Anonym bruker Skrevet 23. november 2014 #1 Skrevet 23. november 2014 Jeg fikk vite via en bekjent i dag at min manns tidligere samboer skal jobbe som vikar i vår datters barnehage hele uka. Denne dama har plaget oss på sosiale medier, truet med selvmord og når jeg var i permisjon var det ganske ofte hun "tilfeldigvis" var å treffe på samme runde jeg trillet tur. Det har vært stille ett år nå etter min mann truet med anmeldelse. Bruddet skjedde lenge før jeg ble sammen med han og hun var en krevende person å bo med ( sinne, mye alkohol og kunne ødelegge innbo). Jeg kjenner jeg ikke liker dette, tanken på at hun skal være i nærheten av vår datter gjør meg dårlig. Jeg vurderer å ringe pedleder og gi beskjed. Anonymous poster hash: 3494b...872
Anonym bruker Skrevet 23. november 2014 #2 Skrevet 23. november 2014 Ring å gi beskjed, du skal føle deg trygg på personene som tar seg av barnet ditt. Anonymous poster hash: 2459e...ac0
Anonym bruker Skrevet 23. november 2014 #3 Skrevet 23. november 2014 Det skal du sjølvsagt gjere, men eg (som er ped-leiar) tenkjer at det er lurt å ringe styrar og at dette er ein ting du kan ringe om i dag. Ditt barn skal vere trygt i barnehagen og her høyrast det ut som det er betre å klare seg utan vikar. Anonymous poster hash: c963f...3fa
Anonym bruker Skrevet 23. november 2014 #4 Skrevet 23. november 2014 Takk for svar! Ikke fått tak i styrer eller ped-leder ennå, men om jeg ikke hører noe i kveld holder jeg hun hjemme i morgen og ringer da. Har heldigvis mulighet til hjemmekontor.... Mannen har lyst til å ringe eksen men jeg tror det vil gjøre vondt verre. Anonymous poster hash: 3494b...872
Anonym bruker Skrevet 23. november 2014 #5 Skrevet 23. november 2014 Ringer du pedleder søndag kveld? Anonymous poster hash: d4447...d3e
Anonym bruker Skrevet 23. november 2014 #6 Skrevet 23. november 2014 Ringer du pedleder søndag kveld? Anonymous poster hash: d4447...d3e Hvis vikarer skal begynne i morgen, så ringer man i kveld ja. Anonymous poster hash: 5d6f6...bb7
Anonym bruker Skrevet 23. november 2014 #7 Skrevet 23. november 2014 Ringer du pedleder søndag kveld? Anonymous poster hash: d4447...d3e Klart ho gjer! Det er forskjell på å mase om tøffelen som er borte og noko så alvorleg som dette. Anonymous poster hash: c963f...3fa
Anonym bruker Skrevet 23. november 2014 #8 Skrevet 23. november 2014 Hvis det ikke står om liv og helse, så syns jeg ikke man skal ringe de ansatte på en søndag... Anonymous poster hash: 66a63...c8b
Anonym bruker Skrevet 23. november 2014 #9 Skrevet 23. november 2014 Hva tenker du at ped.leder eller styrer skal få gjort med dette i kveld? Vikaren er hyret inn, og selv om hun har vært krevende å bo med og plagsom for deg og samboer, så er ikke det det samme som at hun ikke kan gjøre en helt grei jobb som vikar i barnehagen. At dere har et komplisert forhold til henne er vel ikke nødvendgvis barnehagens problem. De har gitt henne jobb i ei uke, og det er ikke sikkert at de bare kan gjøre om på det sånn uten videre. Anonymous poster hash: 132e1...a8a
Anonym bruker Skrevet 23. november 2014 #10 Skrevet 23. november 2014 Meeeeennnnneeeehhhhhh................... Hvorfor i alle dager skal hennes måte å takle sin eks ha noe å si for hvordan hun klarer å utføre sin jobb? At det rablet litt for henne etter bruddet trenger ikke definere henne som person. MANGE gjør ting de ikke er stolte av om de har kjærlighetssorg, og så lenge denne oppførselen kun er rettet mot eksen så kan man jo ikke tanke at dama er gal på generelt grunnlag Kan forstå at det er kjipt for dere at hun skal jobbe i deres barnehage, men hadde jeg vært styreren i barnehagen så hadde jeg nok ikke tatt hennes "forsmådde" oppførsel for flere år siden som tegn på at hun ikke klarer å gjøre en god jobb i dag.. Anonymous poster hash: db0a0...bac
HeltAnonym Skrevet 23. november 2014 #11 Skrevet 23. november 2014 De kan rokkere om på ansatte så vikarer kan jobbe på en annen avdeling enn barnet til hi. Ville ringt styrer/pedlederen i morgen tidlig, før jeg leverte barnet..
Anonym bruker Skrevet 23. november 2014 #12 Skrevet 23. november 2014 Du kan absolutt gi barnehagen beskjed, men du må være forberedt på at barnehagen kanskje ikke gjør noe med det og lar hun være vikar. De har bare deres side av saken Anonymous poster hash: dee87...b01
Anonym bruker Skrevet 23. november 2014 #13 Skrevet 23. november 2014 Meeeeennnnneeeehhhhhh................... Hvorfor i alle dager skal hennes måte å takle sin eks ha noe å si for hvordan hun klarer å utføre sin jobb? At det rablet litt for henne etter bruddet trenger ikke definere henne som person. MANGE gjør ting de ikke er stolte av om de har kjærlighetssorg, og så lenge denne oppførselen kun er rettet mot eksen så kan man jo ikke tanke at dama er gal på generelt grunnlag Kan forstå at det er kjipt for dere at hun skal jobbe i deres barnehage, men hadde jeg vært styreren i barnehagen så hadde jeg nok ikke tatt hennes "forsmådde" oppførsel for flere år siden som tegn på at hun ikke klarer å gjøre en god jobb i dag.. Anonymous poster hash: db0a0...bac Hvis du har sett svartsjuke mennesker på ordentlig, så ville du ikke latt dem passe barnet ditt. Jeg vet av en dame som ville ha søkt den jobben, hvis hun kunne, med den klare hensikt å komme på nært hold av en eks sitt barn... Anonymous poster hash: a7841...919
Anonym bruker Skrevet 23. november 2014 #14 Skrevet 23. november 2014 Jeg hadde aldri sagt opp eller flyttet på en ansatt kun på bakgrunn av en telefon fra en mor eller far. Anonymous poster hash: eef00...aad
Anonym bruker Skrevet 23. november 2014 #15 Skrevet 23. november 2014 Jeg skjønner at du er engstelig siden det har med barnet ditt å gjøre. Forhåpentligvis er hun ferdig med sin besatthet rundt mannen din. Du kan si ifra, men det skjer neppe noe annet enn at de kan holde et ekstra øye når det gjelder henne og datteren din. Anonymous poster hash: 972bf...fa5
Anonym bruker Skrevet 23. november 2014 #16 Skrevet 23. november 2014 Hvis ikke de har endret noe de siste seks årene så skal det være slik at om foreldre motsetter seg at enkelte vikarer skal jobbe i den aktuelle Bhg har foreldre full mulighet til det. Slik var det iaf da. Jeg har hatt slike syke folk etter meg og hun fikk helt klart IKKE jobbe i Bhg i det aktuelle tidsrommet. Man ivaretar barnet, ikke den ansatte. Anonymous poster hash: 60fb8...da6
Superdolly Skrevet 23. november 2014 #17 Skrevet 23. november 2014 Jeg synes helt klart du kan ta en telefon til styrer i morgen. Vinkle det slik at du er bekymret for barnet ditt. Jeg aner ikke hva barnehagen kan eller vil gjøre, men da er de i det minste oppmerksomme på det.
Virginia. Skrevet 23. november 2014 #18 Skrevet 23. november 2014 Skal hun jobbe på samme avdeling? Hvis ja, så tenker jeg at du uten å gå i detalj kan nevne at dere har et problem med denne damen som gjør at du er redd hun ikke klarer å forholde seg profesjonelt til ditt barn. Er det en annen avdeling, så ville jeg ikke ha sagt noe om dette.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2014 #19 Skrevet 23. november 2014 Takk for svar! Ikke fått tak i styrer eller ped-leder ennå, men om jeg ikke hører noe i kveld holder jeg hun hjemme i morgen og ringer da. Har heldigvis mulighet til hjemmekontor.... Mannen har lyst til å ringe eksen men jeg tror det vil gjøre vondt verre. Anonymous poster hash: 3494b...872 ...holder jeg HENNE hjemme.... Anonymous poster hash: 6b7ed...1cb
Anonym bruker Skrevet 23. november 2014 #20 Skrevet 23. november 2014 Jeg hadde aldri sagt opp eller flyttet på en ansatt kun på bakgrunn av en telefon fra en mor eller far. Anonymous poster hash: eef00...aad Om det er snakk om en person som har virket truende på en familie og det har gått så langt som til anmeldelsesstadiet hadde jeg flyttet på en vikar. Min jobb er å påse at alle barna har det trygt i bhg, og det hadde jeg vært usikker på om var tilfelle i denne saken. Anonymous poster hash: 4e9e8...d95
Virginia. Skrevet 23. november 2014 #21 Skrevet 23. november 2014 (endret) Hvis ikke de har endret noe de siste seks årene så skal det være slik at om foreldre motsetter seg at enkelte vikarer skal jobbe i den aktuelle Bhg har foreldre full mulighet til det. Slik var det iaf da. Jeg har hatt slike syke folk etter meg og hun fikk helt klart IKKE jobbe i Bhg i det aktuelle tidsrommet. Man ivaretar barnet, ikke den ansatte. Anonymous poster hash: 60fb8...da6 Man har faktisk en plikt til å både ivareta barnets trygghet og den ansattes rettigheter. Derfor er en slik sak vanskelig, og bør løses klokt. Endret 23. november 2014 av Ibsenfrue
Anonym bruker Skrevet 23. november 2014 #22 Skrevet 23. november 2014 Jeg hadde ihvertfall aldri levert barnet mitt i barnehagen når dere har en sånn historie med vikaren. Anonymous poster hash: 9e307...39f
Anonym bruker Skrevet 23. november 2014 #23 Skrevet 23. november 2014 Vanskelig sak når man bare hører den fra en side, og sånn som det ligges rundt i dag, så kan jo ikke arbeidsgivere ta hensyn til all drama pga. dette.Måtte i så tilfelle hatt en egen kontoransatt for å holde styr på alle eksene. Ville ikke hengt ut en ansatt om det ikke var en farlig person. Dere skal jo ikke ødelegge livet hennes selv om hun var gal av sjalusi en periode. Nå som alt har roet seg, så er det vel ikke nødvendig å starte bråket igjen? Hold heller barnet ditt hjemme. Anonymous poster hash: 45fdc...e32
Anonym bruker Skrevet 23. november 2014 #24 Skrevet 23. november 2014 Vil hvertfall gjerne høre hvilket svar du får i morgen av hun. Er nygjerrig på hva de gjør i sånne situasjoner. Søsteren min kunne fortelle at eksen hennes har fått jobb i barnehage Å det er en fyr som slo barna HARDT over hendene pga bageteller,trusler til barnet om å la barnet stå i iskaldt vann i dusjen osv. Hvordan han er i jobben i barnehage vet jeg selvsagt ikke men syns synd i barna der! Han har jo ingen tolmodighet med barn! Er sjeleglad for at barnet mitt ikke går i den barnehagen. Anonymous poster hash: 53256...a8d
Anonym bruker Skrevet 23. november 2014 #25 Skrevet 23. november 2014 Jeg tenker jo at dette mennesket har valgt å sette seg opp som ringevikar i denne barnehagen nettopp fordi deres datter går der, ettersom hun har vært så intens tidligere. Jeg ville gitt beskjed ja. Nevnt at det var trakassering som nesten endte i anmeldelse og nevnt at du var bekymret for hennes nærvær rundt din datter. Anonymous poster hash: a6514...320
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå