Anonym bruker Skrevet 23. november 2014 #1 Skrevet 23. november 2014 Frokost: 1 brødskive og en youhurt Middag: 1 1/2 potet, en halv pakke surkål og to ribbestykker på ca 1-1,5 cm i tykkelse. Dessert: 1 stykke kake. Er dette mye? Fikk kommentar på dette i dag at jeg spiste så mye. Helt normalt i mine øyne. Er gravid i uke 34 å har jo gått opp i vekt, ca 10kg. Fortsatt mett etter middagen så ikke sikkert det blir mer mat før leggetid i 1 -2 tiden. Hva mener dere, overspiste jeg? Anonymous poster hash: 63f83...4f7
Anonym bruker Skrevet 23. november 2014 #2 Skrevet 23. november 2014 Eeeh, nei. Anonymous poster hash: 9e04f...ac6
Anonym bruker Skrevet 23. november 2014 #3 Skrevet 23. november 2014 Ehhh..... Du spiser altfor lite, spør du meg! Anonymous poster hash: 09bf8...126
Anonym bruker Skrevet 23. november 2014 #4 Skrevet 23. november 2014 Vanligvis spiser jeg to brødskiver til frokost, middag og to brødskiver til kvelds. Enkelte dager kan jeg småspise litt her og der, andre dager spiser jeg lite. Blir fort mett enelte dager. Har gått opp 10kg til nå så legger godt på meg sånn sett. Normalvektig til vanlig. Bare synes det var så rart å si at jeg spise så mye noe jeg selv er uenig i. Hi Anonymous poster hash: 63f83...4f7
Anonym bruker Skrevet 23. november 2014 #5 Skrevet 23. november 2014 Vanligvis spiser jeg to brødskiver til frokost, middag og to brødskiver til kvelds. Enkelte dager kan jeg småspise litt her og der, andre dager spiser jeg lite. Blir fort mett enelte dager. Har gått opp 10kg til nå så legger godt på meg sånn sett. Normalvektig til vanlig. Bare synes det var så rart å si at jeg spise så mye noe jeg selv er uenig i. HiAnonymous poster hash: 63f83...4f7 En som kommenterer hva andre spiser er nok mest sannsynlig så sær at jeg ikke hadde giddet å tenke over det engang. Svært spesielt å bry seg med hvor mye en annen person spiser. Anonymous poster hash: 09bf8...126
n74 Skrevet 23. november 2014 #6 Skrevet 23. november 2014 Du spiser for få måltider, burde ha spist minimum fire måltider, aller helst fem måltider -frokost - lunsj - mellommåltid - middag - kvelds
Anonym bruker Skrevet 23. november 2014 #7 Skrevet 23. november 2014 Jeg syns det var en heftig middag:P Syns du spiser alt for lite mtp antall måltider. Burde være noe mer mat innimellom der. Anonymous poster hash: 94ece...d80
Anonym bruker Skrevet 23. november 2014 #8 Skrevet 23. november 2014 Hehe middagen var muligens litt heftig 😜. Var jo årets første ribbemiddag så spiste til jeg nesten sprakk, var jo så godt 😊. Har dessverre alltid spist få måltider. 3 måltider er vanlig for meg. Vært oppvokst med det, jobber skift så det blir bare slik 😊 Hi Anonymous poster hash: 63f83...4f7
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #9 Skrevet 24. november 2014 Jeg syns det var en heftig middag:P Syns du spiser alt for lite mtp antall måltider. Burde være noe mer mat innimellom der. Anonymous poster hash: 94ece...d80 Er virkelig 1 og en halv potet heftig?? Jeg spiste minst fem poteter til middag, og føler ikke at jeg spiser mye altså. Anonymous poster hash: d7e0e...e6b
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #10 Skrevet 24. november 2014 Jeg syns det var en heftig middag:P Syns du spiser alt for lite mtp antall måltider. Burde være noe mer mat innimellom der. Anonymous poster hash: 94ece...d80 Er virkelig 1 og en halv potet heftig?? Jeg spiste minst fem poteter til middag, og føler ikke at jeg spiser mye altså. Anonymous poster hash: d7e0e...e6b Du kan ikke alvorlig mene at fem poteter til en person ikke er mye. Folk flest spiser en, maks to. Jeg synes ikke du spiser mye, HI. Jeg er småspist, og får mye kommentarer på det, men det er fortsatt ikke sånn at jeg hadde følt at jeg hadde overspist med et slikt inntak i løpet av en dag. Anonymous poster hash: e5880...063
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #11 Skrevet 24. november 2014 Folk flest spiser én potet, maks to!? Ikke hjemme hos oss i alle fall! Hi. Du spiser ikke mye. Heller lite, og få måltider.jeg må ha mat i alle fall fire ganger pr dag. Anonymous poster hash: 231a4...94c
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #12 Skrevet 24. november 2014 Jeg syns det var en heftig middag:P Syns du spiser alt for lite mtp antall måltider. Burde være noe mer mat innimellom der. Anonymous poster hash: 94ece...d80 Er virkelig 1 og en halv potet heftig?? Jeg spiste minst fem poteter til middag, og føler ikke at jeg spiser mye altså. Anonymous poster hash: d7e0e...e6b Du kan ikke alvorlig mene at fem poteter til en person ikke er mye. Folk flest spiser en, maks to. Jeg synes ikke du spiser mye, HI. Jeg er småspist, og får mye kommentarer på det, men det er fortsatt ikke sånn at jeg hadde følt at jeg hadde overspist med et slikt inntak i løpet av en dag. Anonymous poster hash: e5880...063 Hihi, har spist ti poteter også jeg Nå spiser ikke jeg kjøtt da, så mulig det blir litt annerledes da. Men 1 og en halv potet, surkål og noen cm ribbe? Nei, det er ikke mye, og om du mener det er mye så tror jeg du har et litt forvrengt syn på mat. Tror jeg aldri har møtt noen som spiser en potet til middag, med mindre de virkelig hater poteter. (Og nei, jeg er ikke overvektig. Er 160 cm høy og veier 55 kilo) Anonymous poster hash: d7e0e...e6b
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #13 Skrevet 24. november 2014 Jeg syns det var en heftig middag:P Syns du spiser alt for lite mtp antall måltider. Burde være noe mer mat innimellom der. Anonymous poster hash: 94ece...d80 Er virkelig 1 og en halv potet heftig?? Jeg spiste minst fem poteter til middag, og føler ikke at jeg spiser mye altså. Anonymous poster hash: d7e0e...e6b Du kan ikke alvorlig mene at fem poteter til en person ikke er mye. Folk flest spiser en, maks to. Jeg synes ikke du spiser mye, HI. Jeg er småspist, og får mye kommentarer på det, men det er fortsatt ikke sånn at jeg hadde følt at jeg hadde overspist med et slikt inntak i løpet av en dag. Anonymous poster hash: e5880...063 Hihi, har spist ti poteter også jeg Nå spiser ikke jeg kjøtt da, så mulig det blir litt annerledes da. Men 1 og en halv potet, surkål og noen cm ribbe? Nei, det er ikke mye, og om du mener det er mye så tror jeg du har et litt forvrengt syn på mat. Tror jeg aldri har møtt noen som spiser en potet til middag, med mindre de virkelig hater poteter. (Og nei, jeg er ikke overvektig. Er 160 cm høy og veier 55 kilo) Anonymous poster hash: d7e0e...e6b Jeg har ikke et forvrengt syn på mat, nei. Du kan jo bare se på disse to linkene for eksempel: http://www.matprat.no/artikler/gjester/hvordan-beregne-mat-til-mange/ https://ultra.no/Kolonialen/Artikler-kolonialen/Porsjonsberegning/ En gjennomsnittlig potet veier som regel 100 gram. Hvis du da spiser 5-10 poteter, jo, da spiser du unormalt mye. Anonymous poster hash: e5880...063
Gjest Skrevet 24. november 2014 #14 Skrevet 24. november 2014 Spørsmålet kommer fra meg da.... hvem synes du spiser altfor mye?
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #15 Skrevet 24. november 2014 Spiser jeg ribbe, forsvinner gjerne 200 g. ned i magen, med bare kjøtt. Til ribbe blir det sjeldent mer enn en potet, da jeg er så glupsk på kjøttet... Men jeg synes du spiser altfor lite. Mengden er ok, ikke mye i hvert fall, men ikke noe veldig lite heller. Mengder måltider er derimot altfor sjeldent. Jeg blir tykk om jeg spiser så sjeldent, hele systemet mitt går i sparemodus, så alt jeg spiser, går rett til fettlagrene, fordi kroppen tror det er nødrasjonering på gang... Jeg spiser (når jeg ikke er gravid, da spiser jeg lite og sjeldent pga kvalme) vanligvis 4-5 måltider om dagen. Lite, men ofte (unntakene er ribbe og cæsarsalat (ikke blandet)). Da holdes systemet mitt i gang, og blodsukkeret holdes jevnt hele dagen. Jeg er forresten en helt normalslank kvinne. Men, du spiser det som funker for deg :-) Anonymous poster hash: ceb4d...126
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #16 Skrevet 24. november 2014 Spørsmålet kommer fra meg da.... hvem synes du spiser altfor mye? Familien min 😊. De er sikkert ikke vant til at jeg forsyner meg to ganger. Jeg er ikke glad i poteter, så 1 1/2 potet er mye til å være meg. Men til slike middager må man jo ha poteter . Ble bare en liten greie ved middagsbordet i går. Hi Anonymous poster hash: 63f83...4f7
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #17 Skrevet 24. november 2014 Jeg syns det var en heftig middag:P Syns du spiser alt for lite mtp antall måltider. Burde være noe mer mat innimellom der. Anonymous poster hash: 94ece...d80 Er virkelig 1 og en halv potet heftig?? Jeg spiste minst fem poteter til middag, og føler ikke at jeg spiser mye altså. Anonymous poster hash: d7e0e...e6b Du kan ikke alvorlig mene at fem poteter til en person ikke er mye. Folk flest spiser en, maks to. Jeg synes ikke du spiser mye, HI. Jeg er småspist, og får mye kommentarer på det, men det er fortsatt ikke sånn at jeg hadde følt at jeg hadde overspist med et slikt inntak i løpet av en dag. Anonymous poster hash: e5880...063 Hihi, har spist ti poteter også jeg Nå spiser ikke jeg kjøtt da, så mulig det blir litt annerledes da. Men 1 og en halv potet, surkål og noen cm ribbe? Nei, det er ikke mye, og om du mener det er mye så tror jeg du har et litt forvrengt syn på mat. Tror jeg aldri har møtt noen som spiser en potet til middag, med mindre de virkelig hater poteter. (Og nei, jeg er ikke overvektig. Er 160 cm høy og veier 55 kilo) Anonymous poster hash: d7e0e...e6b Jeg har ikke et forvrengt syn på mat, nei. Du kan jo bare se på disse to linkene for eksempel: http://www.matprat.no/artikler/gjester/hvordan-beregne-mat-til-mange/ https://ultra.no/Kolonialen/Artikler-kolonialen/Porsjonsberegning/ En gjennomsnittlig potet veier som regel 100 gram. Hvis du da spiser 5-10 poteter, jo, da spiser du unormalt mye. Anonymous poster hash: e5880...063 Du fikk kanskje ikke med deg at jeg ikke spiser kjøtt? Syns det er verre med 450 g kjøtt enn noen poteter, altså... Uansett, noen cm ribbe og en potet er ikke mye. Mener du det så er det faktisk litt skremmende! Anonymous poster hash: d7e0e...e6b
Berta_78 Skrevet 24. november 2014 #18 Skrevet 24. november 2014 Nei, det er jo kjempelite mat. Du burde nok lese litt om ernæring! Mangelen på grønnsaker er imidlertid det mest dramatiske. Men du spiser sikkert ikke akkurat dette hver dag :-)
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #19 Skrevet 24. november 2014 Jeg syns det var en heftig middag:P Syns du spiser alt for lite mtp antall måltider. Burde være noe mer mat innimellom der. Anonymous poster hash: 94ece...d80 Er virkelig 1 og en halv potet heftig?? Jeg spiste minst fem poteter til middag, og føler ikke at jeg spiser mye altså. Anonymous poster hash: d7e0e...e6b Du kan ikke alvorlig mene at fem poteter til en person ikke er mye. Folk flest spiser en, maks to. Jeg synes ikke du spiser mye, HI. Jeg er småspist, og får mye kommentarer på det, men det er fortsatt ikke sånn at jeg hadde følt at jeg hadde overspist med et slikt inntak i løpet av en dag. Anonymous poster hash: e5880...063 Hihi, har spist ti poteter også jeg Nå spiser ikke jeg kjøtt da, så mulig det blir litt annerledes da. Men 1 og en halv potet, surkål og noen cm ribbe? Nei, det er ikke mye, og om du mener det er mye så tror jeg du har et litt forvrengt syn på mat. Tror jeg aldri har møtt noen som spiser en potet til middag, med mindre de virkelig hater poteter. (Og nei, jeg er ikke overvektig. Er 160 cm høy og veier 55 kilo) Anonymous poster hash: d7e0e...e6b Jeg har ikke et forvrengt syn på mat, nei. Du kan jo bare se på disse to linkene for eksempel: http://www.matprat.no/artikler/gjester/hvordan-beregne-mat-til-mange/ https://ultra.no/Kolonialen/Artikler-kolonialen/Porsjonsberegning/ En gjennomsnittlig potet veier som regel 100 gram. Hvis du da spiser 5-10 poteter, jo, da spiser du unormalt mye. Anonymous poster hash: e5880...063 Du fikk kanskje ikke med deg at jeg ikke spiser kjøtt? Syns det er verre med 450 g kjøtt enn noen poteter, altså... Uansett, noen cm ribbe og en potet er ikke mye. Mener du det så er det faktisk litt skremmende! Anonymous poster hash: d7e0e...e6b Nå tror jeg du skal lese det jeg har skrevet i denne tråden. Jeg sier tydelig til hovedinnlegger at det hun har spist ikke er mye. Jeg kommenterer derimot at 5-10 poteter ER mye. Jeg spiser ikke kjøtt selv, men ti poteter hadde jeg aldri klart å trykke i meg uansett. En kilo poteter er ikke bare ensformig, det er også fryktelig tung mat. Anonymous poster hash: e5880...063
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #20 Skrevet 24. november 2014 Nå tror jeg du skal lese det jeg har skrevet i denne tråden. Jeg sier tydelig til hovedinnlegger at det hun har spist ikke er mye. Jeg kommenterer derimot at 5-10 poteter ER mye. Jeg spiser ikke kjøtt selv, men ti poteter hadde jeg aldri klart å trykke i meg uansett. En kilo poteter er ikke bare ensformig, det er også fryktelig tung mat. Anonymous poster hash: e5880...063 Ah, beklager. Jeg var ikke klar over at du ikke var den jeg svarte til. Har aldri spist en kilo potet, altså (Og er ikke snakk om å "trykke i meg" noe som helst) Anonymous poster hash: d7e0e...e6b
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #21 Skrevet 24. november 2014 Nå tror jeg du skal lese det jeg har skrevet i denne tråden. Jeg sier tydelig til hovedinnlegger at det hun har spist ikke er mye. Jeg kommenterer derimot at 5-10 poteter ER mye. Jeg spiser ikke kjøtt selv, men ti poteter hadde jeg aldri klart å trykke i meg uansett. En kilo poteter er ikke bare ensformig, det er også fryktelig tung mat. Anonymous poster hash: e5880...063 Ah, beklager. Jeg var ikke klar over at du ikke var den jeg svarte til. Har aldri spist en kilo potet, altså (Og er ikke snakk om å "trykke i meg" noe som helst) Anonymous poster hash: d7e0e...e6b Fort gjort, det er litt vanskelig å skille anonymkoder fra hverandre. Du sier selv at du har spist ti poteter før, men kanskje du spiste veldig små poteter, det finnes jo også. Da skulle jeg også fått i meg ti poter, og da uten å "trykke i meg". Anonymous poster hash: e5880...063
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #22 Skrevet 24. november 2014 Nå tror jeg du skal lese det jeg har skrevet i denne tråden. Jeg sier tydelig til hovedinnlegger at det hun har spist ikke er mye. Jeg kommenterer derimot at 5-10 poteter ER mye. Jeg spiser ikke kjøtt selv, men ti poteter hadde jeg aldri klart å trykke i meg uansett. En kilo poteter er ikke bare ensformig, det er også fryktelig tung mat. Anonymous poster hash: e5880...063 Ah, beklager. Jeg var ikke klar over at du ikke var den jeg svarte til. Har aldri spist en kilo potet, altså (Og er ikke snakk om å "trykke i meg" noe som helst) Anonymous poster hash: d7e0e...e6b Fort gjort, det er litt vanskelig å skille anonymkoder fra hverandre. Du sier selv at du har spist ti poteter før, men kanskje du spiste veldig små poteter, det finnes jo også. Da skulle jeg også fått i meg ti poter, og da uten å "trykke i meg". Anonymous poster hash: e5880...063 Haha, om det var snakk om store bake-poteter så hadde jeg vært enig i at jeg trykket i meg Anonymous poster hash: d7e0e...e6b
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #23 Skrevet 24. november 2014 Synes et var lite jeg, hvertfall hvis maten var SÅ god.. Da kan hvertfall jeg trykke i meg 3-4 poteter Anonymous poster hash: d15b1...f1c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå