Gå til innhold

Trenger tips til billigst mulig middager.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pga dårlig planlegging, og uforutsigbare utgifter har jeg lite penger nå, og frem mot jul.

Mat må beregnes for meg, og tre barn (1 1/2 år, 9 år og 13 år), minus største annenhver uke (borte neste uke).

Er vant med å kjøpe der vi vil når vi vil, bestille mat når vi ønsker det , så er ikke vant med å spare eller tenke på hva ting koster.

Anonymous poster hash: 78cb4...144

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pasta carbonara

Middagspølser med poteter, gulrot og saus

Hjemmelaget pizza m/skinke

Spaghetti m/kjøttsaus av kyllingkjøttdeig og hakket tomat

Anonymous poster hash: 3e1e8...1e0

Skrevet

Vær flink til å handle på tilbud!!

Anonymous poster hash: bdc23...6e6

Skrevet

Vær flink til å handle på tilbud!!

Anonymous poster hash: bdc23...6e6

Hvor vite hvor det er tilbud og hva det er tilbud på når jeg ikke får reklame?

Skrevet

Vær flink til å handle på tilbud!!Anonymous poster hash: bdc23...6e6

Hvor vite hvor det er tilbud og hva det er tilbud på når jeg ikke får reklame?Anonymous poster hash: 78cb4...144

Reklamebrosjyrene finnes i de forskjellige butikkene også :)

Skrevet

Last ned en app som heter Mattilbud! Helt genial, bruker den masse selv :)

Anonymous poster hash: 05211...7d7

Skrevet

Hvor vite hvor det er tilbud og hva det er tilbud på når jeg ikke får reklame?Anonymous poster hash: 78cb4...144

Bor ett stykke unna en del butikker, er kun coop marked her, går jo med da en del kjøring om jeg må innom butikkene. Og vanskelig å planlegge, for må nesten handle når jeg først er der 😝.

Skrevet

Du kan lese butikkenes kundeaviser på nett. Der ser du tilbudene.

Mine råd ellers er handle bare en gang i uka. Da planlegger du menyen for hele neste uke, og skriver handleliste ut fra den. Når du går i butikken holder du deg strengt til lista.

Bruk opp det du eventuelt har i fryseren, og ta det med i beregningen når du planlegger middager.

Såpe, vaskemidler etc kan du kjøpe i store pakninger på Felleskjøpet. Det blir billigere.

Toalettpapir og husholdningspapir kan du kjøpe i store sekker på Europris til en billig penge.

Skrevet

Svinekjøttdeigen til Kiwi som koster 16,90 er kjempegod. Den bruker vi mye. Om man ikke gidder lage pastasaus fra bunnen kan man bruke glass fra eldorado eller lignende til rundt 15kr.

Anonymous poster hash: 8009d...3be

Skrevet

Bor ett stykke unna en del butikker, er kun coop marked her, går jo med da en del kjøring om jeg må innom butikkene. Og vanskelig å planlegge, for må nesten handle når jeg først er der . Anonymous poster hash: 78cb4...144

Skjønner :)

Kjøp en sekk med poteter, poteter kan brukes i uendelig variasjoner, kan ikke bli lei

Kjøttpølser

Karbonader

Bacon (til pytt i panne)

Grøt en dag

Du har sikkert en fryser med noe snask også. Jeg fant 11 middager i min fryser i går! Ble så glad. Teller på knappene om dagen jeg også :P

Jeg har faktisk invitert meg selv bort på middag også. Freidig som heg er :)

Skrevet

Tusen takk for gode tips.

Mat tilbud app er lastet ned ☺.

Er jo faktisk litt positivt å ha dårlig råd, håper jeg bare klarer å være flink når det blir mer penger også, istedenfor å sløse så mye som jeg har gjort hittil ☺.

Bare å komme med flere tips ☺

Skrevet

Supper, tomat, blomkål, brokkoli osv

Pannekaker med grovt mel og havregryn

Fryst torskeblokk kan bli fiskepinner, suppe, gryte, wok osv

Skrevet

Benytt sjangsen til opprydding i fryser, kjøleskap og matskap. Lag en matplan der du prøver å kun bruke det du har, og så suplerer du handlelisten.

Anonymous poster hash: 1e66e...e36

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...