Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #1 Skrevet 20. november 2014 Hei! Noen her som har gått rett på aap uten å være sykemeldt først? Jeg har dagpenger, men jeg er sykemeldt nå på 3.mnd. Kommer til å ta tid før jeg blir friskmeldt. Har fått anbefalt å søke aap av lege. Vil også få høyere sats på minstesatsen på aap, enn det jeg nå har i sykepenger. Hvis ikke dette går, må jeg vente til jeg har vært sykemeldt 1 år, før jeg kan søke? Anonymous poster hash: 98a8a...def
Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #2 Skrevet 20. november 2014 Det går fint, søk og se om du får det innvilget. Om det var snakk om å gå over på aap og sykepengene dine var høyere, hadde du fått beholde den høyeste satsen. Du skal alltid ha den høyeste stønaden du har rett på. Det er lurt å komme igang med aap opplegget så tidlig som mulig, da tar det ikke fullt like lang tid før uførepensjonen blir innvilget. Det kan jo dra ut i åresvis dette med aap. Anonymous poster hash: 96c79...c21
Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #3 Skrevet 20. november 2014 Så det skal være mulig å få det innvilget så tidlig i en sykemelding? Saksbehandleren min på nav virket veldig skeptisk nemlig.. Hvis jeg søker nå, å får avslag, burde jeg klage det inn da, eller vente et par mnd å søke på nytt? Har lest behandlingstiden på klager kan ta opp til 12 mnd? Har hørt det er lurt å være tidlig ute med å søke ja. Takk for svar Anonymous poster hash: 98a8a...def
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå