Gå til innhold

atopisk eksem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi har atopisk eksem og jeg har nå funnet ut at ull og superundertøy forværrer dette, er det noen som har noen triks/ god salve og anbefale?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forever living propolis krem. (Jeg er ikke forhandler). Prøvde alt mulig på apoteket før vi prøvde denne. Hadde myyye bedre effekt enn alt annet vi har vært borti. Men kan jo være at det som ikke fungerer hos oss, fungerer hos dere. Må nesten prøves! Kan ihvertfall anbefale denne 😊

Anonymous poster hash: 32055...4ed

Skrevet

Kan det være at hun blir for varm og at det er varmen som forverrer det? Jeg har en som er plaget med atopisk eksem og han blir verre av ull uansett temperatur, mens superundertøy, helt uten ull, er greit hvis det ikke er for varmt. Dvs at her på Østlandet hvor det har ligget mellom 0-5 grader, så er det fortsatt for varmt til at han kan ha på superundertøy. Inne i barnehagen kan han kun ha på superundertøy uten noe utenpå, når det er så kaldt at han må ha det på ute. 

Hvis det virkelig er sånn at datteren din ikke tåler verken ull eller superundertøy, så må du selvfølgelig unngå det.

Av kremer så er det bare å prøve seg frem. Mange anbefaler adermakremen og den er grei nok,men hos oss har den ikke fungert bedre enn mange andre billigere kremer. Hvis det er mye eksem, så bør du bruke hydrokortison. Vi har fått kortisonkrem på resept med beskjed om å smøre i 2 uker uansett om eksemet forsvinner eller ikke når det er virkelig ille. Da kommer det tilbake med en gang hvis vi slutter å smøre når vi ikke ser eksemet.

Anonymous poster hash: 5886c...5a4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...