Gå til innhold

Positiv eggløsningstest når en er gravid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har jo lest at mange har opplevd det, men kontrabeskjed fra produsenter og vitere har fått meg til å lure, spesielt etter at jeg nå opplever det selv.

Jeg fant ut at jeg var gravid for en knapp uke siden og jeg brukte da en graviditetstest og en El-test, for jeg var jammen ikke sikker på at jeg hadde hatt eggløsning den syklusen.

Eggløsningstesten slo fult ut, og på graviditetstesten kunne en skimte en liten liten strek.
Siden har el-testen holdt seg supersterk, og graviditetstestene er nå også blitt supersterke.

Men det merkeligste jeg opplevde var at sist el-test jeg tok, kom teststreken knallsterkt fram med en eneste gang, før kontrolstreken viste i det heletatt.

Hadde jo vært drømmen å fått en så knall positiv el-test når en tester etter eggløsning :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg skulle teste om jeg var gravid brukte jeg el test ( digital som gir et smilefjes dersom man har el).

Kom et smilefjes og dagen etter stod det jammen gravid på gravidtesten 😊🎉

Anonymous poster hash: 7300f...0c8

Skrevet

Lykke til forresten ! 😔

Anonymous poster hash: 7300f...0c8

Skrevet

Så rart at du skrev dette innlegget akkurat i dag! :o

Jeg tok nettopp en billig graviditetsstrimmel. Kun fordi at jeg har hatt flere aborter, og vil forsikre meg om at den blir sterkere.

Hadde 2 billig elstrimler igjen, og kom på at jeg i nysgjerringhetens navn skulle duppe den også oppi.

Den ble som du forklarer KNALLpositiv lenge før kontrollstreken kom. Har aldri i mine alle år som prøver sett en så positiv eltest.

Så det er nok noe i det. At eltester blir positive ved graviditet.

Gratulerer, forresten. Hvor langt er du på vei?

Anonymous poster hash: feec0...733

Skrevet

Så rart at du skrev dette innlegget akkurat i dag! :o

Jeg tok nettopp en billig graviditetsstrimmel. Kun fordi at jeg har hatt flere aborter, og vil forsikre meg om at den blir sterkere.

Hadde 2 billig elstrimler igjen, og kom på at jeg i nysgjerringhetens navn skulle duppe den også oppi.

Den ble som du forklarer KNALLpositiv lenge før kontrollstreken kom. Har aldri i mine alle år som prøver sett en så positiv eltest.

Så det er nok noe i det. At eltester blir positive ved graviditet.

Gratulerer, forresten. Hvor langt er du på vei?

Gratulerer :)

Jeg er 4+4 tror jeg!

Veldig hyggelig

Skrevet

Takk. Veldig etterlengtet. Håper det går bra denne gangen...

Selv er jeg 4+6 i dag.

Her er forøvrig et bilde av den positive eltesten. Se den sterke teststreken:

post-42-496357_thumb.jpg

Skrevet

Jeg tok feil når jeg skulle ta graviditetstest, ble positiv og jeg blei drit skuffa når jeg oppdaget hva jeg hadde gjordt. Fant frem rett strimmel og den var også positiv:) 2 uker til termin:)

Anonymous poster hash: c2d42...333
Skrevet

Takk. Veldig etterlengtet. Håper det går bra denne gangen...

Selv er jeg 4+6 i dag.

Her er forøvrig et bilde av den positive eltesten. Se den sterke teststreken:

ja akkurat sånn så min ut også!

Skrevet

Min ble aldri positiv selvom jeg var gravid.. noen som har forklaring på det?

Skrevet

Jeg fikk mistanke om graviditet sist når jeg fikk positive eltester 14 dager på rad.

Sitter her med en liten kar på snart 2 år.😊

Skrevet

Får dere noen gang helt negativ el-test? Altså ikke noe utslag på teststreken? Eller vil den bli svakt rosa hele syklusen?

Vet at den skal bli like sterk som kontrollstreken når man har el altså.

Anonymous poster hash: e8303...f86

Skrevet

Får dere noen gang helt negativ el-test? Altså ikke noe utslag på teststreken? Eller vil den bli svakt rosa hele syklusen?

Nei, jeg har aldri fått opp kun kontrollstrek. Det er alltid litt LH i urinen, så den vil alltid slå ut.

Men som du sier så er den positiv først når teststreken er like strek som, eller sterkere enn kontrollstreken.

Skrevet

Jeg tok feil når jeg skulle ta graviditetstest, ble positiv og jeg blei drit skuffa når jeg oppdaget hva jeg hadde gjordt. Fant frem rett strimmel og den var også positiv:) 2 uker til termin:)

Anonymous poster hash: c2d42...333

Dette gjorde jeg også første gang jeg var gravid:D Litt vel trøtt kan man si :)

Anonymous poster hash: ca185...267

Skrevet

Jeg har også hør at EL-tester blir positive ved en graviditet, så siden jeg hadde noen EL-tester igjen når jeg ble gravid, testet jeg det ut.

De ble veldig positive hos meg.

Slik jeg ser det kan en EL-tast gi en indikasjon på en graviditet, men den er langt i fra sikker da kvinnekroppen er ømfintelig og det ikke skal mye til før en eggløsning blir forsinket.

Du skriver av graviditetstesten var svak, vil anbefale deg å vente et par dager og ta en ny og se om streken er sterkere, og selvfølgelig, forføre mannen sånn i tilfelle det er eggløsningen som er forsinket

Anonymous poster hash: 22117...423
Skrevet

Jeg har også hør at EL-tester blir positive ved en graviditet, så siden jeg hadde noen EL-tester igjen når jeg ble gravid, testet jeg det ut.

Slik jeg ser det kan en EL-tast gi en indikasjon på en graviditet, men den er langt i fra sikker da kvinnekroppen er ømfintelig og det ikke skal mye til før en eggløsning blir forsinket.

Du skriver av graviditetstesten var svak, vil anbefale deg å vente et par dager og ta en ny og se om streken er sterkere, og selvfølgelig, forføre mannen sånn i tilfelle det er eggløsningen som er forsinket

Hehe, det tenkte jeg også, at jeg gjerne måtte forføre mannen itilfelle.

Men jo jeg er gasnke så gravid, det var bare ultrabillig HCG-strips som tar så mange dager på å bli kraftig farget.

Likte virkelig ikke den typen.

De viser helt sterkt nå, altså like sterkt som kontrollstreken, men det har jo tatt en uke.

CB viste et ganske så positivt resultat fra første stund.

Skrevet

Hehe, det tenkte jeg også, at jeg gjerne måtte forføre mannen itilfelle.

Men jo jeg er gasnke så gravid, det var bare ultrabillig HCG-strips som tar så mange dager på å bli kraftig farget.

Likte virkelig ikke den typen.

De viser helt sterkt nå, altså like sterkt som kontrollstreken, men det har jo tatt en uke.

CB viste et ganske så positivt resultat fra første stund.

Akkurat sånn var det her og:-)
Skrevet

Ja, dagen etter el, er mine tester helt blendahvite så og si fram til dag 12 i syklusen. Har el på dag 16-17, så etter dag 12 begynne jeg å skimte litt farge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...