Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #1 Skrevet 20. november 2014 Alexander eller Aleksander? Og hvorfor? Anonymous poster hash: 7a269...03b
Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #2 Skrevet 20. november 2014 Har mest lyst å si: Ingen av dem. Oppbrukte og ingen styrke. Navnet har ingen sjarme eller personlighet lenger. Og etter å ha jobbet i skole, så ser jeg at Aleksander egentlig er et aldri så lite bøllenavn. Men! Hadde det vært opp til meg å velge, så hadde jeg valgt Aleksander. Ser penere og mer ryddig ut. Anonymous poster hash: 653d6...b8b
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #3 Skrevet 21. november 2014 Har mest lyst å si: Ingen av dem. Oppbrukte og ingen styrke. Navnet har ingen sjarme eller personlighet lenger. Og etter å ha jobbet i skole, så ser jeg at Aleksander egentlig er et aldri så lite bøllenavn. Men! Hadde det vært opp til meg å velge, så hadde jeg valgt Aleksander. Ser penere og mer ryddig ut.Anonymous poster hash: 653d6...b8b Ok... Hyggelig... Anonymous poster hash: 7a269...03b
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #4 Skrevet 21. november 2014 Alexander eller Aleksander? Og hvorfor? Anonymous poster hash: 7a269...03b Jeg personlig ville valgt Aleksander, men det er fordi jeg liker "norske" utgaver av navn best. Vill også valgt Kristine fremfor Christine etc etc ... Skal du derimot ha et navn som er mer internasjonalt så er Alexander førstevalget! Skriv navnene på et ark og se hva du liker best Anonymous poster hash: 2caef...fb6
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #5 Skrevet 21. november 2014 Aleksander, helt klart. Det enkleste er ofte det beste. Jeg er ingen stor fan av navnet, men det er i alle fall ca 1000 ganger bedre enn bare halve navnet. Noen går jo rundt og har bare forstavelsen som navn, andre har bare det siste leddet. I mitt hode blir dette feil. Anonymous poster hash: 8d869...207
☆☆☆ Skrevet 21. november 2014 #6 Skrevet 21. november 2014 Generelt meinar eg at ein bør skrive så "reint" som råd etter norsk rettskriving. Men skulle eg valgt namnet hadde det blitt Alexander etter oldefar. Det er den skrivemåten eg er vand med, Aleksander er meir fremmed for meg.
DramaMama Skrevet 21. november 2014 #7 Skrevet 21. november 2014 Jeg hadde valgt Alexander. Og jeg synes navnet er fint!
Bustetroll Skrevet 21. november 2014 #9 Skrevet 21. november 2014 (endret) Hvis jeg får en gutt, skal han ha Alexander som mellomnavn. Jeg syntes navnet Alexander er så fint. Problemet er jo at Alexander ikke lengre er Alexander. Det er "Alex" Jeg vil ikke at min sønn skal hete Alex, derfor vil jeg ha det som mellomnavn. Får jeg en gutt skal han hete Milo Alexander. Hvis jeg finner noen andre som er villige til å kalle opp ungen sin etter et vaskemiddel da Endret 21. november 2014 av Bustetroll
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå