Gå til innhold

Sliter med praksisperioden.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bekkenløsning og klarer ikke å gå lange turer, kun kortere.

Fikk beskjed om å få plass på en småbarnsavdeling pga at de har ikke så lange og tunge dager.

Fikk vite at jeg skal på en ren 5 års avdeling, hvor fokus på tur er vesentlig, de går lange turer flere dager i uka, noe jeg ikke har sjangs til å kunne gjennomføre, og har ikke mulighet til å bytte praksisplass.

Noen tips til hva jeg kan gjøre, er krav 100 % oppmøte?

Anonymous poster hash: 969bd...e96

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går du på høgskole? I såfall er det 100% oppmøte. Har du snakket med praksisansvarlig på skolen? Søkt om tillrettelegging?

Ellers kan du jo spørre en medstudent om å bytte plass?

Anonymous poster hash: 8b3aa...58f

Skrevet

Under Mine praksistudier på 8 uker kunne vi Være borte max 3 dager. Jeg var borte fem dager en uke pga omgangssyke men tok det igjen i helgene.

Uansett Bør du høre med veileder om du kan bytte internt. Kan jo hende at en av dine medstundeter gjerne vil på en storbarndavdeling ☺

Ellers er min erfaring med flere år på høyskole at tilrettelegging er et fremmedord. Turte ikke å få nr 2 under studiene pga dette. Datteren min var 5 år når jeg startet og var nok med å få tingene til å gå opp der med et studie som inneholdt 50% praksis.

Anonymous poster hash: 463e9...a3d

Skrevet

Under Mine praksistudier på 8 uker kunne vi Være borte max 3 dager. Jeg var borte fem dager en uke pga omgangssyke men tok det igjen i helgene.

Uansett Bør du høre med veileder om du kan bytte internt. Kan jo hende at en av dine medstundeter gjerne vil på en storbarndavdeling ☺

Ellers er min erfaring med flere år på høyskole at tilrettelegging er et fremmedord. Turte ikke å få nr 2 under studiene pga dette. Datteren min var 5 år når jeg startet og var nok med å få tingene til å gå opp der med et studie som inneholdt 50% praksis.

Anonymous poster hash: 463e9...a3d

Det kommer helt an på hvilken høgskole du går på. HiO er ikke gode på dette, mens f.eks. HiL er veldig fleksible og strekker seg langt for å tilrettelegge for studentene :)

Anonymous poster hash: 9cfc8...a49

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...