c06...9ef
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #3 Skrevet 24. november 2014 Ja, det er 20 barn på avdelingen og jeg vet hvem alle foreldrene er. Har jo truffet dem på dugnader i barnehagen, avslutninger og ved levering/henting osv. Jeg kan ikke navnene på alle, men har til slutt lært meg navnene på foreldrene i mitt kull, i hvert fall. Anonymous poster hash: 1f5ba...871
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #4 Skrevet 24. november 2014 Kjenner et par av de, men det er fordi hun ene er helsesøstera i kommunen og hun andre er i fau med meg. ellers har jeg kun sett de andre på foreldremøte eller sagt et lavt "hei" i garderoben. Leverer sent og henter tidlig, så er stort sett der alene som forelder. Anonymous poster hash: ea0c9...a1d
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #5 Skrevet 24. november 2014 18 barn på avdelingen her, og jeg vet hvem de aller fleste er. Ser jo hverandre på foreldremøter, foreldrekaffe, dugnad osv i tillegg til i levere og hentesituasjonen. Vet ikke hva alle heter eller hvor de bor, men vet at det er en forelder i barnehagen og hilser om jeg møter de på butikken o.l. Foreldrene til de barnet mitt leker med kjenner jeg jo bedre, de besøker jo hverandre utenom barnehagen også så de foreldrene vet jeg hva heter, har lagret telefonnr til osv. Anonymous poster hash: 7715e...f63
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #6 Skrevet 24. november 2014 Ja. Da barnet mitt gikk i barnehagen visste jeg hvem de aller fleste foreldrene var på hennes avdeling + på en del andre. MEN jeg kjente dem ikke noe særlig. Anonymous poster hash: 6da04...2cf
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #7 Skrevet 24. november 2014 Ja, jeg vet hvem de fleste foreldrene er. Jeg har hatt barn på avdelingen sammenhengende i fem år, så jeg er en av de som kjenner avdelingen best. Synes da det er normal folkeskikk å ta initiativ til å hilse på foreldrene til nye barn første gang jeg treffer dem og å slå av en liten pust. Hilser på de aller fleste når jeg treffer dem i det daglige. Anonymous poster hash: 36eaf...e33
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #8 Skrevet 24. november 2014 Ja, bor på landet og jeg har gått på skole med mange av de andre foreldrene, eller søsken av de andre foreldrene, jeg husker dem fra lokal butikken og kjenner gjerne familiene i flere generasjoner. Det er lite nyinnflytting her hvor vi bor, og de få som er nye i bygda legger vi jo også merke til, og vet derfor hvem de er. Anonymous poster hash: 8cc7e...c6c
Tired mama Skrevet 24. november 2014 #9 Skrevet 24. november 2014 Da førstemann gikk i barnehagen hadde jeg full kontroll på alle barn OG foreldre. Da andremann begynte i barnehagen, hadde jeg kontroll på de fleste barna og foreldrene. Da tredjemann begynte, mistet jeg totalt oversikten. Kjenner noen få barn, og bare noen få foreldre. 😁
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #10 Skrevet 24. november 2014 Har hatt 3 barn i barnehage, og gjennom alle de årene har jeg blitt kjent med fem av foreldrene. På smpbarnsavdeling har jeg sjeldent visst hvem noen av foreldrene er, tror det har litt med at det ikke har vært noen bursdagsfeiringer på privaten, noe det har vært mye av da barna har kommet på stor avdeling.Har ikke noe behov for å være på snakk med foreldrene, vi treffes svært sjeldent, noen foreldre seg jeg aldri, da vi leverer og henter til ulike tider.Men på storbarnsavdeling blir det litt annerledes, da går man gjerne i selskaper og en blir da kjent med de som er tilstedet.Selv om dette som regel har vært avgrenset til noen barn, sjeldent hele avdelingen blir invitert i selskaper.SOm regel er det det samme gjengen som går igjen, de de leker best med i barnehagen.Nei, blir kjent med foreldrene i barnehagen er et behov jeg ihvertfall mangler ganske totalt.Men så har vi aldri hatt barnehage i nærmiljøet heller da, så barna vil aldri gå videre på skole sammen, eller leke sammen i gata, eller bli med hverandre hjem når de blir eldre. Anonymous poster hash: f7b69...85c
Førstemann Skrevet 24. november 2014 #11 Skrevet 24. november 2014 (endret) Ja, de aller fleste vet jeg hvem er. Har ikke 100% oversikt over 3-åringene, min er 5. På hennes aldersgruppe, vet jeg hvem alle er. Endret 24. november 2014 av Førstemann
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #12 Skrevet 24. november 2014 Jeg kjenner igjen en del av dem nok til at jeg sier hei om jeg ser dem på butikken. Men jeg vet ikke navnet på alle eller hvem av barn alle er forelder til. Anonymous poster hash: 85e71...810
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #13 Skrevet 24. november 2014 De fleste, men ikke alle. Han begynte på stor avdeling i høst, og det er noen av de som er 2 år eldre jeg ikke har helt oversikt over. Anonymous poster hash: 89fad...71c
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #14 Skrevet 24. november 2014 Kjenner alle, også ved navn. Men de er bare ti barn totalt (en avdeling for alle aldre). Anonymous poster hash: 59e5b...e4b
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #15 Skrevet 24. november 2014 Jeg kjenner noen ansikter, men ingen navn. Må innrømme at det bare er fem av de elleve andre barna jeg kan navnet på også. Men nå er jenta mi bare ett år, og har gått der i tre måneder bare. Har vært på ett foreldremøte, ingen andre arrangementer med foreldre så langt. Håper å bli bedre kjent med dem etter hvert. Anonymous poster hash: 3a325...203
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #16 Skrevet 24. november 2014 Vet hvem mange er som mammen til den og den, men er vel bare 5-6 foreldre jeg vet navnet på, kun fordi jeg har møtt dem privat i en eller annen sammenheng eller gått på skole med et par av dem osv. Anonymous poster hash: 44edf...428
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #17 Skrevet 24. november 2014 Vi har en liten barnehage, og vet hvem alle foreldrene er på begges avd. Vet ikke alltid navnene, men sett ansiktet og vet at det er pappaen\mammaen til han eller hun. Anonymous poster hash: bd6d8...082
Giss Skrevet 24. november 2014 #18 Skrevet 24. november 2014 På småbarnsavdelingen visste jeg hvem de fleste foreldre var. Alle ga seg bedre tid der, ikke så mange kom veldig tidlig/ble hentet veldig sent, de fleste hadde god tid ved levering og henting. På storavdelingene er det litt forskjellig. På den avdeling hvor storesøster gikk kjennte jeg de fleste av mødrene og en del av fedrene. Vi hadde fulgtes over fra småbarnsavdelingen og den storavdelingen la veldig til rette for at vi skulle komme i barnehagen og være med på ting/se hva ungene hadde holdt på med osv. På den avdelingen hvor lillebror går kjenner jeg nesten ingen foreldrer. De fleste bare kaster ungene fra seg og farer ut av døren igjen. Det blir innkalt til foreldremøter men de to siste gangene har jeg vært forhindret pga jobb og gangen før der var det pappaen som drog mens jeg var hjemme med søsteren. Jeg savner litt å kunne snakke med de andre foreldrene men jeg synes det er vanskelig å ta kontakt når jeg virkelig ikke kjenner dem og man ser jo at de har travelt når man treffer på dem. Et par stykker kjenner jeg fordi de også hadde barn på storesøsters avdeling. For en stund tilbake holdt jeg barnebursdag for Lillebror og da fikk jeg snakket litt med noen av foreldrene når de skulle levere og hente barna så nå håper jeg at jeg greier å bygge videre på den kontakten.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #19 Skrevet 24. november 2014 Nei. Har oversikt over ca halvparten. Anonymous poster hash: cf88b...07a
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #20 Skrevet 24. november 2014 Har en 5-åring, og vi mødrene til femåringene på avdelingen har blitt en sammensveiset gjeng som har mammakvelder og julebord (nå i helga faktisk). Alle disse femåringene har storesøsken som har gått i samme barnehage, så vi har jo gått sammen veldig lenge. Foreldrene til 3- og 4-åringene kjenner jeg ikke så godt. Noen av dem er jeg på hils med, andre vet jeg knapt hvem er. Anonymous poster hash: 4a673...e3a
Honningmelon Skrevet 24. november 2014 #21 Skrevet 24. november 2014 Nei, det gjør jeg ikke. Er mellom 40-50 barn på avd., så det er en umulig oppgave.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #22 Skrevet 24. november 2014 Ikke alle, nei. Men over halvparten. Har to barn i hver sin barnehage, totalt 33 barn på avdelingene. Anonymous poster hash: 4d827...cff
Elskerhøsten2014 Skrevet 24. november 2014 #23 Skrevet 24. november 2014 Ikke alle,men kanskje 8 av 15 stk. er noen som hilser og andre som ikke hilser i hele tatt
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #24 Skrevet 24. november 2014 Jeg vet hvem foreldrene til de 3 guttene sønnen min leker med er, men vet ikke navnene. De andre vet jeg ikke så mye om, ikke ungene heller. Anonymous poster hash: 37a16...8f9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå