Gå til innhold

Liker dere å ha overnattingsgjester?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan ikke fordra. Selvsagt ok om det er folk som bor langt borte og som man ikke ser ellers, men ellers syns jeg bare det er stressende.

Anonymous poster hash: 0fcf5...48b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er jeg i form,. er det helt greit!

Våre gjester bidrar gjerne med både rydding, matlaging osv osv osv. Så det er egentlig bare det å kjøpe inn + sengetøyvask som er jobben.

Anonymous poster hash: 5104d...e3c
Skrevet

Ja! Vi skal ha i dag faktisk! Tante, onkel og to søskenbarn.

De tar med dyner og puter selv, så blir bare laken som må vaskes. Håper vi kan sitte oppe og kose oss og skravle utover kvelden!

Anonymous poster hash: a3da3...3ed

Skrevet

Jeg har fire barn, så overnattingsgjester har vi sikkert 3 av 4 helger. Barn elsker jo å overnatte hos hverandre så små kompiser overnatter her rett som det er. Det gidder jeg ikke la meg stresse av altså, det er jo bare barn. 

Voksne overnattingsgjester har vi når søsteren min og familien kommer på besøk, de bor langt unna. Det synes jeg er kjempekoselig. Er jo "bare" søsteren min med mann og barn, det lar jeg meg heller ikke stresse av. De bidrar med alt fra handling til matlaging og barna våre leker fint sammen. Lave skuldre og masse kos.

Anonymous poster hash: a8bf8...b35
Skrevet

Jeg synes det er litt stress.

Må ha strøkent hus, diske opp med måltider og være i "vertinne"-rollen hele tiden, blir litt sliten av det. Unger er noe annet, de er ikke så kravstore, føler jeg. ;)

Anonymous poster hash: aec1d...927

Skrevet

Ja, faktisk. Det jeg ikke liker er å være på overnatting selv. Liker å lage mat, sette i stand, lange samtaler etter leggetid, utfluktene for å utforske regionen vår...

Drev nesten B&B virksomhet når vi bodde i Paris. Det ene året hadde vi gjester i totalt 110 dager! Hadde ikke barn da, og fikk stort sett gjester uten barn; det var veldig koselig, men kanskje litt i voerkant i lengden for vi måtte jo kombinere vertsjobben med den vanlige jobben vår.

Nå ligger vi på behageligere nivå (Sveits er visst ikke like spennende som Paris). I 2015 venter vi gjester i kanskje 6-8 uker totalt. I år hadde vi gjester i 5 uker. Forskjellen er at vi får flere barnefamilier, man får kjørt seg når det kommer 2 voksne og 3 barn på besøk i 1 uke!

Anonymous poster hash: 2f17a...48f

Skrevet

Liker ikke menneskeheten sånn generelt, så nei. Har mer enn nok med å overnatte hos meg selv.

Skrevet

Har familie i utlandet, liker kjempe godt når de kommer på besøk. Er gjerne en langhelg. Liker å diske opp med god mat, lange måltider med gode samtaler og ta de med og være turist i nærområde. Somregel litt sliten når de drar

Anonymous poster hash: 761b1...cfc

Skrevet

Så lenge det er planlagt, så ja. Men jeg blir stressa av besøk som plutselig finner ut at "ånei, nå har siste bussen gått, vi blir nok nødt til å bli her i natt". Det går bra, ja, men jeg trives ikke med det, mest fordi vi ikke har noe passende gjesterom nå, og det blir en kabal å få ting til å gå opp. 

Skrevet

Voksne ja. Barnas venner er det mer stress å ha her, mest fordi de sover sent og står opp tidlig og da blir mine barn potte sure og overtrøtte dagen etter. Derfor liker jeg best at alle sover hos seg selv. Men overnattende voksne er helt topp! !

Skrevet

Ja jeg elsker besøk, både uanmeldt og anmeldt! Men jeg hater å reise på overnatting til andre...

Anonymous poster hash: 90fda...197

Skrevet

Tja. Det går opp og ned. Noen ganger er det supert, noen ganger orker jeg ikke tanken. Jeg hater derimot å lage mat og stelle istand, så det må være gjester som jeg føler ikke har noen "krav" til meg. At de ikke forventer at jeg er en supervert som disker opp med de flotteste ting og alltid passer på at de har drikke etc. De må ta seg til rette selv også. 

Skrevet

Det spørs veldig hvem det er. Min aller nærmeste famile er det bare koselig å ha her. For da kan jeg bare være meg selv, slipper å varte opp å slike ting. Jeg er kronisk syk, så formen om kvelden er ganske dårlig. Derfor liker jeg ikke overnattingsbesøk av andre! ;) 

Anonymous poster hash: 07716...733
Skrevet

Jeg er ikke vertinnemateriale og er veldig uformell når det kommer til å besøke/ha besøk. Så dersom gjestene tar seg til rette og føler seg som hjemme er det koselig. Men, om de forventer oppvarting blir det lett veldig slitsomt. 

Anonymous poster hash: 20809...7ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...