Gå til innhold

ha med notatblokk/notater på jobbintervju?

Anbefalte innlegg

Skrevet

greit eller ikke?

viser det at man er forberedt? eller signaliserer det dårlig hukommelse?

Anonymous poster hash: c828f...a3f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det gjerne med, men har aldri tatt det opp ;)

Stort sett har jeg det med for å vise at jeg er forberedt, samt kunne skrive opp hvis det er noe spesielt. Men stort sett har mine jobbintervju foregått mer som en samtale hvor det er unaturlig å dra opp en notatblokk.

Evt kan man ta opp og kikke på blokka på slutten for å se om det er noe mer man ikke har fått svar på. Da viser man at man har tenkt gjennom ting på forhånd

Anonymous poster hash: 02019...5b7

Skrevet

Jeg tror det er best å ikke ha det med - mener jeg leste det i en eller annen undersøkelse, at de som skulle ansette helte mot å se negativt på det.

Anonymous poster hash: 597a1...a67
Skrevet

Jeg har med ett A4 ark med madkinskrevne notater. Det er oversiktlig slik at jeg raskt kan kaste et blikk ned for å se om jeg har glemt noe. Det er det eneste arket jeg har framme.

Har også to sider med støttenotater i bakhånd, disse blir sjelden brukt, men er til litt vanskeligere spørsmål.

Har selvsagt også med to kopier av CVen.

Har ansatt mange i løpet av en lang karriere og det er alltid et stort pluss å være godt forberedt. Det er ikke noe krav å huske alt man vil si i hodet! :D

Anonymous poster hash: fabfc...08f

Skrevet

JA, selvfølgelig! Det er proft å ha med spørsmål & å notere underveis. Tro meg - har ansatt en god gjeng med folk oppigjennom ;)

Anonymous poster hash: 5a95a...3f6

Skrevet

Jeg har også ansatt endel folk oppgjennom årene og har de med seg notater blir jeg alltid veldig i stuss på hvem som snakker. Er ordene søkeren finner i notatene søkerens egne ord eller er det ting han/hun har funnet andre steder. Hvor kommer kunnskapen fra?

At man ikke klarer å gjennomføre et intervju uten manuskript anser jeg som negativt.

Skriveblokk og penn for å notere ned er positivt.

Anonymous poster hash: 0d197...7dd
Skrevet

Jeg har også ansatt endel folk oppgjennom årene og har de med seg notater blir jeg alltid veldig i stuss på hvem som snakker. Er ordene søkeren finner i notatene søkerens egne ord eller er det ting han/hun har funnet andre steder. Hvor kommer kunnskapen fra?

At man ikke klarer å gjennomføre et intervju uten manuskript anser jeg som negativt.

Da kan du ikke ha ansatt særlig erfarne folk? Jeg har mange års erfaring og har så mye å snakke om at det gir meg en mye bedre struktur på samtalen om jeg er godt forberedt. Og det inkluderer notater.

Jeg har forøvrig aldri opplevd noen som leser fra et manus (som andre kanskje har bidratt til)! :D Det tror jeg er tilnærmet umulig å klare å gjennomføre på en god måte.

Å være forberedt er aldri dumt, enten man har gjort det på egen hånd eller fått hjelp. Det er jo ikke selve intervjusituasjonen jeg er opptatt av at de skal beherske, det er jobben de skal ansettes i.

Skrevet

Da kan du ikke ha ansatt særlig erfarne folk? Jeg har mange års erfaring og har så mye å snakke om at det gir meg en mye bedre struktur på samtalen om jeg er godt forberedt. Og det inkluderer notater.

Jeg har forøvrig aldri opplevd noen som leser fra et manus (som andre kanskje har bidratt til)! :D Det tror jeg er tilnærmet umulig å klare å gjennomføre på en god måte.

Å være forberedt er aldri dumt, enten man har gjort det på egen hånd eller fått hjelp. Det er jo ikke selve intervjusituasjonen jeg er opptatt av at de skal beherske, det er jobben de skal ansettes i.

Jeg forventer at de kan løse en case uten notater og at kunnskapen sitter i hodet uten å ha med seg notater. Og joda, jeg har ansatt flere med god og bred erfaring. De stiller uten notater og klarer seg fint på egenhånd.

Skrevet

Jeg forventer at de kan løse en case uten notater og at kunnskapen sitter i hodet uten å ha med seg notater. Og joda, jeg har ansatt flere med god og bred erfaring. De stiller uten notater og klarer seg fint på egenhånd.

Kanskje dere har ansatt innenfor veldig ulike bransjer?

*blander meg inn*

Anonymous poster hash: c1b1c...a50

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...