Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #1 Skrevet 21. november 2014 Var på barselgruppe i går. Gutten min har nettopp begynt å stable på sånn stabletårn og putte klosser i puttekasse. Jeg er jo kjempestolt 😊 Men så sier en av de andre mødrene at han er veldig sent ute, hennes gjorde det fra 6 mnd alder. At jeg bør ta det opp med helsesøster 😕 Jeg ble veldig trist og lurer på om det er tilfellet? Er ung førstegangsmor.. Anonymous poster hash: 5e79b...2ce
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #2 Skrevet 21. november 2014 Huff da, du har møtt en mor som ikke er helt i vater. Det er helt normalt! Det er derimot IKKE normalt å begynne med sånt i 6 mndrs alder. Det har jeg faktisk aldri hørt om. Det er da grovmotorikken jobber på spreng, også i ettårsalderen er det stort sett grovmotorikken som øves. Jeg har en datter på 20 mndr som er veldig flink både fin og grovmotorisk, men det er først de siste månedene jeg virkelig ser at hun øver på finmotorikken, om og om igjen, og grovmotorikken får "hvile" litt. Så ta det med ro! Barna utvikler seg så forskjellig :-) Anonymous poster hash: 1c87c...59f
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #3 Skrevet 21. november 2014 For en merkelig ting å si av henne.. Trodde de fleste visste at alle unger er forskjellige. Mitt barn er 10 mnd nå og kan kaste leker oppi en boks, men hadde aldri klart å putte de på en putteboks. Han kryper, men setter seg ikke opp heller. Storebroren var mye tidligere ute. Dette bekymrer meg ikke en plass, er bare kjempestolt for alt han får til og prøver på Ikke bekymre deg, bare fortsett å være stolt av ham du hadde merket det selv om noe skulle være galt. Anonymous poster hash: 2f5b5...bcf
Elskerhøsten2014 Skrevet 21. november 2014 #4 Skrevet 21. november 2014 Da juger hun rett og slett,ellers er hennes barn utrolig tidlig ute,min begynte med det når han var 10 og halv mnd.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #5 Skrevet 21. november 2014 Hun tøyser, og han er helt normal. Anonymous poster hash: d08e2...ec6
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #7 Skrevet 21. november 2014 Tull og tøys! Faktisk er gutten din tidlig ute, mener jeg. Stable klosser og mestre putteboks ved 6 måneder? Enten husker dama veldig, veldig feil, eller så driver hun ønsketenking. Anonymous poster hash: 341a0...50b
BareMas Skrevet 21. november 2014 #8 Skrevet 21. november 2014 Jeg tror hun lyver, eller iallefall overdriver stort. Min jente stablet ikke eller puttet i boks før hun var nærmere 18mnd, kanskje faktisk senere også. Ikke noe galt med verken grov- eller finmotorikk. Hun er i dag en svært skarp, snart 3 år gammel jente, som bygger Lego, leker med ord, teller langt, går, springer, hopper, danser, tegner, perler etc. Men putte i boks som 6mnd gjorde hun ikke. De fleste babyer som er 6mnd har nok med å holde seg oppreist når de sitter på rompa, OM de sitter på rompa. Som 12mnd er det utfordring nok å gå over gulvet og å prøve seg på noen få ord. Babyen din er laaaangt fra treig, og det tror jeg helsesøster holder med meg i om du velger å ta det opp med henne(noe jeg tror er unødvendig)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå