Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #1 Skrevet 20. november 2014 For en ukes tid siden fant jeg en kul i det høyre brystet. Den sitter litt inni brystet ved det hardere partiet når en trykker på dem (hvis noen skjønner hva jeg mener). Den er ca 1 cm stor og glatt på overflaten. Syns ikke den er noe særlig bevegelig. Jeg fikk et barn for fire måneder siden og ammer. Jeg har prøvd å massere den og å tømme brystet uten at det har hjulpet. Lignende kuler jeg har hatt i forbindelse med amming har gitt seg når jeg har massert på dem, og de har også sittet lenger ute i brystet. Nå begynner jeg å bli veldig bekymra. Jeg har ringt legen og skal dit i morgen. Det jeg lurer på er vel om andre har hatt lignende kuler uten at det var noe alvorlig..?? Anonymous poster hash: d7ce6...709
Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #2 Skrevet 20. november 2014 Jeg vet at de fleste slike kuler i forbindelse med amming er ufarlig, selv om denne ikke går bort ved massasje/amming. Det kan være en abcess (betannelseskul), noen av dem må dreneres (tømmes) hos lege. Eller den kan gå bort helt av seg selv. Men, utn å skremme deg for mye, vet jeg også om to unge mødre som fant kul i brystet der det viste seg og være kreft. Hun ene ble avvist av fastlegen som var helt sikker på at det ikke kunne være kreft, fordi hun var så ung, og hun ammet jo. Så selv om det i de aller, aller fleste tilfellene faktisk ikke er krft, skal du få det sjekket skikkelig, ikke bare hos fastlege. Lykke til, sannsynligvis er det ikke noe alvorlig! (PS, det at jeg kjenner så "mange" unge kreftsyke, er at jeg er kreftsyk selv, og derfor har oppsøkt arenaer der jeg har møtt andre unge kreftsyke, ikke fordi det er veldig vanlig!) Anonymous poster hash: 19d0c...913
Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #3 Skrevet 20. november 2014 Takk for tilbakemelding! Jeg prøver å tenke at oddsene er på min side ettersom jeg er forholdsvis ung (30 år). Men klarer liksom ikke å unngå disse katastrofetankene helt likevel. Jeg skal absolutt be om mammografi/ultralyd også - tør ikke ta noen sjanser! Krysser alt jeg har for at det bare en abcess eller noe lignende!! Guri, så satt ut en kan bli når en finner slike ting i kroppen... HI Anonymous poster hash: d7ce6...709
Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #4 Skrevet 20. november 2014 Jeg har flere ganger vært på mammografi på grunn av kuler i brystene.Hver gang har det vært ufarlige vanncyster. Jeg har fått beskjed om at det er ganske vanlig med kuler i brystet og at i de fleste tilfellene er ganske ufarlig. Detkan være betente kjertler eller vanncyster blant annet. Bare sørg for at fastlegen sender deg videre på mammografi. Siste gangen jeg ble sendt på mammografi så sa fastlegen min at han var ganske sikker på at dette var ufarlig, men at han ikke kunne si det 100 % uten videre undersøkelser. Anonymous poster hash: 153cf...311
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #5 Skrevet 21. november 2014 Hei du! Skjønner veldig godt at du er bekymra. Jeg fant en kul i brystet i vinter, å blei helt hysterisk. Hadde i tillegg veldig vondt der, så jeg fikk komme inn på legevakta. Han kjente også kulen, å da tok jeg alle sorgene på forskudd, å var helt sikker på at jeg hadde kreft. Fikk time hos fastlegen min noen dager etterpå, å jeg fikk time for ultralyd og mamografi. Men innen jeg skulle dit, så var kulen nesten helt borte! Å de fant heldigvis ingenting. Det var da 1,5 år siden jeg sluttet å amme, å de sa at det kunne være melkekjertel, betennelse, ligget feil om natta slik at puppen hadde kommet i klem Så jeg skjønner deg veldig godt, men prøv å ikke ta sorgen på forskudd! Dra til legen, å be om en kjapp time for mamografi. Lykke til ! Anonymous poster hash: 4960e...671
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå