Gå til innhold

Av disse + og -, skal jeg fortsette forholdet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minus siden:

Dårlig kommunikasjon

Ingen tillit

Lite glede-latter generelt i forholdet

Ulik humor

Føler han ønsker å "ha kontroll, over våkne meg",

Han søker bekreftelse hele dagen via sms

Har ikke forståelse for hva jobben min krever

Vi har lite kjemi, dårlig sex

Han kommer med skjellsord og tomme trusler ved krangling

Jeg føler han tar meg for gitt

Har få samtaler som betyr noe

Han lytter ikke

Og han drikker for mye

Han "bestemmer" på en måte om jeg kan være med venner, om jeg kan trene eller gjøre andre ting på fritiden

Er veldig sjalu

Har lite empati for meg, eks at jeg gråter, uten at han ser å skjønner å holde rundt meg.

Må ha bekreftelse ved at jeg må si at det han gjorde/sa var bra/morsomt, osv

------------------------------------------

Positive sider:

Snill

Behjelpelig med alt

Flink me praktiske gjøremål

Handy

Kontroll på økonomi

Vi tenker likt om livet og framtida

Passe godt sammen i forhold te lite krangling om dagligdagse ting

Han er kjekk

Tar vare på kroppen sin

Flink til å lage mat

Lage my kos (innehygge med tente lys)

Tar i et tak i forhold til husarbeid

---------------------------

Vet ikke om det stemmer, men føler han er veldig manipulerende, på grensen til psykopatisk. Magefølelsen min si jeg må ut av dette, at jeg fortjener å føle meg glad, lykkelig, hver dag.

Hva mener du?

Anonymous poster hash: 73e1f...9ea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han høres ikke særlig snill ut. De fleste argumentene dine på pluss-siden blir slått ihjel av argumentene på minus-siden. Du ser det?

Anonymous poster hash: 485e4...38e

Skrevet

Han høres ikke særlig snill ut. De fleste argumentene dine på pluss-siden blir slått ihjel av argumentene på minus-siden. Du ser det?

Jo, jeg ser det. Men likevel er jeg usikker.. Hvorfor?!

Hi

Skrevet

Les innlegget ditt en gang til. Hvis dette var ei venninne eller ei fra forumet som søkte råd, hva ville du svart da. 

Ser du skriver snill på de positive sidene, jeg kan lese alt annet enn snill på de negative. Tror du bare kan stryke snill av listen. 

Dette er ikke en mann jeg ville brukt energi på. Kom deg bort før det blir for vanskelig. 

Skrevet

Jo, jeg ser det. Men likevel er jeg usikker.. Hvorfor?!

Hi

Alle som vurderer å bryte ut av et forhold opplever stor usikkerhet rundt hva som er riktig å gjøre. Denne mannen har tillegg kontroll over deg påange av livets aspekter. Da vil jeg tro det er ekstra vanskelig.

Ut fra det du skriver høres det ut som du vil få det bedre alene.

Skrevet

Jeg tenker at om du er i tvil så blir du. Det å gå kan nok i de fleste tilfeller være irreversibelt, og da er det for seint å angre.

Mannen er sjalu, det kan han jobbe med. Han er usikker og trenger bekreftelse, det kan dere jobbe med sammen.

Skjellsord ved krangling gjør aldri vi, men jeg har forstått det sånn at mange gjør det. Det har noe med generell oppdragelse å gjøre. Er man vant med at dårlig språkbruk og usakligheter er lov, da fortsetter det inn i voksenverden. Tenker det er mangel på utdannelse og refleksjon. Det kan han slutte med.

Når det gjelder glede og latter? Er du en liten solstråle? Er det hans ansvar alene? Du er tross alt lei av mannen?

Hvordan kontrollerer han deg, og bestemmer hva du skal gjøre? Dere er jo temmelig samkjørte sier du? Sier han du ikke kan gå på trening? Eller sier han det passer ikke med trening i dag for det er juleavslutning med fotballen til poden?

Om han virkelig kontrollerer deg, og det "aldri" er rom for dine interesser er det et stort problem. Men om det ikke er det som ligger under kan det fikses.

Kontrollfreaker er det dypt i sjela, og oppstår ikke over natta.

Tenk deg godt om!

Vi har det fint i vårt forhold, men om jeg hadde kastet han ut, tviler jeg på han hadde kommet inn igjen.

Anonymous poster hash: 698a9...eac

Skrevet

Jeg syns han hadde så mange grove på minussiden at plussiden ikke jevner det ut i det hele tatt. Hadde jeg ikke hatt særlige forpliktelser til mannen hadde jeg løpt. Viss ikke hadde jeg prøvd å jobbe med det for jeg tok noen avgjørelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...