Gå til innhold

Er det mannen eller jeg som er urimelige?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser ALDRI på TV og liker å ha det stille rundt meg. Blir ofte til at jeg sitter på kontoret eller loftstuen fordi jeg ikke orker lyden fra TVèn. Det er TV også i loftstuen, men den må være på lav lyd for ikke å forstyrre ungene.

Mitt forslag er at det annenhver kveld er TV-fritt i stuen. Mannen er uenig og sier det er den som ikke tåler lyd som får flytte seg et annet sted.

Hva syns dere?

Anonymous poster hash: a199a...8d4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den som hadde hatt en loftstue å sette seg på for stillheten.

Dersom han ikke kan ha lyd på tv der må selvsagt du flytte på deg.

Annenhver dag tv fri er mye, men en kveld i uka er greit.

Anonymous poster hash: 4ae4e...390

Skrevet

Kan anbefale trådløse høreklokker. V jeg kjøpte mine for å ikke vekke gutten med tv-lyden (han sover lett), og ble helt hekta.

Her har vi bare én stue og er ganske konsekvente, om bare den ene ser på tv brukes høreklokkene.

Anonymous poster hash: 8ca31...8d5

Skrevet

Tv-en står aldri på før tidligst kl.19 her hjemme. Som regel nærmere 21, så jeg ser ikke problemet.

Anonymous poster hash: 84882...c08
Skrevet

Jeg synes annen hver dag kanskje er å ta godt i. Dere har 2 stuer, men bare 1 hvor man kan se og høre på tv uten å risikere at noen våkner. 1-2 dager i uka høres for meg mer rimelig ut.

Alternativet er at du kommer på noe som er mer spennende for mannen enn tv :fnise:

Skrevet

Ungene er i seng ca 20.30 og da skrus TV på. Jeg vil heller ha det stille.

Skrevet

Hørt om ørepropper :fnise:

Anonymous poster hash: c5d8d...a45
Skrevet

Kan anbefale trådløse høreklokker. V jeg kjøpte mine for å ikke vekke gutten med tv-lyden (han sover lett), og ble helt hekta.

Her har vi bare én stue og er ganske konsekvente, om bare den ene ser på tv brukes høreklokkene.

Anonymous poster hash: 8ca31...8d5

Signerer!

Anonymous poster hash: 6164c...d98

Skrevet

Jeg er enig med mannen din, den som ikke tåler lyd får flytte seg vekk fra det stedet man kan ha tv med lyd.

Skrevet

Jeg syns det er en uting å alltid ha på TV.

Skrevet

Hvis dere har to stuer, hvorav det ikke kan være lyd på den ene, så vil det naturlig nok si at den som ikke vil ha lyd sitter på den stille stuen. 

Det blir litt feil å nekte mannen å se på tv synes jeg. Vi har hver våre hobbyer, og det er klart at innimellom kan dere finne på noe annet sammen, men hvis du vil lese, f.eks, så bør mannen få se på tv om han vil det. Dere kan også investere i gode hodetelefoner, et par jeg kjenner har gjort det sånn. Han liker å sitte oppe senere enn henne om kvelden, og har da trådløse hodetelefoner så hun får sove. 

Skrevet

Flytt tv'n på loftstua :P

Anonymous poster hash: b6a70...d6f

Skrevet

Jeg ser heller aldri tv og liker stillhet. Men mannen får se tv i stua hvis han vil, så lenge ikke lyden er for høy. Såpass får jeg tåle.

Anonymous poster hash: 7144f...a39

Skrevet

Hva foreslår du mannen gjør de dagene TVen skal være av? Gjør dere da noe sammen, eller skal han bare stirre ut i lufta?

Skrevet

Du er urimelig.

Er du sliten, er det derfor du ikke tåler lyd?

Anonymous poster hash: 12d25...497

Skrevet

Selvfølgelig må han få se tv, men er enig med deg, må det være så forba.... Høyt??

Men du kan få komme hit om jeg får sende mannen min til dere, så kan vi sitte her i øredøvende stillhet mens gubbene mister hørsla sakte, men sikkert !

Skrevet

Jeg har mine serier jeg følger med på (Farmen, 71 grader Nord, Øyevitne) osv, og hadde blitt dritsur om mannen nektet meg å se på det.

Heldigvis har vi lik tv-smak, og følger med på det samme :-) (Bortsett fra fotball, og mine serier som Greys osv). Men, vi har da to stuer eller IPad istedet. Eller et blad ol.

Skrevet

Om han vil se tv og du vil ha det stille, så får du gå på loftstua. Verre er det jo ikke.

Anonymous poster hash: ff019...b29

Skrevet

Her har mannen høretelefoner på seg når jeg vil ha det stille. Funker som bare juling.

Skrevet

Du er urimelig!

Anonymous poster hash: e9e9e...093

Skrevet

Du er urimelig. Han setter på tv'en 20:30? Så det er jo ikke slik staden står på hele døgnet uten at noen ser på. Det er mye man kan ville endre på mannen, men at han ser nyhetene med lyd hver dag er ikke en av de...

Anonymous poster hash: af79a...3c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...