Anonym bruker Skrevet 23. november 2014 #1 Skrevet 23. november 2014 Et mindre pent samlivsbrudd, og fra før av angst. Nå har jeg smerter i muskulaturen i HELE kroppen, mest øvre del av kroppen. Jeg orker ikke å vente på fysio, sikkert lang ventetid. Jeg har prøvd varmepute på ryggen brystkassen, paracet (tåler ikke ibux), og varme dusjer. Hva annet kan hjelpe? Vet at jeg puster feil, men ikke så lett å snu det når jeg har gjort det i mange år. Hjelp. :-( Anonymous poster hash: 85cff...544
Anonym bruker Skrevet 23. november 2014 #2 Skrevet 23. november 2014 Naprapat! De kan virkelig trylle med denne type smerter altså, fantastiske resultater. Anbefales på det varmeste. Anonymous poster hash: 2f93f...088
Anonym bruker Skrevet 23. november 2014 #3 Skrevet 23. november 2014 Kiropraktor kan også være verdt å prøve. Har selv slitt med stram muskulatur, og det er vooondt. Lykke til, håper du finner noe som hjelper Anonymous poster hash: 00d3b...7fa
Anonym bruker Skrevet 23. november 2014 #4 Skrevet 23. november 2014 Du sier selv at du puster feil, en teknikk som har hjulpet meg en del er at jeg ligger på gulvet med en tung bok på magen. Da blir du mer bevisst på at du skal puste med magen. Ligg og prøv så godt du kan å slappe av og la tankene fly, så enkelt, men akk så vanskelig! Manuellterapaut er det som har hjulpet meg mest, du trenger heller ikke henvisning og de kan også skrive ut sykemeldinger og henvise til spesialister. Lykke til! Anonymous poster hash: ae033...811
Anonym bruker Skrevet 23. november 2014 #5 Skrevet 23. november 2014 Pass også på å få i deg nok magnesium og vitamin B (regner med at du nå på vinteren tar nok D-vit. også?!). Shift Super-magnesium er en av de som har best opptak i kroppen, du får den på helsekosten. Der får du også gode B-vitaminpreparater. Kroppen tappes for basiske mineraler under stress, og dette tappes gjerne fra bl.a. muskler. Magnesium og B-vit. vil også kunne virke roende på stresset ditt, lurt å ta det om kvelden. Pass på at du får i deg nok omega3 også. Og pass på kostholdet ditt - ekstra viktig når man er så stresset. Anonymous poster hash: 2fba2...03e
Anonym bruker Skrevet 23. november 2014 #6 Skrevet 23. november 2014 Jeg ville tatt det easy med kostholds- og vitaminrådene ovenfor. Dette handler om stress, ikke ernæring. (Jeg har vært i situasjonen selv, over tid, og utviklet etterhvert det mange kaller "fibromyalgi", men har helt blitt bra igjen etter noen år med mye smerter. ) Det behøver ikke bli så ille for deg, dette høres ut som en akuttsituasjon, og det går nok over når livet ditt stabiliserer seg. Det høres ut som du, HI, har en fornuftig tilnærming til problemet. Det viktigste du kan gjøre er å stresse ned, ta vare på deg selv, forsøke å puste og slappe av i muskulaturen. Det kan være lettere sagt enn gjort. Det som har hjulpet meg mest er yoga (av den litt roligere typen, med fokus på pust og avspenning). Da jobber du både med pusten og med å avspenne muskulaturen og bruke den på en god måte. Noen yogaøkter i løpet av en uke gi positive ringvirkninger, og gjør at man slapper mer av i muskulaturen og spenner kroppen mindre i dagliglivet. Men: Det finnes selvsagt ingen fasit på hva som passer best for akkurat deg. Det viktigste er å slappe av, ta vare på seg selv og tenke at dette ikke er farlig, selv om det er smertefullt akkurat nå. Anonymous poster hash: a38e0...7e7
Anonym bruker Skrevet 23. november 2014 #7 Skrevet 23. november 2014 Jeg ville tatt det easy med kostholds- og vitaminrådene ovenfor. Dette handler om stress, ikke ernæring. (Jeg har vært i situasjonen selv, over tid, og utviklet etterhvert det mange kaller "fibromyalgi", men har helt blitt bra igjen etter noen år med mye smerter. ) Det behøver ikke bli så ille for deg, dette høres ut som en akuttsituasjon, og det går nok over når livet ditt stabiliserer seg. Det høres ut som du, HI, har en fornuftig tilnærming til problemet. Det viktigste du kan gjøre er å stresse ned, ta vare på deg selv, forsøke å puste og slappe av i muskulaturen. Det kan være lettere sagt enn gjort. Det som har hjulpet meg mest er yoga (av den litt roligere typen, med fokus på pust og avspenning). Da jobber du både med pusten og med å avspenne muskulaturen og bruke den på en god måte. Noen yogaøkter i løpet av en uke gi positive ringvirkninger, og gjør at man slapper mer av i muskulaturen og spenner kroppen mindre i dagliglivet. Men: Det finnes selvsagt ingen fasit på hva som passer best for akkurat deg. Det viktigste er å slappe av, ta vare på seg selv og tenke at dette ikke er farlig, selv om det er smertefullt akkurat nå. Anonymous poster hash: a38e0...7e7 Og din kompetanse på kosttilskudd er...? Det er et faktum at kroppen tappes for viktige vitaminer og mineraler under slike stressperioder, derav mine råd. At HI må gjøre noe med selve stresset sitt, det vet hun jo tydeligvis selv, og hun har allerede fått andre gode råd. Tilskudd med magnesium og B-vit. kan i slike stressede perioder være med på å dempe muskelspenninger og dempe stress. Det løser ikke HIs stressproblem, men det kan gjøre tilværelsen hennes lettere inntil hun får tilpasset livet sitt og funnet stressdempende teknikker. Enig i at yoga også kan være en fin teknikk. Anonymous poster hash: 2fba2...03e
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #8 Skrevet 24. november 2014 Du må snu vanene! Du er klar over at pusten er feil. Det tar tid å endre slike vaner. MEN gjør det! Det dreier seg om resten av ditt liv! I første omgang: Tren deg skikkelig varm (husk å være avspent og puste riktig). Tøy godt ut. Ta deg et glass rødvin og slapp av! Så må du kanskje oppsøke hjelp. Da er det mange på markedet. Anonymous poster hash: 2f646...eb5
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #9 Skrevet 24. november 2014 Yoga og god massage. Jeg fikk ingen effekt av naprapat, men fant en fantastisk massagesenter i Bergen som gjorde underverke. Den ligger ved Bystasjonen. Ellers pleier thai massage å lindre de fleste av mine vondter. Anonymous poster hash: 1da47...738
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå