Anonym bruker Skrevet 23. november 2014 #1 Skrevet 23. november 2014 Har ei som snart er for lang for babybilstol men er langt under 13 kilo som de skal være for neste sete opp... hva gjør jeg da? Anonymous poster hash: c287d...8f5
Anonym bruker Skrevet 23. november 2014 #2 Skrevet 23. november 2014 De fleste størrelsene i trinn 2 er fra 9 kilo og oppover. Enten fra 9-18 eller 9-25. Du kan ikke bruke en unge på 11 kilo i en bilstol fra 13 kilo. Personlig har jeg aldri hørt om noen seter fra 13 kilo. Trinn 3 seter er oftest fra 15-36 kilo... Anonymous poster hash: 0d11b...274
Anonym bruker Skrevet 23. november 2014 #3 Skrevet 23. november 2014 skal sepå stolen igje... trodde det var fra 13 kilo jeg... kan hende jeg tar feil, men tror ikke hun er 9 kilo en gang heller! Anonymous poster hash: c287d...8f5
Anonym bruker Skrevet 23. november 2014 #4 Skrevet 23. november 2014 Vi måtte bytte til sete 2 når gutten var 8 kg fordi han var lang. Mener de går fra 9-18 kg? Anonymous poster hash: afaaa...040
Oktoberbabyen Skrevet 23. november 2014 #5 Skrevet 23. november 2014 (endret) Om du har en maxicosi babystol er den fra 0-13 tror jeg. Men mange stoler i neste klasse er 0-18 eller 9-18. Vi bytta til cybex sirona som du kan bruke fra 0kg da ungen ble for lang for britax babystolen. Det er en av de som skårer veldig bra i tester og er veldig ok da du kan rotere den så du snur ungen 90grader når du skal ha ungen inn/ut av bilen. Den tar i tillegg lite plass i lengeretning Tror ungen vår var rundt 7kg da vi måtte bytte Endret 23. november 2014 av Oktoberbabyen
Anonym bruker Skrevet 23. november 2014 #6 Skrevet 23. november 2014 Om du har en maxicosi baystoler den fra 0-13 tror jeg. Men mange stoler ineste klasse er 0-18 eller 9-18. Vi bytta til cybex sirona som du kan bruke fra 0kg da ungen ble for lang for britax babystolen. Det er en av de som skårer veldig bra i tester og er veldig ok da du kan rotere den så du snur ungen 90grader når du skal ha ungen inn/ut av bilen. Den tar i tillegg lite plass i lengeretning Ja, også er den først og fremst beregnet på små babyer! Søstera mi kjøpte en sånn og måtte bytte igjen ganske kjapt. Barnet hennes er midt på gjennomsnittet stor. Anonymous poster hash: afaaa...040
Anonym bruker Skrevet 23. november 2014 #7 Skrevet 23. november 2014 Om du har en maxicosi baystoler den fra 0-13 tror jeg. Men mange stoler ineste klasse er 0-18 eller 9-18. Vi bytta til cybex sirona som du kan bruke fra 0kg da ungen ble for lang for britax babystolen. Det er en av de som skårer veldig bra i tester og er veldig ok da du kan rotere den så du snur ungen 90grader når du skal ha ungen inn/ut av bilen. Den tar i tillegg lite plass i lengeretning Ja, også er den først og fremst beregnet på små babyer! Søstera mi kjøpte en sånn og måtte bytte igjen ganske kjapt. Barnet hennes er midt på gjennomsnittet stor.Anonymous poster hash: afaaa...040 Britaxen eller sirona? Er enig i at britaxen var liten. Irriterte meg egentlig litt at de vokste utav det så raskt, trodde vi skulle bruke det mye lenger enn til 8mnd Anonymous poster hash: 6d570...cb6
Anonym bruker Skrevet 23. november 2014 #8 Skrevet 23. november 2014 Vi gikk fra Maxicosi til et Britax-sete som går fra 0-25 kg. Ikke at jeg ville brukt det på en nyfødt, men veldig greit når ungen er lang, stødig i kroppen men ikke så tung. Anonymous poster hash: e098a...76e
Anonym bruker Skrevet 23. november 2014 #9 Skrevet 23. november 2014 Vi måtte bytte fra maxi cosi ved 5 mnd fordi babyen var for lang. Gikk da over til besafe izikid x3. Den er fra 0-18 kg. Anonymous poster hash: fc37d...a65
Bustetroll Skrevet 23. november 2014 #10 Skrevet 23. november 2014 Vi måtte bytte fra maxi cosi ved 5 mnd fordi babyen var for lang. Gikk da over til besafe izikid x3. Den er fra 0-18 kg. Anonymous poster hash: fc37d...a65 Jeg kan fortsatt bruke min maxicosi på 2'åringen
Anonym bruker Skrevet 23. november 2014 #11 Skrevet 23. november 2014 Hvor lange er disse babyene som ikke passer stolen når de er så unge? Anonymous poster hash: e8d13...1d6
Anonym bruker Skrevet 23. november 2014 #12 Skrevet 23. november 2014 Om du har en maxicosi baystoler den fra 0-13 tror jeg. Men mange stoler ineste klasse er 0-18 eller 9-18. Vi bytta til cybex sirona som du kan bruke fra 0kg da ungen ble for lang for britax babystolen. Det er en av de som skårer veldig bra i tester og er veldig ok da du kan rotere den så du snur ungen 90grader når du skal ha ungen inn/ut av bilen. Den tar i tillegg lite plass i lengeretning Ja, også er den først og fremst beregnet på små babyer! Søstera mi kjøpte en sånn og måtte bytte igjen ganske kjapt. Barnet hennes er midt på gjennomsnittet stor.Anonymous poster hash: afaaa...040 Britaxen eller sirona? Er enig i at britaxen var liten. Irriterte meg egentlig litt at de vokste utav det så raskt, trodde vi skulle bruke det mye lenger enn til 8mnd Anonymous poster hash: 6d570...cb6 Helt vanlig å skifte ved 8-10 mnd alder på 0-13 kg bilstolene. Cybex Sirona er kjempebra stol, men går sjelden an å bruke den til anbefalte 4 år. Så selv om det er en superbra stol sikkerhetsmessig og bra finesser og funksjoner, er den desverre svært dyr på den måten at en bruker den kortere tid enn andre tilsvarende stoler i samme vektklasse (for eksempel de bakovervendte stolene fra Besafe 0-18 kg). Anonymous poster hash: 14295...bb8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå