Gå til innhold

Noen med silikon her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer veldig å ta silikon i puppene.  Puppene mine er helt borte og hengete, etter masse slanking. 
Men jeg er så redd for smertene etterpå?
Var det veldig vondt? Hvor lenge var det vondt, og hvor lenge måtte dere være sykemeldt?
Det er vell ingen gyldig grunn for å få sykemelding heller? :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tok silikon for 5 år siden. Dette var noe jeg hadde ønsket veldig lenge og tenkt godt gjennom, så har aldri angret på valget jeg tok. For meg gikk det hele mye bedre enn jeg hadde forventet meg.

Smertene var helt overkommelige, du får dessuten en hel boks med Paralgin Forte som du bruker som smertestillende, og disse fungere veldig godt! Blir bare litt trøtt av dem bare. 

Jeg hadde ganske vondt i ca 3 dager, etter det var det bare ubehagelig/ømt. Kjente ut som veeeeldig melkespreng! Kjørte bil etter 6 dager, da trengte jeg ikke lenger smertestillende. Jeg var ikke sykemeldt, for man får ikke det så lenge man gjør dette av fri vilje. Siden dette er en kosmetisk operasjon, så tviler jeg sterkt på at det finnes noen leger der ute som sykemelder for dette. Jeg tok ut 2 uker ferie. Hadde jeg hatt en kontorjobb så kunne jeg fint ha begynt å jobbe etter 1 uke, men siden jeg har en fysisk tung jobb så gikk ikke det. Følte meg som før etter ca 6 uker. 

Men nå skal det sies at jeg var ganske ung, hadde ingen heng eller "slappe" bryster, og fikk silikonen plassert OVER brystmuskelen. Dette gir mindre smerter og kortere heletid. Blir den plassert UNDER brystmuskelen så kan det bli mer smerter og ta lenger tid å komme seg. Dette er noe du snakker med kirurgen om, det er han som bestemmer hva som er best for deg. 

Ikke gru deg til smertene, tenk heller gjennom om dette er noe du virkelig vil. Det er jo en operasjon, så man kan få komplikasjoner. 

Lykke til :)

Anonymous poster hash: b78b4...c3d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...