Gå til innhold

Legger du mye tid og sjel i julegavene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler jeg bare kjøper i hytt og vær. Og bare KJØPTE Gavelapper.

Men er jo ikke det, de er jo tross alt tenkt på :)

Anonymous poster hash: 08e18...fb7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker mye tid på å bestemme meg for en gave jeg er sikker på at mottaker blir glad for, det er halve gleden med julen for min del :) bruker og tid på å finne fint papir, merkelapper og bånd og pakke gavene pent :)

Skrevet

Ja jeg bruker masse tid og prøver å tenke meg godt om for å finne den rette gaven til hver enkelt. Kan gå lenge i butikken om jeg tror jeg har funnet noe, bare for å forsikre meg om at det er rett valg.

Er ikke så flink med innpakking, men det går ikke på innsatsen :)

Skrevet

Ja, jeg kjøper ikke noe bare for å kjøpe noe.

Jeg legger personlig smak til side og prøver å finne noe som jeg tror de enten liker eller vil synest er kjekt/gøy å få. :)

Elsker å pakke inn gavene, men ser at det hvert år ender opp med gråpapir, hyssing og noe dill på hver pakke og de hjemmelagde til/fra lappene som jeg hvert år har store planer for å skikkelig stæsje til- ja de blir hjemmelaget, men ikke i nærheten så fancy som først tenkt.

;)

Planlegging er halve morroa.

Skrevet

Ja, legg mykje energi ned i å finne "rett" julegåve. :)

Skrevet

Syns hele julegavehandelen er noe stress og dritt. Derfor tenker jeg på forhånd hva jeg skal kjøpe til hvem, så når jeg går inn på et senter raser jeg gjennom butikkene og drar med meg det jeg trenger og rett UT igjen! Fort og gæli. Så gruer jeg meg til å pakke inn alt og, minst like stress. Nei, skal være så ærlig å si at jeg ikke er glad i julegavehandelen. :(

Anonymous poster hash: 06ff4...c56

Skrevet (endret)

Jeg storkoser meg både med innkjøp og pakking.

Før i verden da jeg hadde mer tid enn nå pakket jeg inn alle gavene selv, men nå lar jeg de butikkene som tilbyr innpakking gjøre det - så gjør jeg det heller omigjen hvis det ikke er pent nok :) men kjøper man på litt ordentlige butikker legger ekspeditøren ofte en innsats i å få pakkene pene.

Jeg kjøper ofte det mottaker ønsker seg, men må si jeg slet litt i går da jeg kjøpte fire krus i en serie broren min og kona samler på. Det var en veldig kjedelig og upersonlig gave, syns jeg, men de ønsker seg det og jeg fikk et god tilbud, så da får det bli sånt😳

Endret av *Miss Marple*
Skrevet

Syns hele julegavehandelen er noe stress og dritt. Derfor tenker jeg på forhånd hva jeg skal kjøpe til hvem, så når jeg går inn på et senter raser jeg gjennom butikkene og drar med meg det jeg trenger og rett UT igjen! Fort og gæli. Så gruer jeg meg til å pakke inn alt og, minst like stress. Nei, skal være så ærlig å si at jeg ikke er glad i julegavehandelen. :(

Anonymous poster hash: 06ff4...c56

Godt å høre vi er flere! Jeg hater jul og blir helt utmattet av julegaveshopping! Jeg legger nok hverken sjel eller flid i julegavene.. Men jeg legger penger i de! Og byttelapp.. !

Anonymous poster hash: 832d3...9f3

Skrevet

Det kommer litt an på. Nevene mine kjøper jeg bare det jeg får beskjed om. Etter mange år med hjemmestrikket som ikke blir brukt og andre mislykka gaver jeg har brukt mye tid på, så har jeg gitt opp. Det som irriterer meg er når jeg ønsker noe får vi sjelden det vi ønsker tilbake.

Legger passe mye energi i resten.

Skrevet

Jeg undersøker ganske grundig hva folk ønsker seg og er klar til å strekke meg langt for å finne riktig gave. Men siden jeg bare kjøper en gave per person blir det heller ikke så store mengder at det er uhåndterlig.

Anonymous poster hash: 9071b...35c

Skrevet

Jeg liker å kjøpe ting jeg vet mottaker ønsker seg, så jeg spør etter ønsker og lager meg liste på alt. Drar deretter ut å raser gjennom butikkene. Men jeg bruker mye tid på innpakning og merkelapper, skriver gjerne på små fine ord til mottaker. Selv er jeg ikke så nøye på at noen ber meg om ønskeliste...

Anonymous poster hash: 7ea2e...5d1

Skrevet

Kommer helt an på hvem det er til. De fleste gavene legger jeg mye tid og sjel i, planlegger i forveien og prøver å finne det mottaker blir aller mest glad for.

Men så er det noen vi ikke har kontakt med i det hele tatt, som jeg ikke helt skjønner hvorfor vi fortsatt bytter gaver med. Vet ikke hva de har og hva de liker, og får aldri svar om vi spør hva de ønsker seg. Der bare kjøper jeg ett eller annet, gidder ikke bruke mye tid på det siden det med stor sannsynlighet blir feil uansett. Føler ikke jeg kan komme med forslag om å slutte med gaver heller, siden disse er i mannens familie. (Han er for øvrig like blank som meg når det gjelder gaver til dem. :P)

Anonymous poster hash: e50b2...512
Skrevet

Jeg legger tid og sjel i det, absolutt. Men det vil ikke si at alt er hjemmelaget, at julepapiret er håndmalt og at hver til og fra-lapp er kunstferdig utført. 

Men jeg hører på de jeg kjøper gave til, jeg plukker ting fra ønskelister til barna, og jeg sørger for at det de forskjellige får er noe jeg vet de liker og har glede av. 

I år blir det spennende, for jeg er litt krøpling av bekkenløsning og ser ikke for meg at jeg kommer meg så mye ut på juleshopping. Så nå blir det nok en del netthandling og forsøk på å sende handleliste og penger med svigermor når hun skal ut på gaveshopping ;) 

Skrevet

Nei, jeg er elendig på å finne gaver som passer, og de fleste er elendige på å si hva de ønsker seg...

Skulle gjerne kutta ut hele greia, men hva gjør man ikke for husfreden/familiefreden :P

Skrevet

Nei, jeg er elendig på å finne gaver som passer, og de fleste er elendige på å si hva de ønsker seg...

Skulle gjerne kutta ut hele greia, men hva gjør man ikke for husfreden/familiefreden :P

Som denne. 

Skrevet

Har begynt å handle å nettet.Deilig....

Anonymous poster hash: 718c9...1ef
Skrevet

Nei, dessverre. For meg er alt frem til selve julaften bare styr og mas. Trist, fordi jeg synes egentlig det er veldig koselig med jul. Jeg og de to nærmeste venninnene mine drar på årlig tur i stedet for julegaver. Jeg sier jeg ifra til familien at jeg må ha noen spesifikke ønsker, ellers blir det gavekort på psykologtimer til hele gjengen!

Skrevet

Julegaver kjøpes gjennom hele året, for kommer jeg over noe jeg vet passer til noen kjøper jeg det uansett når det er. Har en egen hylle til julegaver. Slik som tantebarna som de siste årene aldri har kommet gjennom gavehaugene sine. Iforfjor åpnet de siste gave 2juledag vet jeg. De får en felles gave istede for en gave hver. Gjorde det for første gang i fjor og det var velykket, både hos ungene og hos foreldrene. I år blir det samme, nesteår blir det nok bare de to minste som får en feller om jeg ikke finner på noe som passer slle tre da også. For da blir eldste litt stor iforhold til de minste.

Noen får hjemmelaget, andre får bare kjøpe ting. Innholdet i gavene i år er veldig forskjellig. Fra dolokk, diamant øredobber til kun hjemmelagede gaver.

Min mann sier jeg er rar når det kommer til å pakke inn gaver. Jeg syns det er så koselig, og liker at de er forskjellige. Så jeg har en haug med innpakkningspapir, bånd og kort. Hver lillejulaften når ungene finner frem alle gavene og legger de under treet så kommer han på hvor mye glede ungene har av å se på pakkene, hvordan de er pakket inn, hvem som er finest pakket inn og gjette hva som er inni. Han sitter like fasinert å ser på ungene hvert år, som de er like fasinerte over julegavene hvert år. Mormor tar helt av med innpakkning av gaver, så det er ikke bare meg. Og ungene mine er igrunn like, for når de pakker inn bursdagsgaver til vennene går de banans på hobbyrommet mitt.

Anonymous poster hash: b2a01...59c

Skrevet

Ja, jeg prøver å finne noe jeg tror mottaker vil sette pris på. Gjør mitt beste for at farger og sånt er noe folk liker, blir glad når de blir glade for det de får. Jeg er ikke god på å pakke inn, men akkurat det er ikke så viktig for min del..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...