Gå til innhold

har dere beskyttelse på komfyren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere sånn beskyttelse så barnet ikke når kokeplatene og ikke kan skru på komfyren? Eller er det bortkastet? Jenta vår på 1 år vil skru på knottene "hele tiden", vi klarer egentlig å holde øye med henne men hvem vet hva som kan skje. Hun når ikke kokeplatene ennå.

Anonymous poster hash: 77314...38b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, men ingen av ungene har vært klåfingret med slikt. Alt av knotter, fjernkontroller og igrunn det meste har fått stå i fred. Hadde de vært slike som tok på ting, skulle skru osv så hadde det blitt beskytter med engang. Jeg hadde ikke giddi å passa på slikt hele tiden, jeg er nok litt lat slik sett.

Anonymous poster hash: af91c...f0f

Skrevet

Nei har bestandig hatt komfyr med barnesikring på knott slik at man ikke fikk platene eller ovnen varm uten og slå barnesikringen av, men nå har jeg ikke det lenger og vi har vært på besøk hos folk som ikke har noe sikring har aldri vært ett problem begge lært tidlig at komfyren var varm 8g farlig!

Skrevet

Ja, det hadde vi. Ikke fordi mine bar var så voldsomt klåfingret, men fordi man aldri helt vet når uhell kan skje.

Skrevet

Nei har ikke hatt til mine tre. De klår bare når jeg er på kjøkkenet.

Anonymous poster hash: aac91...c39

Skrevet

Vi hadde fysisk beskyttelse før, sånn liten vegg, da vi hadde "gammeldags" komfyr, med knottene foran, og koketopp og stekeovn i samme dings.

Slik kjøkkenet vårt er nå er ikke den veggen nødvendig.

Anonymous poster hash: e11c6...d0e

Skrevet

Vi hadde det hjemme, men hun rørte aldri ovnen, men hun klarte det hos mine foreldre, og kjøkkenet brant godt... Men så og si alle tenker at det skjer ikke meg for dem rører aldri... Hun var det 4 barnebarnet, og selv var vi 3 søsken og dette skjedde først nå, og pappa sa etterpå at alle tenker bare at dette skjer ikke

Anonymous poster hash: 0c755...097

Skrevet

Nei, ikke med noen av mine tre barn. Har alltid stått på kjøkkenet mens jeg lager mat så ikke noe sånt skjer. Når de er rundt to kan de jo finne på å klatre opp på en stol og falle ned og dra med seg en panne kokende vann i fallet! *grøss!* Så tar ingen sjanser...

Anonymous poster hash: d21f0...37a

Skrevet

Vi har hatt beskyttelse. En ting er når man lager mat, da har vi vært det, men knottene kan skrus på ellers også.

Anonymous poster hash: d167c...126

Skrevet

Vi har ikke det fordi vi har induksjonstopp og det er mye tryggere :) den blir ikke varm så man kan ikke brenne seg. Mye tryggere både for barn og vimsete foreldre! Og i tillegg koker og steker ting mye raskere og all strømmen blir brukt til det og ingenting tyter ut på sidene som med "gamle" komfyrer

Anonymous poster hash: 322ee...f12

Skrevet

Nei, aldri. Den tiden han var tilbøyelig til å tukle med komfyr og koketopp passet jeg på at han aldri var alene på kjøkkenet. Vi har grind i døren til kjøkkenet så han ikke kunne komme inn uten følge. Grei måte å unngå mel på gulvet, snacksing på kattemat og andre uhell.

Vi hadde egentlig fryktelig lite barnesikring i huset generelt, selv om han var av den utforskende typen. Eller kanskje nettopp derfor, for det var nødvendig å kunne se han tilnærmet 100% av tiden frem til han var vel passert 2 år. Vi passet på, og sørget for at han forstod hva som var farlig-forbudt og hva som ikke var det. Også hadde vi grind til kjøkkenet og grind til gangen som ledet til bad og utgangsdøren som eneste sikring.

Anonymous poster hash: 08046...5ac

Skrevet

Vi har stue og kjøkken i ett rom så er ikke vanskelig å følge med, men hun liker å skru på alt, er nysgjerrig. Hun syns det er artigst å slå på stekovnen (skrur på begge knottene) og det sikkert pga lyset siden hun er fan av lys for tiden. Og stekovnen blir knapt varm på utsiden, men vi er der alltid innen 3 sek og slår av. Vi skal se det an litt til.

HI

Anonymous poster hash: 77314...38b

Skrevet

Hadde det frem til vi nå fikk induksjon med barnesikring.

Konsekvensene er så store, så det er noe alle bør ha på koketopper med vriknotter og/eller ikke induksjon.

Anonymous poster hash: e9dba...f35

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...