Anonym bruker Skrevet 22. november 2014 #1 Skrevet 22. november 2014 Mannen min ble utsatt for en ulykke på ferie. Dette resulterte i at han ble liggende 4 uker på sykehus, i utlandet, og dro hjem til Norge den dagen han fikk utreisetillatelse. Han ble da sykemeldt fra det tidspunktet ulykken fant sted. Han har nå søkt om å beholde sykepenger ved utenlandsopphold han nå skal på for å rettsforfølge personen som var skyld i ulykken. NAV opplyser om at han har brukt opp sine 4 uker da han var på sykehuset. De mener han kan reise til utlandet, men at han ikke vil kunne beholde sykepenger. Han har tillatelse fra lege her i Norge til å reise til utlandet, da turen ikke vil forverre hans tilstand, ei heller forlenge hans sykemeldingperiode. Jeg forstår at han har Vært 4 uker i utlandet, men disse ukene var høyst ufrivillige, pga ulykken måtte han bli i 3 uker ekstra. Burde det ikke her være rom for å bruke skjønn eller er regelverket helt klart uten mulighet for å tilpasses? Anonymous poster hash: 9c5fe...bd6
Anonym bruker Skrevet 22. november 2014 #2 Skrevet 22. november 2014 NAV vet da ikke hva skjønn er!! Anonymous poster hash: 2e194...de7
Anonym bruker Skrevet 22. november 2014 #3 Skrevet 22. november 2014 Nei, jeg har hørt noen rykter om det, hehe. Anonymous poster hash: 9c5fe...bd6
Anonym bruker Skrevet 22. november 2014 #4 Skrevet 22. november 2014 Hvor lenge har han søkt om å være i utlandet da? Du får Max 4 uker om gangen, men synes det er veldig firkantet og strengt å innvilge en periode à 4 uker, hvorav 3 av ukene er innleggelse på sykehus. Sjekk folketrygdeloven paragraf 8-9, kanskje du finner noe der ang de første fire ukene? Har ikke hørt om at det er regler ang hvor mange perioder m utenlandsopphold NAV innvilger. Anonymous poster hash: 4e93d...358
Anonym bruker Skrevet 22. november 2014 #5 Skrevet 22. november 2014 Han har søkt om 3 uker. Han kommer ned 1 1/2 uke før rettssaken for å forberede seg med advokat og blir i 1 1/2 uke etter rettssaken i tilfelle ting må avsluttes. Takk for henvisning til paragrafer, de skal jeg se på Anonymous poster hash: 9c5fe...bd6
Anonym bruker Skrevet 22. november 2014 #6 Skrevet 22. november 2014 Da har jeg sett på paragrafen og konkludert med at NAV skal kontaktes på mandag Anonymous poster hash: 9c5fe...bd6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå