Anonym bruker Skrevet 23. november 2014 #1 Skrevet 23. november 2014 Han er 14 mnd. Har ikke hatt behovet heller 😉 MEN, jeg har søsken utenlands, som jeg har veldig lyst å treffe. Vil ikke ta med gutten på fly (tror jeg). Når kan jeg begynne å tenke på en helg borte? Ikke før han er 2-3 år liksom? 😉 Anonymous poster hash: a63fc...4a7
Anonym bruker Skrevet 23. november 2014 #2 Skrevet 23. november 2014 Jeg har heller ikke vært borte fra mitt, som er 1,5 år nå. Lurer på hva slags svar du får, så jeg henger meg på. Jeg tror ikke de tar skade av det nå, et par netter, med pappa til stede. Håper jeg. Anonymous poster hash: 8a0a1...423
Anonym bruker Skrevet 23. november 2014 #3 Skrevet 23. november 2014 Det kommer jo an på hvem han er sammen med når du er borte. Jeg var en helg på seminar med jobb da minstemor her var 13 mnd, men hun var jo sammen med pappaen som akkurat hadde hatt mange ukers permisjon med så det var jo ikke noe problem. Anonymous poster hash: 184cb...180
Anonym bruker Skrevet 23. november 2014 #4 Skrevet 23. november 2014 Jeg hadde tatt ungen med på tur. Vi har ikke hatt ungene på overnatting før de var nesten 2 år og da kun en natt. Var borte en helg da yngste var 2,5 år. Anonymous poster hash: 75ebe...c00
Anonym bruker Skrevet 23. november 2014 #5 Skrevet 23. november 2014 Jeg har heller ikke vært borte fra mitt, som er 1,5 år nå. Lurer på hva slags svar du får, så jeg henger meg på. Jeg tror ikke de tar skade av det nå, et par netter, med pappa til stede. Håper jeg. Anonymous poster hash: 8a0a1...423 Jeg har liksom absolutt ikke hatt lyst å være ifra han til nå, lille godklumpen 😊 Men må si da tanken slo meg, med et par dager ferie, ble jeg litt gira altså 😜 I mitt tilfelle hadde det blitt min mor som skulle passet han, samboer hadde vært med meg.. Anonymous poster hash: a63fc...4a7
Anonym bruker Skrevet 23. november 2014 #6 Skrevet 23. november 2014 Var borte første gang da hun var litt over 4 år. Ser ikke noe merkelig med det. Ulike folk har ulike behov. Anonymous poster hash: b272a...c53
Snuppa09 Skrevet 23. november 2014 #7 Skrevet 23. november 2014 En grei regel som de fleste barnepsykologer anbefaler er at man ikke er lenger borte fra barnet i antall timer som det barnet er i mnd. Dvs 14 mnd MAX 14 timer borte. Baby på 24 mnd bør man MAX være borte fra i 24 timer osv. Det forutsetter selvfølgelig at barnet er hos noen de kjenner veldig godt f eks at barnefar tar omsorgen om mor skal være borte. Husk at disse grense er Max anbefalt tid å være borte og at barn utviklet seg forskjellig. Noen er kanskje ikke klare for å være uten hovedpmsorgspersonen et døgn selv om de er 2 år:) Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt med barnet hvis jeg skylle dratt utenlands:)
Anonym bruker Skrevet 23. november 2014 #8 Skrevet 23. november 2014 Eldste var 4 da han var borte fra oss en hel helg. Da var han på tur med besteforeldre. Men hvis du tenkte at pappaen skal være hjemme og passe på er det jo en annen situasjon. Da ville jeg tenkt 2 år var greit ut fra sånn som jeg føler det. Anonymous poster hash: a11f1...4bb
Anonym bruker Skrevet 23. november 2014 #9 Skrevet 23. november 2014 Eldste var 4 da han var borte fra oss en hel helg. Da var han på tur med besteforeldre. Men hvis du tenkte at pappaen skal være hjemme og passe på er det jo en annen situasjon. Da ville jeg tenkt 2 år var greit ut fra sånn som jeg føler det. Anonymous poster hash: a11f1...4bb MEN: førstevalget ville vært å tatt han med. Har reist masse med mine små og det går knirkefritt. Anonymous poster hash: a11f1...4bb
Anonym bruker Skrevet 23. november 2014 #10 Skrevet 23. november 2014 OK, nå banner jeg i denne dib-kirka... Personlig tror jeg at dette vet du best selv. VI var borte fra minstemann første gang når han var 10 mnd. Var da borte i 4 dager. Begge barna var hos sine besteforeldre som de forguder og er meget trygge på. Noen barn tåler bedre å være borte fra sine foreldre enn andre, og det viktigste er da hvem de er hos disse dagene. Og jeg vil mener det er lurt at barnevaktene kommer hjem til dere så barnet er i sitt kjente miljø. Må si jeg stusser over de som sier de kunne vurdere å reise fra barnet først når barnet er to år HVIS barnet er sammen med far... Vil det også si at far kan heller ikke reise vekk før barnet er to..? Anonymous poster hash: 67ac0...6b0
Elskerhøsten2014 Skrevet 23. november 2014 #11 Skrevet 23. november 2014 Dette må du gjøre som du selv synes er best min var på overnattingsbesøk fra 4 måneders alder, noe som helsesøsteren synes var supert, fordi de blir mer vant til andre og bhg tilvenning og alt blir lettere hvis barnet ikke bare har vert hjemme med mor. min er kjempe sosial, ikke lik meg eller faren i hele tatt, men foreldre sendte ikke bort meg før jeg var 4 i barnehage og lå ikke borte før jeg var 6, så for min del var det ødeleggende.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2014 #12 Skrevet 23. november 2014 Nei ikke før 2-3 år, gjerne 3. Anonymous poster hash: cbe47...409
Anonym bruker Skrevet 23. november 2014 #13 Skrevet 23. november 2014 OK, nå banner jeg i denne dib-kirka... Personlig tror jeg at dette vet du best selv. VI var borte fra minstemann første gang når han var 10 mnd. Var da borte i 4 dager. Begge barna var hos sine besteforeldre som de forguder og er meget trygge på. Noen barn tåler bedre å være borte fra sine foreldre enn andre, og det viktigste er da hvem de er hos disse dagene. Og jeg vil mener det er lurt at barnevaktene kommer hjem til dere så barnet er i sitt kjente miljø. Må si jeg stusser over de som sier de kunne vurdere å reise fra barnet først når barnet er to år HVIS barnet er sammen med far... Vil det også si at far kan heller ikke reise vekk før barnet er to..? Anonymous poster hash: 67ac0...6b0 Ser ut til at jeg banner litt, jeg også... Min mellomste var 2 år da de var med mormor og morfar i en uke i forkant av minstemanns fødsel. Jeg var ikke på DiB da, og hadde ingen peiling på at jeg visstnok ødela all tilknytning... Vi har verdens tryggeste unger i dag.. Anonymous poster hash: 4397a...404
Anonym bruker Skrevet 23. november 2014 #14 Skrevet 23. november 2014 Jeg hadde aldri reist på utenlandsreise uten barnet! Ikke før om noen år ihvertfall!!! Anonymous poster hash: 17d0f...430
Anonym bruker Skrevet 23. november 2014 #15 Skrevet 23. november 2014 Burde kanskje vente til han er konfirmant? Fra spøk til løk- vi var borte et døgn når første barnet var 8 mnd. Gikk strålende! Har siden det stadig vært på overnatting hos familiemedlemmer. Er nå 6 år og like trygg på både tanter, besteforeldre, onkler etc. Og....*hold dere fast*, jeg og mannen var ei uke alene i syden da han var 3 år!! Andre barnet var på overnatting sist helg, han er 6 mnd, men det var kun fra en kveld til neste morgen... Anonymous poster hash: 668e8...660
Anonym bruker Skrevet 23. november 2014 #16 Skrevet 23. november 2014 En grei regel som de fleste barnepsykologer anbefaler er at man ikke er lenger borte fra barnet i antall timer som det barnet er i mnd. Dvs 14 mnd MAX 14 timer borte. Baby på 24 mnd bør man MAX være borte fra i 24 timer osv. Det forutsetter selvfølgelig at barnet er hos noen de kjenner veldig godt f eks at barnefar tar omsorgen om mor skal være borte. Husk at disse grense er Max anbefalt tid å være borte og at barn utviklet seg forskjellig. Noen er kanskje ikke klare for å være uten hovedpmsorgspersonen et døgn selv om de er 2 år:) Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt med barnet hvis jeg skylle dratt utenlands:) Baby på 24 mnd?? Anonymous poster hash: 668e8...660
Anonym bruker Skrevet 23. november 2014 #17 Skrevet 23. november 2014 Hvorfor ikke ta han med? Har en på 14 mnd jeg også, hun har vært i syden to ganger allerede Og da ville jo søsknene dine få treffe ham også! Anonymous poster hash: 165f0...039
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå