Anonym bruker Skrevet 22. november 2014 #1 Skrevet 22. november 2014 Har selv ingen personlig erfaring med diagnosen, men registrerer at det er flere tilfeller der foreldre blir fratatt barna på grunn av at en eller begge har ADHD. Hva er årsaken til dette? At de bruker tabletter? Selv har jeg ikke oppfattet ADHD som noen alvorlig diagnose i det hele tatt. Anonymous poster hash: 5e14c...1d7
Elza Skrevet 22. november 2014 #2 Skrevet 22. november 2014 Tror nok det ligger mer bak enn at de må ha reseptbelagte medisiner ... Mye utenforstående ikke får vite
mamma_bergen Skrevet 22. november 2014 #3 Skrevet 22. november 2014 Har selv ingen personlig erfaring med diagnosen, men registrerer at det er flere tilfeller der foreldre blir fratatt barna på grunn av at en eller begge har ADHD. Hva er årsaken til dette? At de bruker tabletter? Selv har jeg ikke oppfattet ADHD som noen alvorlig diagnose i det hele tatt. Anonymous poster hash: 5e14c...1d7 Har aldri hørt om,at noen blir fratatt pga adhd. Jeg har selv adhd,og det har aldri vært snakk om noe slikt.
Roheryn Skrevet 22. november 2014 #4 Skrevet 22. november 2014 Det er stor forskjell på adhd og adhd. Noen kan faktisk være så dårlig fungerende at de er uføre, og kan nok helt sikkert slite med å ha en såpass struktur på hverdagen at de fungerer som foreldre. Sånn er det antagelig med de fleste diagnoser? Jeg har epilepsi, men fungerer utmerket på tross av det. Men det finnes jo epileptikere som er langt hardere rammet og som slett ikke er i stand til å ta vare på barn på enn god måte. Ulike grader, ulik oppfølging og ulik bagasje...
Anonym bruker Skrevet 22. november 2014 #5 Skrevet 22. november 2014 Å ha ADHD i seg selv er ikke uforenelig med å være mamma eller pappa. Anonymous poster hash: d678c...29e
Anonym bruker Skrevet 22. november 2014 #6 Skrevet 22. november 2014 Jeg har ADHD, og er enslig mor. Har aldri vært et problem det. Og kjenner flere foreldre med ADHD. Så det ligger nok andre grunner bak. Så kommer og ADHD i forskjellige grader, og noen har tilleggsdiagnoser. Anonymous poster hash: 8d141...494
Anonym bruker Skrevet 22. november 2014 #7 Skrevet 22. november 2014 Har aldri opplevd at foreldre blir fratatt barna pga ADHD alene. Har jobbet i barnevernet i over 4 år. Jeg har vært borti mange foreldre med ADHD, og jeg opplever dem generelt som mer stressende og urolige. Som oftest antar jeg at de har det, før de sier det selv. Anonymous poster hash: 4da1f...220
Anonym bruker Skrevet 22. november 2014 #8 Skrevet 22. november 2014 Min svigerinne har ADHD. Hun fikk diagnosen som voksen, pg har hatt en trøbblete oppvekst pga dette. Men hun fikk kontroll over dette og har en gutt med asberger. De har hatt sitt å stri med og kontaktet selv barnevernet for mange år siden da hun håpet på litt hjelp når hun slet. Hun fikk igrunn ikke hjelp av barnevernet, men hun fikk hjelp til å kontakte de stedene som hun kunne få hjelp ifra og burde søke hjelp fra. Tips om bøker, informasjon, kurs og andre ting. Nå bruker barnevernet hennes erfaringer i deres arbeid. Hun har vært på flere kurs, og har igrunn mye kontakt med henne. Så adhd hos foreldre er ikke en grunn alene til at en skal miste omsorgen for barna. Hos noen som ikke klarer å holde den under kontroll og det går utover barna i negativ forstand så er det kanskje hovedgrunnen. Anonymous poster hash: 692d1...2cd
Anonym bruker Skrevet 22. november 2014 #9 Skrevet 22. november 2014 En i klassen til eldstemann har ADHD. Begge søsknene har og BEGGE foreldrene har nå fått diagnosen. Ungene er ikke fratatt iallefall. Anonymous poster hash: ee16e...819
Anonym bruker Skrevet 22. november 2014 #10 Skrevet 22. november 2014 Min ex har adhd og hadde ikke alene kunne hatt ansvar for barna. Han klarer ikke se andres behov, eller holde fokus på barna og det som har med de å gjøre. Når de var små og jeg prøvde å la han ta ansvaret så glemte han å gi de mat, glemte å skifte bleie, glemte å legge så de sovnet på gulvet. orket ikke prøve å kommunisere med de for det var vanskelig og for han kjedelig så han klarte ikke fokusere på de. Han gjorde alt han skulle om man var der og minnet han på det men han tenkte ikke på det selv. I tillegg forsvant han veldig fort inn i sin egen verden om han så tv, satt ved dataen eller gjorde annet han selv fant interessant og da kunne ungene stå å dra i han eller gråte han opp i øra uten at han i hele tatt merket det. Hadde det ikke vært for at jeg ble gravid bare noen uker etter første var født hadde det aldri blitt to barn med den mannen. Nå er barna store men far er ikke i livet deres, jeg har ikke kunnet tillate at han har ansvar for de alene. De få gangene vi prøvde det en time eller to viste at det overhode ikke funket. Det var rett og slett ikke trygt. Og i de siste 3 åra har far ikke giddet å ha kontakt siden det ikke gir han noe, han glemmer bursdager og julegaver for den saks skyld og tar kun kontakt når det er noe han vil (for sin egen vinning og har ikke noe med barna å gjøre.) Men for å være ærlig tror jeg ikke det bare er diagnosen som gjør han slik, mange gidder ikke ta ansvar for sine barn uten diagnose. Og mange med diagnosen som kan være flotte foreldre Anonymous poster hash: 1f02a...713
Anonym bruker Skrevet 22. november 2014 #11 Skrevet 22. november 2014 Man blir IKKE fratatt barna fordi man har ADHD. Jeg jobber i barnevernet og vet til og med om fosterforeldre hvor en har diagnosen. Det finnes forskjellige grader av problematikk, og det finnes ulike tilleggsproblematikker. En omsorgsovertakelse blir ALLTID gjort på grunnlag av en individuell vurdering og skjønn, ALDRI utifra en sjekkliste av typen; ADHD - check, da tar vi ungene. Anonymous poster hash: 21309...009
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 22. november 2014 #12 Skrevet 22. november 2014 Selvsagt kan mennesker med ADHD også være dårlige foreldre, men man blir ikke fratatt barna uten grunnlag.
Virginia. Skrevet 22. november 2014 #13 Skrevet 22. november 2014 (endret) Har selv ingen personlig erfaring med diagnosen, men registrerer at det er flere tilfeller der foreldre blir fratatt barna på grunn av at en eller begge har ADHD. Hva er årsaken til dette? At de bruker tabletter? Selv har jeg ikke oppfattet ADHD som noen alvorlig diagnose i det hele tatt. Anonymous poster hash: 5e14c...1d7 Tviler på at diagnosen i seg selv er årsaken. Mulig det har noe med rusproblematikk å gjøre? Man vet at slikt er mer vanlig hos voksne med ADHD, og dette gjelder sikkert også noen foreldre? Ellers er jeg også av den oppfatning at dette er en diagnose med stor individuell variasjon, og en mann med symptomer og atferd som nevnt lengre opp er jeg enig at fremstår som uegnet som omsorgsperson. Endret 22. november 2014 av Ibsenfrue
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå