Anonym bruker Skrevet 22. november 2014 #1 Skrevet 22. november 2014 Datteren min har 2 år på rad fått noen helt infernalske stygge jakker med ei i familien til mannen min. I fjor tenkte jeg at det var bare et bomkjøp, men i år har jeg begynt å stusse på om hun har kjøpt stygge jakker med vilje. (Ja, jeg vet det er smålig å tenke slik) Hun har selv en datter som er på samme alder som jenta mi som hun kjøper jakker fra samme merke til i fine farger og fasonger. Jeg syns det er merkelig at hun kjøper jakker i kamomønster i helt gyselige farger til jenta mi, mens hun selv kjøper pene farger og mønstre til sin egen jente. Og ingen i familien (verken slektningen eller oss) har en stil som disse grusomme jakkene passer inn i. Jeg vet at denne slektningen er litt misunnelig på mannen min og meg, men tror dere hun tar ut misunnelsen sin på datteren vår? Går hun rundt å fryder seg over at hennes datter har penere klær enn datteren vår? Og igjen, jeg vet at det er en smålig tankegang, men jeg lurer bare på om dere tror det er en mulighet for jeg har rett? Ps. Jeg skal prøve å bytte jakken, så får hun bare bli så sur hun vil... Anonymous poster hash: 57701...22b
Anonym bruker Skrevet 22. november 2014 #2 Skrevet 22. november 2014 Oi oi oi. Anonymous poster hash: 92be9...343
Anonym bruker Skrevet 22. november 2014 #3 Skrevet 22. november 2014 Prøv å les igjennom innlegget ditt en gang selv, så ser du hvor smålig du ser ut selv kanskje? Anonymous poster hash: 46ace...26d
Anonym bruker Skrevet 22. november 2014 #4 Skrevet 22. november 2014 Kanskje jakken i stygge farger var på tilbud og passet inn i gavebudsjettet. Så tenkte hun at da fikk dere en god merkejakke til en rimelig pris. Anonymous poster hash: 0fcc0...634
Anonym bruker Skrevet 22. november 2014 #5 Skrevet 22. november 2014 Jeg tror noen regifter ting de har fått selv, men ikke liker. Når min datter ble født fikk jeg noen gyselige plagg, fra noen som har god smak. Anonymous poster hash: 4048b...7dd
Anonym bruker Skrevet 22. november 2014 #6 Skrevet 22. november 2014 Det er kanskje noe hun har funnet på tilbud/slag, event. en gave datteren hennes har fått som hun ikke har likt. Det kan også være at hun ikke ønsker å kjøpe datteren din en lik jakke som datteren hennes har, men siden hun liker jakken kjøper hun den i en annen farge. Det kan jo tenkes at hun synes den jakken hun kjøpte til datteren din også var fin. Det er med andre ord ikke mulig å vite helt sikkert hvilken motivasjon denne gavegiveren har, uten å spørre henne direkte. Det ville jeg IKKE rådet deg til. Det beste er å heve seg over dette, ikke bruke for mye energi på å spekulere på hvorfor, le lett av deg for deg selv - og prøve å bytte gaven. Anonymous poster hash: 98953...34c
Anonym bruker Skrevet 22. november 2014 #7 Skrevet 22. november 2014 Ikke "slag, men "salg" og "le av deT...ikke deg" ...Tastefeil Anonymous poster hash: 98953...34c
Anonym bruker Skrevet 22. november 2014 #8 Skrevet 22. november 2014 Kanskje jakken i stygge farger var på tilbud og passet inn i gavebudsjettet. Så tenkte hun at da fikk dere en god merkejakke til en rimelig pris.Anonymous poster hash: 0fcc0...634 Vi har innad mannen sin familie avtalt Ca. pengebruk på barna. Disse slektningene har ikke noe økonomiske begrensninger da begge tjener svært godt og de nesten ikke har lån. Hi Anonymous poster hash: 57701...22b
Anonym bruker Skrevet 22. november 2014 #9 Skrevet 22. november 2014 Kanskje jakken i stygge farger var på tilbud og passet inn i gavebudsjettet. Så tenkte hun at da fikk dere en god merkejakke til en rimelig pris.Anonymous poster hash: 0fcc0...634 Vi har innad mannen sin familie avtalt Ca. pengebruk på barna. Disse slektningene har ikke noe økonomiske begrensninger da begge tjener svært godt og de nesten ikke har lån. HiAnonymous poster hash: 57701...22b Så du mener de skylder dere finere ting? Ok.. Anonymous poster hash: 92be9...343
Anonym bruker Skrevet 22. november 2014 #10 Skrevet 22. november 2014 Det er kanskje noe hun har funnet på tilbud/slag, event. en gave datteren hennes har fått som hun ikke har likt. Det kan også være at hun ikke ønsker å kjøpe datteren din en lik jakke som datteren hennes har, men siden hun liker jakken kjøper hun den i en annen farge. Det kan jo tenkes at hun synes den jakken hun kjøpte til datteren din også var fin. Det er med andre ord ikke mulig å vite helt sikkert hvilken motivasjon denne gavegiveren har, uten å spørre henne direkte. Det ville jeg IKKE rådet deg til. Det beste er å heve seg over dette, ikke bruke for mye energi på å spekulere på hvorfor, le lett av deg for deg selv - og prøve å bytte gaven. Anonymous poster hash: 98953...34c Jeg håper selfølgelig jeg tar feil, jeg vil jo at slektningen ønsker datteren min det beste. Jeg skal bytte jakken og ikke spekulere noe mer på det Hi Anonymous poster hash: 57701...22b
Anonym bruker Skrevet 22. november 2014 #11 Skrevet 22. november 2014 Det er ikke umulig. Min svigermor kjøper stygge gaver til meg. Tror hun har så lite å gjøre i hverdagen at det er en form for underholdning. Jeg takker og bukker og passer på å bruke plaggene når vi er på besøk hos dem, gjerne med flere. Ser hun blir flau når jeg kommer med plastikkbeltet med masse juggel rundt livet når de har store selskaper. Da passer jeg på og smette inn noen kommentarer om den nydelige gaven jeg har fått av min svigermor. Haha. Anonymous poster hash: fb5a3...4ed
Anonym bruker Skrevet 22. november 2014 #12 Skrevet 22. november 2014 Helt sikker på at ikke hun faktisk syns at jakken er fin? Svigermora mi har en grusom smak syns jeg, så da kjøper hun sånt i sin smak til meg og oss. Ting jeg aldri ville kjøpt, hun kjøper dessverre også stygge klær til sønnen vår (altså med Spiderman, Cars ol. på, og han er bare 1 år. Men også andre stygge plagg). Hun tar også av prislappene så vi ikke kan bytte. Enkelte tenker dessverre ikke at det er lurt å kjøpe mer nøytrale klær og gjenstander, som folk flest syns er fint. Anonymous poster hash: da294...243
Anonym bruker Skrevet 22. november 2014 #13 Skrevet 22. november 2014 Stygg er jo et relativt begrep. Kanskje hun mener at datteren din kler sånne typer plagg? I don't know... Anonymous poster hash: b1aa8...d8d
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 22. november 2014 #14 Skrevet 22. november 2014 Jeg skjønner hva du mener. Grunnen til at man spør om slikt her er jo fordi man er anonym, og kan spørre "dumme" spørsmål. De finnes helt sikkert, disse menneskene som kunne la misunnelse gå utover barna. Det ser man jo flere eksempler på i forbindelse med barnefordeling, steforeldre, tanter, klassekamerater o.l. Om svigerinnen din er en av dem vil du nok aldri få vite, så prøv å se på det som tilfeldigheter.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2014 #15 Skrevet 22. november 2014 Det er kanskje noe hun har funnet på tilbud/slag, event. en gave datteren hennes har fått som hun ikke har likt. Det kan også være at hun ikke ønsker å kjøpe datteren din en lik jakke som datteren hennes har, men siden hun liker jakken kjøper hun den i en annen farge. Det kan jo tenkes at hun synes den jakken hun kjøpte til datteren din også var fin. Det er med andre ord ikke mulig å vite helt sikkert hvilken motivasjon denne gavegiveren har, uten å spørre henne direkte. Det ville jeg IKKE rådet deg til. Det beste er å heve seg over dette, ikke bruke for mye energi på å spekulere på hvorfor, le lett av deg for deg selv - og prøve å bytte gaven. Anonymous poster hash: 98953...34c Jeg håper selfølgelig jeg tar feil, jeg vil jo at slektningen ønsker datteren min det beste. Jeg skal bytte jakken og ikke spekulere noe mer på det Hi Anonymous poster hash: 57701...22b Det er nok det lureste! Definer dette fenomenet som en liten ting, bytt det du ikke liker, og ikke tenk på det før neste gaveanledning. Dersom du skal spekulere i hvorfor, er sjansen stor for at du blir lei deg, såret osv, uten at det kanskje er noen grunn til det engang. Anonymous poster hash: 98953...34c
sug lut Skrevet 22. november 2014 #16 Skrevet 22. november 2014 Absolutt. Jeg har selv bestilt den styggest mulige blomsterbuketten til noen jeg ikke hadde lyst til å gi noe som helst, men likevel ville ha formalitetene i orden overfor.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2014 #17 Skrevet 22. november 2014 Absolutt. Jeg har selv bestilt den styggest mulige blomsterbuketten til noen jeg ikke hadde lyst til å gi noe som helst, men likevel ville ha formalitetene i orden overfor. Åååå, du Sug Lut! Du minner meg så veldig om en person jeg kjenner/har i slekta. Tenk om du er henne.... Kanskje du er fra Vestlandet, men bor på Østlandet nå? Kanskje du har tre barn? Anonymous poster hash: 98953...34c
Anonym bruker Skrevet 22. november 2014 #18 Skrevet 22. november 2014 Ja, jeg gir pappa stygge julegaver hvert år, det har gått sport i det 😄 Vi har ikke akkurat et fantastisk forhold, og det startet med at jeg fikk stygge julegaver av han og kona. Ting du ser at er rasker sammen på Nille for å ha noe å gi. Så da kjøper jeg like ille ting tilbake, som de mest glorete telyslyktene jeg finner, jævlige glasskrukker osv... Forskjellen er at jeg bruker tid, og har det veldig morsomt med å finne fryktelige ting 😃 Anonymous poster hash: 2af7f...0ea
Anonym bruker Skrevet 22. november 2014 #19 Skrevet 22. november 2014 Ja, jeg gir pappa stygge julegaver hvert år, det har gått sport i det Vi har ikke akkurat et fantastisk forhold, og det startet med at jeg fikk stygge julegaver av han og kona. Ting du ser at er rasker sammen på Nille for å ha noe å gi. Så da kjøper jeg like ille ting tilbake, som de mest glorete telyslyktene jeg finner, jævlige glasskrukker osv... Forskjellen er at jeg bruker tid, og har det veldig morsomt med å finne fryktelige ting Anonymous poster hash: 2af7f...0ea Hvilken glede får du utav å gi stygge ting? Har du tenkt på at din pappa og kona gav ting de synes var fine, selv om du synes de var stygge? Anonymous poster hash: a517b...3f9
sug lut Skrevet 22. november 2014 #20 Skrevet 22. november 2014 Absolutt. Jeg har selv bestilt den styggest mulige blomsterbuketten til noen jeg ikke hadde lyst til å gi noe som helst, men likevel ville ha formalitetene i orden overfor. Åååå, du Sug Lut! Du minner meg så veldig om en person jeg kjenner/har i slekta. Tenk om du er henne.... Kanskje du er fra Vestlandet, men bor på Østlandet nå? Kanskje du har tre barn? Anonymous poster hash: 98953...34c Hehe, kanskje det
Anonym bruker Skrevet 22. november 2014 #21 Skrevet 22. november 2014 Det kan jo tenkes. Må innrømme at jeg selv har tenkt tanken om enkelte ting jeg får, spesielt av svigermor. Jeg er ganske straight i klesstil, bruker alltid jeans og en pen genser eller bluse med enkle øredobber eller skjerf til (litt kjedelig, i know ) Men svigers har kommet med ting som nagle-strømpebukser, og en gang en helt grusom "bukse" i stoff, uten fasong og med strikk i livet i en million hippie farger.... for kort på bena var den også..... de mente den var "litt meg"...... Anonymous poster hash: fcc0b...935
Anonym bruker Skrevet 22. november 2014 #22 Skrevet 22. november 2014 Ja, det tror jeg. Stemora mi er helt grell på det området. Min stebror og min halvbror får fine, dyre gaver. I fjor fikk jeg en duk. Og ikke hvilken som helst duk. Det så ut som om den var kjøpt på loppis til gi-bort-pris. Året før det fikk jeg et utrolig barnslig smykke, type vennskapssmykke man kjøper når man er 10 år. Stebroren min fikk splitter ny Mac. Pappa får tydeligvis ikke lov til å være med på gavekjøp. Til andre familiemedlemmer kjøper de billig juggel og klær kjøpt på diverse markeder rundt om i verden. Type Adidos og Pyma. Da jeg var lita pleide jeg å få julegaver av min tante og onkel. Gavene kostet ikke mer enn 50 kr, eller så ga de bort fjorårets gaver som ikke de likte selv. De har dritt seg ut et par ganger ved at de har gitt bort gaver til en person som de fikk akkurat den gaven av året før Anonymous poster hash: c2c55...a9d
Anonym bruker Skrevet 22. november 2014 #23 Skrevet 22. november 2014 Ja, jeg gir pappa stygge julegaver hvert år, det har gått sport i det Vi har ikke akkurat et fantastisk forhold, og det startet med at jeg fikk stygge julegaver av han og kona. Ting du ser at er rasker sammen på Nille for å ha noe å gi. Så da kjøper jeg like ille ting tilbake, som de mest glorete telyslyktene jeg finner, jævlige glasskrukker osv... Forskjellen er at jeg bruker tid, og har det veldig morsomt med å finne fryktelige ting Anonymous poster hash: 2af7f...0ea Hvilken glede får du utav å gi stygge ting? Har du tenkt på at din pappa og kona gav ting de synes var fine, selv om du synes de var stygge? Anonymous poster hash: a517b...3f9 Jammen, det er jo ikke slemt. Jeg legger meg tett opp til stilen de kjøper til meg. Så hvis de kjøper det for å være hyggelig, og syns det er fint så får de jo perfekte gaver tilbake 😊 Gleden jeg får ut av det er hvor morsomt jeg har det mens jeg går rundt å morer meg mens jeg ser hvor mye grusomt det finnes 😄 Anonymous poster hash: 2af7f...0ea
Anonym bruker Skrevet 22. november 2014 #24 Skrevet 22. november 2014 Absolutt. Jeg har selv bestilt den styggest mulige blomsterbuketten til noen jeg ikke hadde lyst til å gi noe som helst, men likevel ville ha formalitetene i orden overfor. Åååå, du Sug Lut! Du minner meg så veldig om en person jeg kjenner/har i slekta. Tenk om du er henne.... Kanskje du er fra Vestlandet, men bor på Østlandet nå? Kanskje du har tre barn? Anonymous poster hash: 98953...34c Hehe, kanskje det Hehehe. Og kanskje du har en søster og noen eldre brødre (to-tre?)... Anonymous poster hash: 98953...34c
sug lut Skrevet 22. november 2014 #25 Skrevet 22. november 2014 Absolutt. Jeg har selv bestilt den styggest mulige blomsterbuketten til noen jeg ikke hadde lyst til å gi noe som helst, men likevel ville ha formalitetene i orden overfor. Åååå, du Sug Lut! Du minner meg så veldig om en person jeg kjenner/har i slekta. Tenk om du er henne.... Kanskje du er fra Vestlandet, men bor på Østlandet nå? Kanskje du har tre barn? Anonymous poster hash: 98953...34c Hehe, kanskje det Hehehe. Og kanskje du har en søster og noen eldre brødre (to-tre?)... Anonymous poster hash: 98953...34c Alt er mulig på nett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå