Anonym bruker Skrevet 23. november 2014 #1 Skrevet 23. november 2014 Jeg jobber i et svangerskapsvikariat og skal fortsette med det frem til jeg selv går ut i permisjon. Det jeg har tenkt er at etter jeg er ferdig med min permisjonstid så melder jeg meg arbeidsledig frem til barnehageopptak i august. Hvilken dekningsgrad vil da lønne seg...100% eller 80% Anonymous poster hash: 86fbf...8bc
Anonym bruker Skrevet 23. november 2014 #2 Skrevet 23. november 2014 100% lønner seg alltid økonomisk. Men du kan ikke melde deg arbeidsledig med mindre du har barnepass. Hvis du skal ha rett til dagpenger må du kunne takke ja til en jobb på kort varsel. Kan du det uten barnehageplass? Anonymous poster hash: b176f...0de
Anonym bruker Skrevet 23. november 2014 #3 Skrevet 23. november 2014 100% lønner seg og så kan dere ta ut ferie hver for dere. Har får dere 8 uker ekstra. For å få dagpenger må du være en reell arbeidsøker og NAV krever at du har tilgjengelig barnepass for å kunne stille på møter og kurs i regi av NAV + takke ja til jobbtilbud. NAV er veldig på småbarnsmødre, fordi de vet at mange melder seg arbeidsledig og lever på staten for å strekke permisjonen enda lengre, så de vil nok komme med et tilbud til deg. Men har du barnepass så er det bare å kjøre på. Anonymous poster hash: 92fc6...85d
Anonym bruker Skrevet 23. november 2014 #4 Skrevet 23. november 2014 Jeg var i samme situasjon som deg. Jeg gikk på nav og spurte hva jeg skulle gjøre. Det var 5 måneder til barnehageopptak, og jeg sa som rett var at jeg hadde hørt at jeg ikke kunne få dagpenger siden jeg ikke hadde barnehageplass til poden. Saksbehandleren sa: Men det ordner seg. Jeg ble litt paff, og spurte flere ganger om jeg hadde forstått ham rett. Joda, jeg skulle bare søke om dagpenger, det ville ordne seg. Og det gjorde det. Anonymous poster hash: 5471e...890
Anonym bruker Skrevet 23. november 2014 #5 Skrevet 23. november 2014 Høyest totalsum får du vet 100%, men da må du jo spare litt hver måned så du har på slutten. I tillegg tar dere all ferien hver for dere og får utvidet tiden hjemme med barnet enda 2 mnd. Dagpenger har du bare krav på om du har barnepass, nav er veldig oppmerksom på denne type svindel for du er ikke den eneste som prøver å utvide tiden hjemme med barnet ved å melde deg ledig. Nav vil garantert enten finne en haug med intervjuer du må gå på eller forlange at du kommer på kurs hos dem for å skrive søknader, forbedre CV osv. Anonymous poster hash: f528a...f80
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå