Gå til innhold

Jeg er redd for å gå inn i nytt forhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var sammen med en mann som var voldelig mot meg. Er nå 5 år siden og har vært singel siden. Jeg har inntrykk av at kvinner som har vært i voldelig forhold kommer inn i forhold med en ny voldelig mann. Finner bare dårlige menn. Jeg er redd for å finne en ny voldelig mann. Håper bare at radaren min virker, og jeg finner en snill ordentlig mann for det er det jeg vil ha

Anonymous poster hash: 9abb3...0d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tips: Bruk god tid ti lå bli kjent med nestemann, og ver litt skeptisk om han har lyst å "låse deg" for fort.

(Sambuarskap, giftemål, ring, unge, osv).

Skrevet

Har det akkurat som deg HI. Livet er godt og rolig nå, men jeg vil jo ikke være alene resten av livet heller da.. Vanskelig å vite, men tror på det å bruke tid , samt være åpen med mannen om at en trenger tid. Det å kjenne på at en har en kjæreste, men samtidig et liv utenfor med egne interesser som en ikke gir opp selv om en har møtt noen..Jeg leser faresignalene innimellom for å minne meg på det.. Har blitt kanskje litt for på tuppa etter min voldelige eks på brutalt vis viste naive meg at det finnes menn som ikke vil en vel.

Anonymous poster hash: 5ceb3...396

Skrevet

Vet akkurat hvordan du har det HI. Har vært der selv. Jeg var i et veldig nedbrytende forhold da jeg var ung.  Han var/er psykopat og drev med helt syke spill. Han brøt meg ned ord for ord og slag for slag. Han fremsto som en fantastisk kjæreste og skjulte sitt virkelige jeg for alle. Vi hadde vært sammen i 18 mnd da vi flyttet sammen. Alt var helt fantastisk og jeg følte meg så heldig som hadde kapret denne flotte mannen. Når jeg tenker tilbake nå så burde jeg kanskje tatt det som et tegn. Men jeg hadde jo ingen erfaring med psykopater fra før, det hadde heller ikke familien min, ei heller venner. Det var ikke før jeg ble gravid at han begynte å vise sitt sanne jeg. Men det var liksom bare en episode her og en episode der. Det hele utviklet seg over tid.

Det at han skjulte hvem han egentlig var, var det som gjorde meg så vanvittig redd og ute av stand til å stole på at en mann ville meg vel etterpå. Jeg nøt å være alene etter at jeg klarte å bryte ut av forholdet. Det var som å komme til himmelen å kunne slappe av....slippe den konstante redselen.

Jeg kunne vaske når jeg følte for det....Jeg kunne lage den maten jeg og barna hadde lyst på. Det var ingen som plutselig angrep meg i dusjen.

Etter et par år  følte jeg at det var på tide å kanskje finne en ny mann. Jeg datet en del. Men jeg fant feil med dem alle og var livredd for å finne en lignende mann. Jeg hadde også lest at damer som har vært i voldelige forhold har en tendens til å søke like menn senere. 

Jeg hadde vært alene i 7 år da jeg traff min nåværende mann. Jeg var betatt og han tok meg med storm. Jeg har et flott, likeverdig ekteskap nå. Et ekteskap basert på tillit og kjærlighet i motsetning til kontroll og vold. 

Den eneste grunnen til at jeg våget å gi meg hen til min mann var fordi han var enkemann som hadde et fantastisk godt forhold til sine voksne stebarn. Dermed visste jeg at han ikke kunne ha vært stygg mot sin tidligere kone, deres mor. Jeg hadde flaks som traff en mann med så sterke bevis på godhet. Jeg er ganske sikker på at jeg fremdeles hadde vært alene om min mann ikke hadde hatt så nært forhold til sine stebarn. 

Så jeg forstår så inderlig godt hvor vanskelig det er, HI. 

Jeg vil også råde deg til å bruke masse tid på å bli kjent. Snakk masse, finn ut hvilke verdier han har. Det er viktig i et forhold at dere har de samme verdiene. Sjekk at handlingene hans samsvarer med det han sier. Det er lett å si de rette ordene, vanskeligere å gjennomføre. Ord betyr nesten ingenting, handlingen betyr alt. 

Som andre skriver her så må varsellysene komme på om han vil at ting går fort. Ønsker deg alt godt og håper du finner en god mann! 

Anonymous poster hash: 5630e...571

Anonymous poster hash: 5630e...571

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...