Gå til innhold

Har jeg bulimi eller anoreksia? Eller blanding?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For ca. 3 måneder siden gikk jeg på antidepperesiva og mistet matlysten. Hadde lenge ønsket å få gått ned i vekt og elsket det når jeg så at vekten gikk nedover. Nå tror jeg at jeg har utviklet bulimi eller anoreksia som følge av dette. Jeg spiser normalt, men kaster ofte opp. Ingen merker noe da jeg gjør det i det stille samtidig som jeg er på toalettet. Jeg har funnet en teknikk for å få opp alt mageinnhold uten å stille fingre i halsen eller brekke meg høylydt. Jeg slutter ikke før det svir i halsen.

Jeg må se meg i speilet flere ganger daglig og går på vekten flere ganger daglig for å kontrollere at jeg ikke går opp mer enn maks 500 gram i løpet av dagen, helst nedover. Ofte spiser jeg ingenting før jeg blir svimmel og da spiser jeg et lite måltid. Avføringsmidler bruker jeg opptil 3 ganger i uken for å rense systemet. Nå får jeg ikke gjort det i morgen og jeg kjenner det er ubehagelig å ikke få gjort det på den faste dagen!

Anonymous poster hash: d38ce...dde

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har perioder hvor jeg ikke kaster opp og spiser helt normalt, kun bruker avføringsmidler, men etter et par uker er det på'n igjen med minimalt med mat og oppkast

Skrevet

Du har i hvertfall etapiseproblem du må ta tak i. Hva det er vet jeg ikke. Snakk med legen din.

Anonymous poster hash: 684cd...6f5

Skrevet

Det farlige med spiseforstyrrelser er når man på en måte trives med det. Man føler man har kontroll og at det faktisk er en god ting, for man går ned i vekt. Jeg har vært der. 

Men det er viktig at du tar tak i det nå. At du tør å be om hjelp og at du jobber med deg selv. For husk at du påfører kroppen din enormt mye stress, både fysisk og psykisk, når du tar avføringsmidler, kaster opp, spiser minimalt, og samtidig veier deg, ser deg i speilet, konstant dømmer deg selv etter et tall på vekta og aldri er bra nok. 

Og at du ikke har kontroll, det merker du tydelig nå, når du ikke får gjennomført ritualet ditt i morgen. Det plager deg, og det er vanskelig å godta. 

Ta kontakt med legen din og få henvisning til psykolog eller finn en terapeut på egenhånd. For du skylder både deg selv og de rundt deg å kunne ha det bra med deg selv. Ikke tenk, bare gjør det. Jeg lover deg, det blir så uendelig mye bedre :) 

Anonymous poster hash: 44f9f...069
Skrevet

Bulimi

Anonymous poster hash: d3767...f32

Skrevet

Du har spiseproblemer, og du bør oppsøke hjelp. Og det bør du sjønne når du skrev denne tråden her.

Anonymous poster hash: 467ca...11f

Skrevet

Har jeg har spiseproblemer har jeg jo selv skjønt for lenge siden. Det lurte jeg jo ikke på heller. Lurte på hvilken av sykdommene jeg hadde og regner med det er bulimi jeg har utviklet ...

Skrevet

Anoreksikere spiser ikke normalt. Vi spiser lite til ingenting. Og kaster gjerne også det opp. Godt mulig du har en kombinasjon. Noen ganger er det vanskelig å definere klare grenser.

Skrevet

Jeg spiser veldig lite de periodene ikke jeg ikke spiser tilnærmet normalt, men kaster opp omtrent alt igjen.

Skrevet

Anoreksi er når man spiser veldig lite og de gangene man tror man har spist alt for mye, kan man kaste opp/overtrene/bruke avføringsmidler. Høres ut som bulimi siden du spiser noenlunde normalt. Men sånn som du holder på er jo farlig uansett. Håper du får hjelp.

Anonymous poster hash: b20d0...505
Skrevet

Som sagt, enten en kombinasjon, eller på god vei til full anoreksia. Vi begynner jo ikke med å spise ingenting, vi trapper ned. Om man kan si det sånn. Tilslutt kan vi gå dagesvis uten annet enn vann med litt sitron i.

Skrevet

Bulimi

Anonymous poster hash: 41c79...e5d

Skrevet

Hva skal du gjøre nå som du vet hva slags spiseforstyrrelse du har? Diagnosen er bare relevant mtp behandling og det håper jeg du skjønner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...