Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #1 Skrevet 21. november 2014 Rask eller langvarig fødsel? Evt. Smertelindring? Og fungerte det? Hatt tre raske fødsler her. 5t med første, 2t med nr to- og en helsikkes til fart på nr. tre. Alle uten smertelindring, da jeg var redd jeg skulle bli dårlig;-) Venter nr. 4 snart og er litt redd den bare skal ''ploppe'' ut på veg til føden Anonymous poster hash: a4a19...7d1
Superdolly Skrevet 21. november 2014 #2 Skrevet 21. november 2014 Under første fødsel var jeg litt redd, jeg visste ikke helt hva jeg gikk til. Fikk petidin og ble skikkelig dårlig, jeg fikk høre etterpå at det ikke er noe å anbefale til ei jente som spydde seg gjennom svangerskapet... Det gikk forholdsvis fort da, 7 timer. Med nr to og tre visste jeg mer om hva jeg gikk til og jeg var veldig (!) tydelig på at jeg ikke ville ha noe smertelindring. Ikke at jeg hadde rukket det, tror jeg, sånn i ettertid, vi kom oss såvidt inn på sykehuset. Jeg syns jeg har hatt lette fødsler og satt igjen med en god følelse etterpå.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #3 Skrevet 21. november 2014 Første var igangsatt. Riehelvete fra start til slutt, ingen pause i mellom. Jeg fikk epidural, men syntes ikke det hjalp. Ble klippet litt og sydde et par sting. Lovet på tro og ære at jeg aldri skulle føde igjen. Fire år senere fødte jeg igjen. Naturlig start på denne, og det gikk veldig fint. Pauser mellom riene og jeg hadde riktig så hyggelig, bortsett fra akkurat helt i slutten da det var litt vondt. Hadde ingen smertelindring fordi jeg ikke følte jeg trengte det. Revnet veldig mye, på tross av at denne babyen var mindre enn den første. Men det var nok fordi det gikk veldig fort, under en time aktiv fødsel. Anonymous poster hash: b5b62...e1f
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #4 Skrevet 21. november 2014 Rask eller langvarig fødsel? Evt. Smertelindring? Og fungerte det? Hatt tre raske fødsler her. 5t med første, 2t med nr to- og en helsikkes til fart på nr. tre. Alle uten smertelindring, da jeg var redd jeg skulle bli dårlig;-) Venter nr. 4 snart og er litt redd den bare skal ''ploppe'' ut på veg til føden Anonymous poster hash: a4a19...7d1 3 barn. 1 akutt KS og 2 raske fødsler 1,5t og 3 t Fikk smertestillende, epidural med en gang ved begge.. Nr 2 ble dratt ut med tang pga av fall i hjerterytme, nr 3 var drømmefødsel. Ved nr 3 fikk jeg også smertestillende i venflon, kommer ikke på hva, men det hjalp veldig. Hos meg har riene vært i lårene så beina har hoppet og ristet, men det roet det ned hvertfall. Epiduralen tok vekk alle smerter med nr 2 og toppene med nr 3, da det ble tid for å presse ble smertene lik som før jeg fikk epiduralene. Kunne fint gått for nr 4 og hadde ikke vært redd for at den skulle ploppe ut, jeg har liksom følt det på meg dagen før det har skjedd noe alle gangene. Med nr 3 sa jeg til mannen at i morgen får vi baby, og det stemte 😊 ingen rier eller kynnere den siste gangen likevel kom han 3 uker før termin. Anonymous poster hash: a86cb...675
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #5 Skrevet 21. november 2014 Flott! Begynte å få vondt i 01.00 tiden på natta, var på sykehuset kl 05.00 ca og babyen var ute kl 06.30. Hadde ikke noe smertestillende eller lystgass eller slikt. Det gjorde jo vondt, men jeg var stille og rolig hele tiden og var veldig "i meg selv". Etter 3 press var en fin baby ute Anonymous poster hash: 7a0f6...e7b
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #6 Skrevet 21. november 2014 Nr 1 ble igangsatt og rier med 1 min mellomrom i 1 døgn. Var fortsatt på 2 cm etter 1 døgn så fikk epidural på bare 2 cm. 3 timer senere kom jenta vår på noen få pressrier. Ble klippet pga fall i hjerterytmen. Legen kom hastende inn døra akkurat i det jeg hadde født. Men gikk heldigvis bra:) Med nr 2: 5 timer fra start til slutt. Heftig den siste 1,5 timen. Rier hvert minutt siste 3 timene. ble litt vel rusa på lystgass, men jordmoren tok den heldigvis bort så jeg fikk med meg selve fødselen. Pressa ut ungen på 4 pressrier. Han hadde navlestrengen rundt halsen så var litt kritisk en liten stund men gikk heldigvis bra. Selve fødselen av begge var kjempeflotte. Var overrasket over hvor fort jeg fikk de ut:) skulle gjerne født igjen men har vært så dårlig i sv.skapene.... Anonymous poster hash: b6478...16f
Husbygger Skrevet 21. november 2014 #7 Skrevet 21. november 2014 Nr. 1 tok ca 20 timer fra vannet gikk og riene startet. Presset i 2 timer, gutten ble tatt med vakum fordi han var stjerne kikker og hadde navlestrengen to ganger rundt halsen. Kun akupunktur og massasje fra gunnen som smertelindring. Nr. 2 ble født ca 12 timer etter vannet gikk, men bare 8 timer med rier. 1,time pressing. Han er også født som stjerne kikker, kun akupunktur som smertelindring. Nr. 3 kom i en helsikkens fart. Fra første ri til hun var ute tok det 30 minutter. Hun ble født hjemme på bade gulvet med pappaen og en nabo som jordmor og jordfar. Hun kom normal vei, kanskje det var derfor det gikk så fort!
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #8 Skrevet 21. november 2014 Nr. 1 tok ca 20 timer fra vannet gikk og riene startet. Presset i 2 timer, gutten ble tatt med vakum fordi han var stjerne kikker og hadde navlestrengen to ganger rundt halsen. Kun akupunktur og massasje fra gunnen som smertelindring. Nr. 2 ble født ca 12 timer etter vannet gikk, men bare 8 timer med rier. 1,time pressing. Han er også født som stjerne kikker, kun akupunktur som smertelindring. Nr. 3 kom i en helsikkens fart. Fra første ri til hun var ute tok det 30 minutter. Hun ble født hjemme på bade gulvet med pappaen og en nabo som jordmor og jordfar. Hun kom normal vei, kanskje det var derfor det gikk så fort! Oj! Så bra at det gikk fint! Må ha vært litt av en opplevelse den fødsel nr 3. Jeg har kun født en gang, skal i ilden om et par uker (håper jeg). Gruer meg ikke, hadde en fin fødsel sist. Langvarig, 35 timer fra første rie til ungen var ute. 1 time pressrier. Epidural etter 20 timer, så det var ganske så deilig . Håper på epidural denne gangen også Anonymous poster hash: 25797...fd9
Anonym bruker Skrevet 22. november 2014 #9 Skrevet 22. november 2014 3 timer aktiv fødsel, egentlig ganske fin opplevelse, ingen smertelindring og ingen revning, men med styrtblødning når morkaka skulle ut, 2 liter blodtap. Anonymous poster hash: 26f9b...eb5
Anonym bruker Skrevet 22. november 2014 #10 Skrevet 22. november 2014 Følte den varte i evigheter men for å være førstegangsfødende så var det raskt. Fikk første rie rundt 22 om kvelden,å 07.15 dagen etterpå ble sønnen min født Epidural var det første jeg spurte om etter hun hadde undersøkt meg Anonymous poster hash: a07ea...f1c
Leirha Skrevet 22. november 2014 #11 Skrevet 22. november 2014 Jeg har hatt tre fine fødsel. Alle uten smertestillende, det krysset ikke tankene mine engang, men nå skal jeg si det gikk fort også, hadde jeg ligget lenge så hadde jeg nok helt sikkert tenkt på det og sikkert kanskje krevd å fått også. 1mann tok 2,5time, nesten total ruptur. Det var inni H**** vondt. Ikke fødselen, men å revne til månen og tilbake.Satte angsten i meg gjorde det... 2mann tok under 1 time, altfor fort, hadde nesten ingen kontroll, men en fin fødsel.hadde litt angst for å revne som første, det var i tankene mine hele tiden, men ente med 3 sting. 3mann var den fineste fødselen, men også luringen, de andre har kommet kort tid etter første tegn på fødsel.Sistemann gikk jeg med maserier og vondter og gud vet hva i en hel uke. Jeg var så sliten.Men da fødselen gikk i gang tok det 3 timer.Veldig fine fødsler, alle sammen.Blir spennende denne gangen, er instilt på en fødsel som siste fødsel, jeg kunne visst belage meg på det, siden den hadde vært sånn den siste.Hvorfor den var sånn vet jeg ikke, kan hende det er fordi jeg har fått utført en konisering 1 år før jeg ble gravid, ikke vet jeg.Men etter en konisering kunne fødselen både gå kjappere og seinere.... Same same som uten altså
Helene7 Skrevet 22. november 2014 #12 Skrevet 22. november 2014 Et katastrofekeisersnitt med første. Gikk raskt i narkose. Ingen rier i forkant. Indusert fødsel med nr to. Hastesnitt etter 6 døgn. Angrer på at jeg ikke prøvde lystgass, men jeg skulle "spare" det, så rakk jeg ikke. Litt skummelt, og blandede følelser i ettertid. Spesielt i forhold til å ikke få oppleve "normal" fødsel.
håperpåvinterbarn Skrevet 22. november 2014 #13 Skrevet 22. november 2014 Gleder meg til fødsel. Hadde en fin og normal fødsel med epidural riktignok. Blir enda mer motivert for fødsel når jeg leser disse svarene. Ikke Lene igjen for lin del! Gleder meg til å møte ungen!!
Anonym bruker Skrevet 22. november 2014 #14 Skrevet 22. november 2014 Hadde en lang og tøff fødsel for snart 3 måneder siden. Vonde rier i gj.snitt hvert 5. minutt i 2 døgn. Dusj, badekar, akupunktur i løpet av de første 32 timene. Fikk også en sprøyte morfin som varte ca en time for å hente meg litt inn. Deretter epidural de siste 15 t. Hadde ingen fremgang i fødselen før det ble satt drypp. Deretter tok det 13 t. Dryppet medførte pulsdropp og ble slått av og på og prøvd i ulike doser. Var en hårsbredd fra keisersnitt, men ble tilslutt forløst med vakuum. Ble klippet og sydd. Var totalt utslitt etter to døgns jobbing nesten uten mat (spydde alt opp). Fødselen ble helt annerledes enn jeg hadde sett for meg, men det gikk bra tilslutt. Etter å ha hatt samtale med jordmor og fødselslege i etterkant sitter jeg alt i alt igjen med en god opplevelse av det og vet at jeg kommer til p gjøre det igjen 😊 Selv om det blir en stund til,.. 😉 Anonymous poster hash: d5538...0aa
Anonym bruker Skrevet 22. november 2014 #15 Skrevet 22. november 2014 Begge var fine, gangsatt med epidural med første og kjente ingen smerter:) Med andre startet det av seg selv, hadde lystgass til jeg kunne få epidural(vonde, tette rier).. Presset 4-5 ganger før ungen var ute. Fikk ei liten rift begge ganger, et sting hver.. Ingen plager i etterkant, og er superfornøyd med jordmødrene og personalet:) Anonymous poster hash: c5a0b...f10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå