Twintipp og himmelblå Skrevet 20. november 2014 #1 Skrevet 20. november 2014 Spilte fotballkamp i går og fikk plutselig underveis sinnsyke smerter i begge lårene. Er utrolig ømt bare ved berøring i dag:( Fikk nesten ikke sove i natt. Det starter nedenfor hoftene. Er godt trent fra før, og trener og løper flere ganger i uken. Hva kan dette være? Strekk i begge lårene samtidig? Må helst bli bra innen en uke:(
Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #2 Skrevet 20. november 2014 Utside, innside, fremside eller baksiden? Hadde du varmet godt nok opp først? Skjedde det i en takling eller spurt? Kom smertene under spesielle bevegelser eller mer i etterkant? Er du hoven, rød? Fortsatte du å spille med smerter? Hva gjorde du etterpå?(hvile, is, massasje, tøyninger?) Anonymous poster hash: 7510f...772
Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #3 Skrevet 20. november 2014 Hvis det er i låret vil jeg nok tro det er muskelstrekk Anonymous poster hash: f381c...bfb
Twintipp og himmelblå Skrevet 20. november 2014 Forfatter #4 Skrevet 20. november 2014 Utside, innside, fremside eller baksiden? Hadde du varmet godt nok opp først? Skjedde det i en takling eller spurt? Kom smertene under spesielle bevegelser eller mer i etterkant? Er du hoven, rød? Fortsatte du å spille med smerter? Hva gjorde du etterpå?(hvile, is, massasje, tøyninger?) Anonymous poster hash: 7510f...772 Fremsiden, varmet opp godt, og holdt i gang de gangene jeg var på benken. Kom litt etter litt før det "smalt skikkelig".Føles ut som om jeg har blitt kjørt over av en bil! Jeg gikk av banen og prøvde å tøye litt, ellers bare tvunget til å sitte i ro. Gjør mindre vondt å gå i trapper enn rett frem. Klarer bare å stabbe meg bortover:(
Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #5 Skrevet 20. november 2014 Utside, innside, fremside eller baksiden? Hadde du varmet godt nok opp først? Skjedde det i en takling eller spurt? Kom smertene under spesielle bevegelser eller mer i etterkant? Er du hoven, rød? Fortsatte du å spille med smerter? Hva gjorde du etterpå?(hvile, is, massasje, tøyninger?) Anonymous poster hash: 7510f...772 Fremsiden, varmet opp godt, og holdt i gang de gangene jeg var på benken. Kom litt etter litt før det "smalt skikkelig".Føles ut som om jeg har blitt kjørt over av en bil! Jeg gikk av banen og prøvde å tøye litt, ellers bare tvunget til å sitte i ro. Gjør mindre vondt å gå i trapper enn rett frem. Klarer bare å stabbe meg bortover:( Hm... pussig at det er mindre vondt å gå i trapper enn rett frem. Går både opp og ned trapper like greit? Og hvor har du vondt når du går rett frem? (hvor høyt opp og ned på låret går smerten?) Finner du ett område som er mer ømt enn resten? Anonymous poster hash: 7510f...772
Twintipp og himmelblå Skrevet 20. november 2014 Forfatter #6 Skrevet 20. november 2014 Utside, innside, fremside eller baksiden? Hadde du varmet godt nok opp først? Skjedde det i en takling eller spurt? Kom smertene under spesielle bevegelser eller mer i etterkant? Er du hoven, rød? Fortsatte du å spille med smerter? Hva gjorde du etterpå?(hvile, is, massasje, tøyninger?) Anonymous poster hash: 7510f...772 Fremsiden, varmet opp godt, og holdt i gang de gangene jeg var på benken. Kom litt etter litt før det "smalt skikkelig".Føles ut som om jeg har blitt kjørt over av en bil! Jeg gikk av banen og prøvde å tøye litt, ellers bare tvunget til å sitte i ro. Gjør mindre vondt å gå i trapper enn rett frem. Klarer bare å stabbe meg bortover:( Hm... pussig at det er mindre vondt å gå i trapper enn rett frem. Går både opp og ned trapper like greit? Og hvor har du vondt når du går rett frem? (hvor høyt opp og ned på låret går smerten?) Finner du ett område som er mer ømt enn resten? Anonymous poster hash: 7510f...772 Ned trapper er verre:( Det er liksom høyt oppe på låret ca 10 cm nedenfor hoftekammen, foran men mot innsiden om du skjønner😁😫 Takk for svar:)
Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #7 Skrevet 20. november 2014 Ned trapper er verre:(Det er liksom høyt oppe på låret ca 10 cm nedenfor hoftekammen, foran men mot innsiden om du skjønner Takk for svar:) Da stemmer det litt bedre, for det er mer belastende. Kan nesten virke som om du har fått en strekk. Det er sjelden at man får strekk i begge lår samtidig, men jeg har vært borti et par tilfeller. Har faktisk også vært borti en som fikk delvis ruptur i begge lår samtidig, men det er enda mer sjeldent - det var nok noe genetisk. Du skrev at du helst burde være fit for fight igjen om en uke. Nnnnjaaa.... ikke sikker på at jeg ville satset på det samme. Hvis du derimot er aktiv og desperat, så ville jeg fått sjekket meg hos en fysioterapeut eller naprapat som også driver med akupunktur (triggerpunktbehandling av muskulaturen / dry needling / IMS... kjært barn mange navn). Da får du en faglig vurdering av hva det er og om det bare er at det har stivnet veldig så har de en mulighet for å få løsnet på spenningene slik at du ev. kan bli spilleklar igjen om en uke. Ring i så fall i morgen og få det gjort så fort som overhodet mulig, for du kan bli ganske støl etter en slik behandling og kan med fordel ha noen dager før full fart igjen. Det finnes ingen raskere måte å løsne på stram muskulatur enn med nålebehandling utført på riktig måte. Men du bør nok få en faglig vurdering av det for å være sikker på hva det er. Naprapat er kanskje lettest å komme til i morgen f.eks. Hvis du får spreng i låret, hovner opp eller blir rød så vær obs og kanskje ta en telefon til lege(vakt), det hender en sjelden gang at man kan få for høyt trykk inni muskel"posen" og da bør det gjøres noe med før det skaper skade! Men skal jeg tippe så har du vært maks uheldig og fått en liten strekk i begge lår. Trenger ikke være så ille, og det er mye som kan ha spilt inn på forhånd. Lite søvn, dårligere mat, stress.... alt kan ha tappet deg for basiske mineraler, noe som igjen gjør muskulaturen mer utsatt for syre og gå trett og dermed også mer utsatt for strekk og skader. Ring i morgen og se om du får en naprapat (som driver med nåler også) til å ta en sjekk på deg. God bedring Anonymous poster hash: 7510f...772
Twintipp og himmelblå Skrevet 20. november 2014 Forfatter #8 Skrevet 20. november 2014 Ned trapper er verre:( Det er liksom høyt oppe på låret ca 10 cm nedenfor hoftekammen, foran men mot innsiden om du skjønner Takk for svar:) Da stemmer det litt bedre, for det er mer belastende. Kan nesten virke som om du har fått en strekk. Det er sjelden at man får strekk i begge lår samtidig, men jeg har vært borti et par tilfeller. Har faktisk også vært borti en som fikk delvis ruptur i begge lår samtidig, men det er enda mer sjeldent - det var nok noe genetisk. Du skrev at du helst burde være fit for fight igjen om en uke. Nnnnjaaa.... ikke sikker på at jeg ville satset på det samme. Hvis du derimot er aktiv og desperat, så ville jeg fått sjekket meg hos en fysioterapeut eller naprapat som også driver med akupunktur (triggerpunktbehandling av muskulaturen / dry needling / IMS... kjært barn mange navn). Da får du en faglig vurdering av hva det er og om det bare er at det har stivnet veldig så har de en mulighet for å få løsnet på spenningene slik at du ev. kan bli spilleklar igjen om en uke. Ring i så fall i morgen og få det gjort så fort som overhodet mulig, for du kan bli ganske støl etter en slik behandling og kan med fordel ha noen dager før full fart igjen. Det finnes ingen raskere måte å løsne på stram muskulatur enn med nålebehandling utført på riktig måte. Men du bør nok få en faglig vurdering av det for å være sikker på hva det er. Naprapat er kanskje lettest å komme til i morgen f.eks. Hvis du får spreng i låret, hovner opp eller blir rød så vær obs og kanskje ta en telefon til lege(vakt), det hender en sjelden gang at man kan få for høyt trykk inni muskel"posen" og da bør det gjøres noe med før det skaper skade! Men skal jeg tippe så har du vært maks uheldig og fått en liten strekk i begge lår. Trenger ikke være så ille, og det er mye som kan ha spilt inn på forhånd. Lite søvn, dårligere mat, stress.... alt kan ha tappet deg for basiske mineraler, noe som igjen gjør muskulaturen mer utsatt for syre og gå trett og dermed også mer utsatt for strekk og skader. Ring i morgen og se om du får en naprapat (som driver med nåler også) til å ta en sjekk på deg. God bedring Anonymous poster hash: 7510f...772 Tusen hjertelig takk for svar, det satt jeg stor pris på skal du vite! Det er noe hovent, men ikke rødt. Skal ringe naprapat i morgen, har ikke tid til å være så lenge satt ut. Har jo spilt håndball, trent mye intervall og løpeturer men ikke hatt det slik før. Var ikke i noen taklinger eller noe. Hmmm, satse på at det er en strekk som går fort over med litt hjelp av naprapat! Tusen takk for hjelpen din igjen!
Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #9 Skrevet 20. november 2014 Høres litt merkelig ut. Strekk kommer ofte mer akutt eller ved samme belastning over lang tid. Var det første treninga? Lenge siden du har trenet på en intensitet som gir syre? Kan det være for høy opphoping av melkesyre? Ellers kan det som noen skrev være strekk, men ikke atypisk måte å få det på 😊 Anonymous poster hash: 0970e...377
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå