Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #1 Skrevet 21. november 2014 Bortsett fra barnehageplass.. Kan dere komme med de positive sidene? Jeg har vært veldig satt på et høstbarn men nå blir det altså mest sannsynlig sommerbarn! Ikke noe galt med det selvfølgelig men.. Kan dere si hva dere syns er positivt med det? Anonymous poster hash: e3720...aa1
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #2 Skrevet 21. november 2014 Deilig å slippe å ha så masse klær på barnet. Jeg fikk i november å var mye styr med masse klær på en bitteliten baby. Neste gang vil jeg gjerne ha en sommerbaby Anonymous poster hash: f8624...733
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #3 Skrevet 21. november 2014 Hvis du er i god form og ikke føder før temindato, har du tre uker du kan kose deg i parken, på stranda osv tre ukers ferie plutselig Anonymous poster hash: 11280...662
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #4 Skrevet 21. november 2014 Julibaby var fantastisk. Tiden før termin var deilig! Sommer og avslapping på terrassen. Slipper gravid-vinterklær. Deilig å slippe å være redd for at babyen skal fryse når du er ute i bilen, og mer lettvint å komme seg avgårde uten så mye klær. Syntes det var nok stress å komme seg ut av huset i starten. Næt sommeren med mye hjelp fra familien som hadde ferie, og faren var hjemme i seks uker i starten fordi han tok sommerferie og fødselsukene etter hverandre. Det var en skikkelig bonus. Høsten og vinteren med liten baby var praktisk, da vi var mye inne og nøt dagene. Da våren kom var hun blitt større, begynte å gå i april og hadde mye utbytte av å leke ute. Hun var ikke stødig med gåinga i starten, og derfor var det deilig å slippe stor dress. Anonymous poster hash: 002d3...9bf
Gjest MiffaBlir3Barnsmor Skrevet 21. november 2014 #5 Skrevet 21. november 2014 Herlig å kunne la baby ligge i bare bleien inne og i bare body i vognen, utrolig lite styr når man skal ut døren da Og du slipper å være redd for /tenke på, om du kan ta med barnet ut typ: er det for kaldt? Hva er for kaldt? hva skal jeg kle på? kan jeg gå ut med babyen nå?
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #6 Skrevet 21. november 2014 Har en sommer og en sein høst, ville absolutt gått for sommer, mindre styr som nevnt, men den største tingen syns jeg var at det var så mørkt og tungt og kaldt på høsten i tillegg til å være sliten etter å ha fått baby👍 Anonymous poster hash: afee6...797
Iiiiik Skrevet 21. november 2014 #7 Skrevet 21. november 2014 Slipper å ta på sokker og sko de siste ukene av graviditeten. Slipper også å kjøpe masse ytterklær i mammaavdelingen. Sommeren etter er babyen stor nok til å nyte utelivet, kan krabbe rundt på gresset og leke i vannkanten. Når det nærmer seg jul har du forhåpentligvis en baby som har fått god soverytme og som gir deg anledning til å forberede jul og nyte inneværet mens babyen sover.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #8 Skrevet 21. november 2014 Mindre klær (og styr) med baby Du kan gå masse fine lange turer med vogna Du kan ha ute bursdager for barnet årene som kommer Mange har ferie så du kan få mye besøk og evt hjelp om trenger Anonymous poster hash: cc462...5f8
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #9 Skrevet 21. november 2014 Har ei i januar, ei i juli, en i oktober og ei i desember. Fordeler og bakdeler med alle, men vil si at første halvår er mest ideelt Fordi da har de fylt 6 år når de skal begynne på skolen, de får mopedlapp og billapp i tide til å få kjøreerfaring på fint føre Anonymous poster hash: c543a...843
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #10 Skrevet 21. november 2014 mange av de tingene som blir nevnt her er deilig med sommer barn....men når de blir større og skal feire bursdag da er det ikke greit....bursdag i skoleferien er ikke moro, og jeg har de 2 minste i sommer ferien....blir til at de feirer bursdagen mye tidligere, for å gjøre det før skolen slutter..... Anonymous poster hash: 44800...675
Nyttårs barn Skrevet 21. november 2014 #11 Skrevet 21. november 2014 Fordelen er mindre klær til baby, og ikke minst til deg som er høygravid Du kan gå i sandaler og i en tunika de siste ukene og kose deg i skyggen med saft is. Så må jeg som har et barn født på tampen av året si at alt annet er bedre enn det.....!
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #12 Skrevet 21. november 2014 Jeg fikk i desember. Selv om jeg koste meg med permisjon i førjulstiden og masse kos, var det tungt å komme hjem etter fødsel til januarmørket. Kaldt var det, så trilleturer ble det lite av i starten pga frykt for kald baby, kalde pupper osv. Så kom kolikken, og jan, feb og mars ble tunge mnd. Mye klær og styr. Så neste hadde vært fint om ble født på vår/sommer. Lysere, varmere, mindre depresivt. Anonymous poster hash: dc1a2...5ad
Leirha Skrevet 21. november 2014 #13 Skrevet 21. november 2014 Man slipper å gå høygravid nr det er kaldt. Mye letter å slenge på seg sommerklær når en har stooor mage.Lett å trø på flipp flopper om man skulle få vann i beina, ikke fult så lett med store vintersko. Men tenker du kanskje på høstbarn?Ikke så mye forskjeller på det iforhold til graviditet vel?Selv syns jeg det er helt fantastisk å være høygravid på sommeren, syns det er deilig i sommertemeratur.Ikke fult så fornøyd da jeg hadde termin i mars, masse snø, usikkert underlag, is, skli med bekkenløsning. Usj...
Gjest MiffaBlir3Barnsmor Skrevet 21. november 2014 #14 Skrevet 21. november 2014 For ikke å glemme all den gode energien solen og de fine sommerdagene gir deg
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #15 Skrevet 21. november 2014 Barnet lærer å gå i en årstid man ikke trenger så mye klumpete klær og sko. Man kan arrangere utebursdager Anonymous poster hash: 72308...975
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #16 Skrevet 21. november 2014 Jeg har termin med nr 3 i slutten av juni og tenker at det er jo helt herlig!! Begge mine andre er født feb/mars, så det skal bli digg å ikke gå høygravid i kulda og is en gang til... Anonymous poster hash: 677e1...9d2
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #17 Skrevet 21. november 2014 Man slipper å gå høygravid nr det er kaldt. Mye letter å slenge på seg sommerklær når en har stooor mage. Lett å trø på flipp flopper om man skulle få vann i beina, ikke fult så lett med store vintersko. Men tenker du kanskje på høstbarn? Ikke så mye forskjeller på det iforhold til graviditet vel? Selv syns jeg det er helt fantastisk å være høygravid på sommeren, syns det er deilig i sommertemeratur. Ikke fult så fornøyd da jeg hadde termin i mars, masse snø, usikkert underlag, is, skli med bekkenløsning. Usj... Deilig å være høygravid når det er kaldt synes jeg Jeg er 38 uker gravid nå og har vært veldig varm av meg i graviditeten og er det fortsatt. Så det er utrolig forfriskende med kulda. Der var HELT forferdelig i sommer med 30 grader, å være høygravid om sommeren må være helt forferdelig. Men jeg har ikke vann i beina heller da, vet ikke hvor vanlig det er. Koser meg i allefall glugg i hjel i kulda! Anonymous poster hash: 73efa...307
MammantilNurket Skrevet 21. november 2014 #18 Skrevet 21. november 2014 - du slipper å være megapreggiss på glatte veier. - du slipper vintertøy til deg og baby. - dere kan trille tur uten å være bekymret for temperaturen. - dersom du er hoven i føttene er det ikke noe problem med sko.
verpesjuk86 Skrevet 21. november 2014 #19 Skrevet 21. november 2014 Du kan nyte ukene med permisjon før fødselen ute i fint vær, og til og med få selskap siden andre har ferie. I tillegg får du ekstra besøk og hjelp etter fødselen siden folk har ferie. Som andre nevner, trenger du nesten ikke klær til hverken høygravid deg eller nyfødt baby, og sparer penger siden de klærne bare kan brukes i kort tid (og tykt yttertøy er mye dyrere enn tynt sommertøy).
Leirha Skrevet 21. november 2014 #20 Skrevet 21. november 2014 Man slipper å gå høygravid nr det er kaldt. Mye letter å slenge på seg sommerklær når en har stooor mage. Lett å trø på flipp flopper om man skulle få vann i beina, ikke fult så lett med store vintersko. Men tenker du kanskje på høstbarn? Ikke så mye forskjeller på det iforhold til graviditet vel? Selv syns jeg det er helt fantastisk å være høygravid på sommeren, syns det er deilig i sommertemeratur. Ikke fult så fornøyd da jeg hadde termin i mars, masse snø, usikkert underlag, is, skli med bekkenløsning. Usj... Deilig å være høygravid når det er kaldt synes jeg Jeg er 38 uker gravid nå og har vært veldig varm av meg i graviditeten og er det fortsatt. Så det er utrolig forfriskende med kulda. Der var HELT forferdelig i sommer med 30 grader, å være høygravid om sommeren må være helt forferdelig. Men jeg har ikke vann i beina heller da, vet ikke hvor vanlig det er. Koser meg i allefall glugg i hjel i kulda! Anonymous poster hash: 73efa...307 Tenker ikke på kulden som er nå. Nå vet jo ikke jeg hvor du hører til og om du har -20, snå og is. For det er ihvertfall den kulden jeg tenker på på. Har gått høygravid gjennom to hete somre og en veldig kald vinter, og ønsker helst sommeren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå