Gå til innhold

Noen laktoseintolerante her?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lagt på meg mye i det siste. Har spist mye melkeprodukter, og merker at magen har blitt stor. Har på en måte cravet melk, og spist mye havregryn m/melk, steamet melk i kaffe, mellesjokolade litt i ny og ne, og jeg har fått uren hud (igjen) og gått opp i vekt. Noen her som gikk med i vekt av å kutte ut melkeprodukter?

 

Anonymous poster hash: ee567...25a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her hadde ikke overskrift og innlegg sammenheng gitt!

 

Mange melkeprodukter inneholder mange kalorier og fett, så hvis du kutter ut melkeprodukter, spiser sunt og holder deg i aktivitet vil du nok gå ned i vekt.



Anonymous poster hash: 49388...96a
Skrevet

Jeg er lakroseintolerant. Dvs, jeg blir skikkelig dårlig om jeg får det i meg. Små mengder går greit, riktignok avhengig av dagsformen generelt. Men da er det snakk om et par skiver hvitost.

Eneste fordelen jeg har, er at det har hjulpet meg med vekttap. Kan ikke spise sjokolade lengre så da går jeg ned.

 

Anonymous poster hash: 2736a...0a7

Skrevet

Jeg kan få craving på det jeg ikke tåler, og legger på meg av melkeprodukter, selv om totale energiinntaket ikke er større. Og ja, huden blir også mer uren.

 

Så om du mistenker at du ikke tåler laktose så bør du få tatt en blodprøve hos legen før du ev. kutter det ut. Er jo også mulig at du ikke tåler melkeproteinet, og da er det alt av melkeprodukter du bør holde deg unna.



Anonymous poster hash: 9aa3e...4bc
Skrevet

 

Jeg kan få craving på det jeg ikke tåler, og legger på meg av melkeprodukter, selv om totale energiinntaket ikke er større. Og ja, huden blir også mer uren.

 

Så om du mistenker at du ikke tåler laktose så bør du få tatt en blodprøve hos legen før du ev. kutter det ut. Er jo også mulig at du ikke tåler melkeproteinet, og da er det alt av melkeprodukter du bør holde deg unna.

 

Anonymous poster hash: 9aa3e...4bc

Det er dette jeg mistenker! Tusen takk for svar, jeg skal komme meg til lege.

 

 

Hi

 

 

 

Anonymous poster hash: ee567...25a

Skrevet

 

Her hadde ikke overskrift og innlegg sammenheng gitt!

 

Mange melkeprodukter inneholder mange kalorier og fett, så hvis du kutter ut melkeprodukter, spiser sunt og holder deg i aktivitet vil du nok gå ned i vekt.

 

Anonymous poster hash: 49388...96a

Ser den! Det jeg ikke fikk frem, er at jeg har spist passelig kcalorimengde (bruker vekt og fører inn i Lifesum), og likevel gått opp. I dag har jeg ikke spist noe med melk i, og jeg føler meg bedre...

 

Hi

 

 

 

Anonymous poster hash: ee567...25a

Skrevet

Før jeg fant ut at jeg hadde laktoseintoleranse så hadde jeg problemer med å legge på meg, jeg var ofte dårlig i magen, magesmerter, diare, og oppblåst, og pga. alt dette var jeg på grensen til undervektig. Da jeg kuttet ut laktosen etter positiv test ble jeg mye bedre og klarte å legge på meg til normalvektig.

 

Jeg vet ikke hvordan det er med deg, du må jo bare at en test hos legen, så finner du det fort ut.



Anonymous poster hash: 73b42...956
Skrevet

Jeg er lakroseintolerant. Dvs, jeg blir skikkelig dårlig om jeg får det i meg. Små mengder går greit, riktignok avhengig av dagsformen generelt. Men da er det snakk om et par skiver hvitost.

Eneste fordelen jeg har, er at det har hjulpet meg med vekttap. Kan ikke spise sjokolade lengre så da går jeg ned.

 

Anonymous poster hash: 2736a...0a7

 

Coop mørk kokesjokolade er tingen :) og Brownies. Jeg var sjokoladeavhengig før og er det enda til tross for laktoseintoleranse.

 

Anonymous poster hash: 73b42...956

Skrevet

Jeg har lagt på meg mye i det siste. Har spist mye melkeprodukter, og merker at magen har blitt stor. Har på en måte cravet melk, og spist mye havregryn m/melk, steamet melk i kaffe, mellesjokolade litt i ny og ne, og jeg har fått uren hud (igjen) og gått opp i vekt. Noen her som gikk med i vekt av å kutte ut melkeprodukter?

 

Anonymous poster hash: ee567...25a

Laktoseintoleransen min har ikke noen innvirkning på vekta mi som jeg kan se. Sikkert fordi jeg bruker mye laktosefrie produkter, alt fra kremfløte til yoghurt.

 

Men da jeg kuttet ut melk i sin helhet et par år, så merket jeg at vekta gikk ned noen kilo. sikkert fløten og rømmen :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...