Gå til innhold

Kviser hos 10-åring?

Den perfekte mor, påan igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn på 10 år har det siste halve året ofte hatt en eller noen få kviser. Er ikke dette tidlig å begynne med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke, men jeg fikk mine første kviser rundt den alderen også.

Skrevet

Jeg husker ikke når mine kom, men trodde det var i 6. klasse. Han går i femte, men det tilsvarer jo fjerde klasse i "gammel skoletid" ;)

Skrevet

Jeg spurte min mor, og hun sa mine første kviser kom i tredje klasse. Vi var vel ni-ti år ca da? Men aner jo ikke om jeg er representativ da.

Anonymous poster hash: 0424b...9a8

Skrevet

Det er helt innenfor det som regnes som normalen. Men det kan være greit å ta tak i det tidlig også. Ikke la han gå hele ungdomstiden med byller (vis det utvikler seg til det) . Da kommer han mest sannsynlig til å ende opp med dype arr som voksen. De er både vanskelig og dyre å fjerne som voksen.

Anonymous poster hash: 111a5...957

Skrevet

Ja, det spørs om ikke vi må ta tak i dette allerede da. Hva begynner man med? Clearsil?

Skrevet

Jeg tenkte at alt for få oppsøker hudlege tidlig nok. Trenger ikke bety at han skal starte med kraftige kurer så ung. Men det kan være greit å bli fulgt opp av en hudlege fra starten som kan følge han opp etterhvert som årene går og dersom aknen utvikler seg videre.

I første omgang ville jeg gitt gutten noen enkle råd som at det er viktig å skylle ansiktet godt etter trening osv da han helst sikkert har svettet. Ta minst mulig i ansiktet med urene hender blant annet.

Det finnes gode produkter på apoteket som er milde og beregnet for aknehud. Kan jo ta en tur innom der og høre hva de anbefaler for han.

Clearasil har jeg ingen erfaring med men det hadde nok ikke vært mitt første valg.

Anonymous poster hash: 111a5...957

Skrevet

Jeg begynte å bruke hudpleieprodukter tidlig, og siden det var mine foreldre som kjøpte dette til meg slet jeg med kvisene lengre enn jeg hadde trengt. De var nemlig hellig overbevist om at jeg hadde fet hud, for det måtte jo være det som var problemet når jeg hadde så mange kviser... Men jeg har en ganske komplisert kombinasjonshud (orker ikke å forklare det så veldig, for det er ikke relevant for denne tråden), så jeg brukte feil produkter i mange år. 

Jeg ville definitivt tatt ham med til enten en hudpleier eller en hudlege, for å få kvalifiserte råd om produkter og pleie. 

Anonymous poster hash: 0424b...9a8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...