Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #1 Skrevet 21. november 2014 Gravid i 10 uke. Er mye sulten, men også MYE kvalm gjennom hele dagen og null matlyst. Eneste jeg får ned er type makaroni med litt ost, en yoghurt i ny og ne, av og til en tørr brødskive med ost eller typisk ferdigmat (skjønner ikke helt hvorfor.... aldri vært så glad i det... ) som frossen pizza, frossen toast eller frossen ferdig pai. Får så dårlig samvittighet og er så redd for at jeg skader lille i magen Regner med det blir bedre etterhvert når kvalmen slutter da.... Anonymous poster hash: ef8a6...c09
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #2 Skrevet 21. november 2014 Jeg levde på loff med syltetøy på de første månedene i begge svangerskapene og har født to sunne gutter på 3-3,5 kg. Bedre å spise det du har lyst på enn å ikke orke å spise og bare kaste opp. Anonymous poster hash: 2c16e...295
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #3 Skrevet 21. november 2014 Ikke vær bekymret! Når man er så dårlig, så handler det om å få i seg noe..hva som helst! Anonymous poster hash: c4ad8...5d0
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #4 Skrevet 21. november 2014 Ingen grunn til bekymring. Hadde hypermesis. Fikk beskjed om at alt var bra bare jeg fikk i meg noe, uansett om det var gulrot eller vingummi. Anonymous poster hash: 98b27...b7f
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #5 Skrevet 21. november 2014 Samme her, runder uke 9 straks og spiser ikke akkurat det beste! Men jeg har lest at det viktigste er å få i seg mat! Så da får jeg spise ekstra sunt når den verste kvalmen gir seg! Anonymous poster hash: 33ba7...af5
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #6 Skrevet 21. november 2014 Knask omega6 og vitaminpiller så lenge Anonymous poster hash: 07f4e...ab5
BareMas Skrevet 21. november 2014 #7 Skrevet 21. november 2014 Spiste kun grønne epler og pommes fritt fra mcD i de første månedene med mitt første barn, etter at kvalmen ga seg kom ikke matlysten tilbake så spiste egentlig svært lite hele svangerskapet. Barnet vokste og koste seg selv om jeg ikke gjorde det. Fødte et sunt og friskt barn til termin, innenfor normalen hva vekt og lengde gjelder. Jordmor var klar over "situasjonen", så vi fulgte godt med på babyene vekst, min vekt og blodtrykk. Alt var fint. Babyen tar til seg næringen den skal. Uansett, når man står midt oppi den verste kvalmen er all mat bedre enn ingen mat, så vær glad du spiser det du spiser. Det er bare dumt å kutte ut det du nå spiser om du ikke får i deg noe annet.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #8 Skrevet 21. november 2014 Mine barn skulle sannsynligvis tatt stor skade av kostholdet mitt, som bestod av godteri hver dag, masse brus og andre søtsaker. Spis, vekta forsvinner etter fødselen (og jeg er ingen sylfide som var smekker før fødselen, men har gått ned de 20 kg jeg gikk opp og litt til) og verken barna eller jeg har noen skader av til tider svært dårlig kosthold. Spis og kos deg! Begge var forresten rundt 3500 gram da de ble født til termin. Jeg, hvalrossen, var derimot ikke så søt. Anonymous poster hash: d66ac...3f5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå