Gå til innhold

Burde jeg søke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er snart ferdig med en bachelorgrad i en bestemt yrkesgren. Neste år skal jeg i gang med jobbsøking men markedet er litt usikkert i forhold til dette yrket og jeg aner rett og slett ikke om det blir vanskelig eller lett å få en jobb.

Så har jeg kommet over et jobbtilbud hvor jeg har en språkkvalifikasjon som er ganske sjelden (jobben er en kontorassistentjobb/regnskap - her har jeg ingen kvalifikasjoner). 

Kjæresten min mener jeg burde søke, mens jeg er usikker. Denne siste jobben har ikke noe overhodet med min treårig bachelor å gjøre, og jeg er redd for at ved å søke (tenk...plutselig skulle jeg bli tilbudt jobben..hehe) så havner jeg muligens helt i feil yrkesgruppe og all den erfaring som jeg må ha i forhold til min utdannelse legges litt på is.

Så - skal jeg ha litt is i magen og la jobbtilbudet seile sin egen sjø (og aldri finne ut hvordan det ville gått), eller burde jeg søke likevel og se hvor det fører meg?

Anonymous poster hash: 4db82...ca1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søk :) Det "verste" som kan skje er at du får jobben, og da kan du fortsatt si nei dersom du vil.

Anonymous poster hash: d928a...0cc

Skrevet

Søk :) Det "verste" som kan skje er at du får jobben, og da kan du fortsatt si nei dersom du vil.

HI

Hehe...det blir jo enda verre å si nei til en jobb, for så å ikke finne en jobb etterpå. Så romslig har jeg det ikke økonomisk at jeg glatt kan riste av meg det etterpå (å ha sagt nei til en jobb og så forbli arbeidsløs i flere måneder etterpå)

Anonymous poster hash: 4db82...ca1

Skrevet

Haha, ser den, men tenk om du ikke får jobb og angrer i ettertid fordi du ikke søkte. Ikke sikkert du får den? Og dersom du får den, regnskap er kjempegøy!

Skrevet

Bare sånn for å pirke litt... Man søker ikke på et jobbtilbud, man søker på en ledig stilling. Et jobbtilbud er det man får hvis man etter å ha søkt blir tilbudt jobben. 

Anonymous poster hash: a3613...009

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...