Gå til innhold

Terminliste august


Leirha

Anbefalte innlegg

AUGUST 2015

1- Leirha, Ønskebarnet<3, 09+11+15 <3, prøverpåentil,

2-

3- Sunniz, Perler,

4-"Venter på en spire",

5-

6-

7- Valmuen, MammatilSophia,

8- tmb, Illyrie, Tonje-84,

9- puddingnr3

10- vil-bli-mamma, ssjuni15. Solamor,

11-

12-Mcaroheg,

13- Violeta, SnartMor86, Vibeke1985

14-

15- Min første 2012, Camillaen85

16- Polardegos, nyerfaring,

17-

18- Mamma'n til godgullet

19-

20-

21- maali,

22- Belle86

23- Stjerna✨

24- Kine-mor1, ChaChi,

25- Vær86

26- Lamegspire

27-

28- Nr2i2015

29- Ulvinne83

30-

31- sportymami, Cayenne, elinna, lillesøsken2015

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

æææææ....jeg fant hjertelyden med doppler......
er i utgangspunktet veldig skeptisk til bruk av doppler...men etter mye googling om hva og hvordan og hvorfor osv..så fant jeg ut jeg skulle prøve bare liiiitt! lette i litt over ett minutt og så FANT JEG DEN!!! ææææææ.....hørte på lyden i max 15 sekunder sånn som mangen annbefalte! men den gikk ordentlig fort!! jeg har et lite tog i magen :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, Perler! :)

 

Jippi, ENDELIG et symptom på at jeg er gravid som ikke er "bare" er sult og tretthet; ømme brystvorter kom idag sammen med at de stikker litt mer ut på en måte. Så deilig (og litt vondt, men pytt sann) å føle at det skjer noe framgang og at jeg er gravid. "Alle" er jo kvalme og får større pupper mens det bare har stått helt stille for meg. Men nå er jeg happy! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Ulvinne83 :D skjønner ikke hvorfor det heter graviditetsplager... Vi vil jo ha de:D jo flere jo bedre nesten :D

jeg var kvalm i noen uker i starten, men for en uke siden gav den seg helt! Ble kjempestresset!!! Så dette trengte jeg!! Har også vonde pupper og brystvorter og det stikker som bare set nedi magen! I går låste ryggen/hoften seg også! Det kan jo være bare en sliten muskel eller noe, men det kunne vist også være et tegn på bekkenløsning :/ så håper på det første!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig Perler! Og Ulvinne, kjekt at det går framover og det blir jo tydeligere etterhvert :)
Ser selv at puppene rett og slett et fyldigere om dagen.
Jeg syns kvalmen min har vært vel fraværende denne gangen, var forberedt på det verste, siden det har vært sååå ille de tre andre gangene.
Men er uggen da, men kvalmen er ikke helt der.Den kom og gikk..
Har fortsatt blødninger, og syns ikke det er så veldig spennende akkurat.
Skal til ultralyd om en uke, så det blir bra.

Tenk, 10 uker nå :D
Det går framover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi 10 uker allerede, Leihra?! :D Dette går bra skal du se, men blir nok betryggende med ul. Har du vært på ul tidligere?

Jeg er 6 uker i dag, og må prøve å få bestilt meg en tidlig ul på Volvat til uka. Kan liksom ikke forestille meg at det er noen inni der, og må bare vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg var på ultralyd da jeg var 6+2, og der var det et lite hjerte :)
Rart, for det er jo så tidlig, det føles så tidlig, så blir det plutselig veldig virkelig på en helt annen måte.
 

Følges ekstra opp pga blødningene, skulle egentlig tilbake i uke 8, men jeg fikk rett og slett ikke mulighet  komme fra.

10 uker ja, syns det har gått fort, egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når er det egentlig vanlig å få første legetime? Ringte legekontoret nå. Og hu sa man tar første time når man er 13 uker på vei. Etter hu hadde spurt om jeg hadde tenkt å beholde da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når er det egentlig vanlig å få første legetime? Ringte legekontoret nå. Og hu sa man tar første time når man er 13 uker på vei. Etter hu hadde spurt om jeg hadde tenkt å beholde da.

Det var legekontoret sitt som var dårlig opplyst det.

Første svangerskapstime er mellom uke 8 og 12.

 

Står veldig fint i denne artikkelen.

http://altformamma.no/artikler/57/article/item/null/svangerskapskontroll-full-oversikt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Når er det egentlig vanlig å få første legetime? Ringte legekontoret nå. Og hu sa man tar første time når man er 13 uker på vei. Etter hu hadde spurt om jeg hadde tenkt å beholde da.

Det var legekontoret sitt som var dårlig opplyst det.

Første svangerskapstime er mellom uke 8 og 12.

 

Står veldig fint i denne artikkelen.

http://altformamma.no/artikler/57/article/item/null/svangerskapskontroll-full-oversikt

Ja derfor jeg stusset. Tror jeg ringer tilbake på mandag og spør jeg. Kanskje det er noen mer kompetente kontordamer der da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda, Håper du treffer en hyggeligere dame på telefon på mandag Vær86!

 

Jeg må spørre dere om en ting jenter! Jeg har konstant ømme vonde pupper, men om jeg ligger iro lenge på en side og så skal snu meg til en annen side så gjør det så vondt at det kjennes ut som noen river av meg puppene..... Er det noen andre som har det slik? Finner ingenting lignende når jeg googler haha...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hatt sykt ømme pupper, kan ikke huske at det gjorde så vondt i forrige svangerskap. Men i går gav det seg, nesten ikke ømme lengre. Er 6 uker nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjent litt til det med de ømme puppene når du ligger på siden ja. En stund klarte jeg ikke ligge på siden, ihvertfall ikke uten BH.

Men hos meg har ømmeheten/vondheten komt og gått, en uke veldig vondt, så ikke vondt en dag, så trapper det opp igjen, for så å forsvinne.
Nå i uke 10 er det bare jevnt klemømt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leirha: Når begynte du å blø? Jeg er 6+1 idag og fikk litt brune småblødninger for et par timer siden. Ikke koagler og ingen smerter. Tar det med ro på sofaen. Tenkte å ringe fastlegen imorra hvis det ikke er noen endringer.. Orker ikke legevakta, tror jeg :P Er jo helt normalt med blødninger. Hvordan gikk du fram for oppfølging?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leirha: Når begynte du å blø? Jeg er 6+1 idag og fikk litt brune småblødninger for et par timer siden. Ikke koagler og ingen smerter. Tar det med ro på sofaen. Tenkte å ringe fastlegen imorra hvis det ikke er noen endringer.. Orker ikke legevakta, tror jeg :P Er jo helt normalt med blødninger. Hvordan gikk du fram for oppfølging?

Ikke kjekt du blør da, det blir jo en ekstra bekymring vi ikke trenger :/

Men som du sier, det er vanlig nok i det første trimesteret.

 

Jeg blødde unormalt før jeg ble gravid, blødde to mndr i strekk, mest sannsynlig pga en vevsprøve som ble tatt i livmorhasen.

SÅ ble jeg gravid, og jeg blødde like mye.

Gikk til kontroll i uke 6 hos gynekolog, denne timen hadde jeg fra før av, pga blødninger, det måtte sjekkes opp.

Men det ble ikke direkte sjekket opp, men gynekolog mente at det ikke var noe å uroe seg for og at det mest sannsynlig hang sammen med vevsprøven...

Men jeg skulle komme til oppfølging hver 3 uke ca, for å sjekke.

 

Jeg har ikke sluttet å blø, det kan komme masse frsikt blod, eller det er brunlig, ikke klumper, aldri klumper eller smerter.

Men syns jo det er vell rart, tok vevsprøven i september, så det er jo litt vel lenge siden for å holde på å blø sånn somd ette.

Men gynekolog sa det kunne ha med graviditeten og gjøre og at slimhinnen i livmorhalsen var skjør?

 

Jeg legger ikke noe i blødingene, de bekymrer meg sjeldent, bare når det har vært noen dagers opphold, for så å komme et halvt bind med frsikt blod.

Det liker jeg ikke.

Men skal til UL nå på onsdag, og prøver å forholde meg realistisk fram til det, kan jo tross alt være en MA, med disse symtomene, sev om jeg forsåvidt tviler.

 

Rind legen på mandag, spesielt hvis det ikke gir seg, så kan han henvise til utralyd.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det samme her jeg fordi jeg synes det er gøy! og for de som har lyst, må dere gjerne farge navnet deres ette hvilket kjønn den kinesiske kalenderen viser ( http://www.babyverden.no/Gravid/Diverse/Gutt-eller-jente/Kinesisk-fodselskart/;) og for de som ikke vil så gjør det absolutt ingenting det heller :P 

 

1- Leirha, Ønskebarnet<3, 09+11+15 <3, prøverpåentil,
2-
3- Sunniz, Perler,
4-"Venter på en spire",
5-
6-
7- Valmuen, MammatilSophia,
8- tmb, Illyrie, Tonje-84,
9- puddingnr3
10- vil-bli-mamma, ssjuni15. Solamor,
11-
12-Mcaroheg,
13- Violeta, SnartMor86, Vibeke1985
14-
15- Min første 2012, Camillaen85
16- Polardegos, nyerfaring,
17-
18- Mamma'n til godgullet
19-
20-
21- maali, 
22- Belle86
23- Stjerna✨
24- Kine-mor1, ChaChi,
25- Vær86
26- Lamegspire
27-
28- Nr2i2015
29- Ulvinne83
30-
31- sportymami, Cayenne, elinna, lillesøsken2015

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1- Leirha, Ønskebarnet<3, 09+11+15 <3, prøverpåentil,

2-
3- Sunniz, Perler,
4-"Venter på en spire",
5-
6-
7- Valmuen, MammatilSophia,
8- tmb, Illyrie, Tonje-84,
9- puddingnr3
10- vil-bli-mamma, ssjuni15. Solamor,
11-
12-Mcaroheg,
13- Violeta, SnartMor86, Vibeke1985
14-
15- Min første 2012, Camillaen85
16- Polardegos, nyerfaring,
17-
18- Mamma'n til godgullet
19-
20-
21- maali, 
22- Belle86
23- Stjerna✨
24- Kine-mor1, ChaChi,
25- Vær86
26- Lamegspire
27-
28- Nr2i2015
29- Ulvinne83
30-
31- sportymami, Cayenne, elinna, lillesøsken2015

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :) jeg er også ny her . Har en datter på 4 og venter nå nr to . Termindato er 4 august , fint om noen kan skrive meg på listen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen og gratulerer :D

1- Leirha, Ønskebarnet<3, 09+11+15 <3, prøverpåentil,

2-
3- Sunniz, Perler,
4-"Venter på en spire", Linnea
5-
6-
7- Valmuen, MammatilSophia,
8- tmb, Illyrie, Tonje-84,
9- puddingnr3
10- vil-bli-mamma, ssjuni15. Solamor,
11-
12-Mcaroheg,
13- Violeta, SnartMor86, Vibeke1985
14-
15- Min første 2012, Camillaen85
16- Polardegos, nyerfaring,
17-
18- Mamma'n til godgullet
19-
20-
21- maali, 
22- Belle86
23- Stjerna✨
24- Kine-mor1, ChaChi,
25- Vær86
26- Lamegspire
27-
28- Nr2i2015
29- Ulvinne83
30-
31- sportymami, Cayenne, elinna, lillesøsken2015

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1- Leirha, Ønskebarnet<3, 09+11+15 <3, prøverpåentil,

2-
3- Sunniz, Perler,
4-"Venter på en spire", Linnea
5-
6-
7- Valmuen, MammatilSophia,
8- tmb, Illyrie, Tonje-84,
9- puddingnr3
10- vil-bli-mamma, ssjuni15. Solamor,
11-
12-Mcaroheg,
13- Violeta, SnartMor86, Vibeke1985
14-
15- Min første 2012, Camillaen85
16- Polardegos, nyerfaring,
17-
18- Mamma'n til godgullet
19- Blondiee
20-
21- maali, 
22- Belle86
23- Stjerna✨
24- Kine-mor1, ChaChi,
25- Vær86
26- Lamegspire
27-
28- Nr2i2015
29- Ulvinne83
30-
31- sportymami, Cayenne, elinna, lillesøsken2015

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lang lista blir. Koselig! Tror egentlig terminen min er mer 6.8, men den kan sikkert bare stå der til ul termin. :) Tenkte bare å si, siden dere snakket om første svangerskapskontroll, nye retningslinjer sier at de blodprøvene som skal tas skal tas etter uke 12 nå. (12-16) ikke 8-12 som før. Så uke 13 er jo innafor.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, er ny her. Første barn for oss. Ultralyd i dag og fått sett at hjertet slår :-) Termin 14.08. Kan noen skrive meg på listen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ssjuni15

1- Leirha, Ønskebarnet<3, 09+11+15 <3, prøverpåentil,

2-

3- Sunniz, Perler,

4-"Venter på en spire", Linnea

5-

6-

7- Valmuen, MammatilSophia,

8- tmb, Illyrie, Tonje-84,

9- puddingnr3

10- vil-bli-mamma, ssjuni15. Solamor,

11-

12-Mcaroheg,

13- Violeta, SnartMor86, Vibeke1985

14- H_86

15- Min første 2012, Camillaen85

16- Polardegos, nyerfaring,

17-

18- Mamma'n til godgullet

19- Blondiee

20-

21- maali,

22- Belle86

23- Stjerna✨

24- Kine-mor1, ChaChi,

25- Vær86

26- Lamegspire

27-

28- Nr2i2015

29- Ulvinne83

30-

31- sportymami, Cayenne, elinna, lillesøsken2015

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...