Anonym bruker Skrevet 22. november 2014 #1 Skrevet 22. november 2014 Skal prøve å forklare meg kjapt.. Jeg var et utagerende barn, men bare hjemme og blandt de aller nærmeste av venner og familie. Fikk masse kjeft. Veldig "ordentlige" og streite foreldre.  I ungdomstiden ble det verre og jeg stengte foreldrene mine ute. Begynte å stjele, røyke hasj og klarte ikke fullføre skolen. Ble voldtatt da jeg var 16 av en gammel gris jeg skulle kjøpe hasj av. 25 år gammel ordnet livet seg for meg, har vært i full jobb, fått barn og mann. Men så viser det seg at jeg har ADD. Det kommer som skudd fra klar himmel, men samtidig forstår jeg meg selv!  Allikevel sliter jeg sånn med fortiden min. Foreldrene mine vet ikke om diagnosen eller om voldtekten. Jeg klarer ikke å fortelle det. Av og til tenker jeg at jeg har lyst til å skylde på dem fordi de aldri tok meg med til utredning, de må jo ha skjønt at jeg ikke var helt som alle andre?  Bare litt tanker..   Anonymous poster hash: b331c...5c6
Anonym bruker Skrevet 22. november 2014 #2 Skrevet 22. november 2014 Hei kjære deg.  Først vil jeg bare si at jeg er innmari lei meg for at du måtte oppleve sånne fæle ting. Jeg håper at du har fått hjelp til, eller ber om hjelp til å få bearbeidet traumene fra voldtekten.  Jeg skjønner at det er lett å ønske å finne noen å skylde på for ikke å ha sett deg og hjulpet deg riktig tidligere. Men, jeg tror at det er sånn for noen foreldre at de er mere redd for å røre i "dritten" enn å la det skure å gå. Det blir for nært å skummelt, og er nok engang ikke en bevisst avgjørelse. Det blir bare for mye å ta inn. Så er det noe i ordtaket "Ikke visste jeg at alle disse dagene som kom å gikk var livet". (eller noe i den duren) Noen ganger går årene forbi, og plutselig innser man alt man burde ha gjort... men aldri rakk. Veldig menneskelig.  Jeg ønsker deg virkelig alt godt. Bare du vet om det er riktig å fortelle foreldrene dine det du har opplevd og ditt såre ønske om at de så deg tidligere. Om du har en behandler kan du evt. invitere dem med på en time hvor du får fortalt og forklart deg i en trygg omgivelse med noen som allerede er kjent med historien din.  God klem til deg!   Anonymous poster hash: c18f2...962
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå