Gå til innhold

Overføring av pappaperm ved brudd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat funnet ut at sambo har vært økonomisk utro IGJEN. Jeg må komme meg ut av dette forholdet før jeg mister alt, det er ikke noe jeg gjør med lett hjerte. Jeg er redd jeg og barna blir stående uten tak over hodet. Sambo skal egentlig ta ut sine 14 uker pappeperm fra april neste år. Dersom vi ikke er sammen, kan disse ukene overføres til meg?

Anonymous poster hash: 33382...4c8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det mener jeg du kan - har du sjekket NAV sine sider?

Anonymous poster hash: 40379...101

Skrevet

En pappa skal ikke ha barnet mer enn noen timer i uka sammen med mor det første året. Det er gyldig nok grunn til å få overført permisjon, har aldri hørt at det var noe problem for dem jeg kjenner som ble alene i løpet av svangerskapet, etter fødselen, eller har vært alene fra dag 1.

Anonymous poster hash: 49674...7f1
Skrevet

Ja, at du er alene om hovedomsorgen er gyldig grunn til at du kan få permisjonen selv.

Kopiert fra nettsiden til nav:

Hvis mor er alene om omsorgen for barnet og har rett til foreldrepenger, overføres ukene med fedrekvote til henne. Dere kan avtale at du likevel skal ta ut fedrekvote, i så fall må far søke om det.

Anonymous poster hash: b3338...50d
Skrevet

Fort deg å få ny adresse. Nav har 3 mnd behandlingstid. For å få utbetalt til rett tid. Gå innom nav så forteller de deg hvor du skal skrive på skjemaet.

Anonymous poster hash: 308d1...7bf

Skrevet

Tusen tusen takk for råd. Ikke noen morsom situasjon dette :(

Skrevet

Tusen tusen takk for råd. Ikke noen morsom situasjon dette :(

Skjønner deg godt. Akkurat sjekket det samme selv. Men tenker folk flest skjønner at det er gode grunner når man drar midt i permisjonen.

Anonymous poster hash: c01d1...4b2

Skrevet

Bare en tanke: dersom far ønsker permisjonen og dere bor i nærheten av hverandre, burde ikke far kunne ta pappapermen dersom han kommer hjem til mor eller barnet hjem til far?

På den måten blir far kjent med barnet og mor kan begynne på jobb...?

Anonymous poster hash: 40379...101

Skrevet

Eeeh, visst dere har bodd sammen som en familie i 6 mnd så er det jo trollete gjort mot far og ikke gi han permisjonen han har krav på?? Han kjenner jo babyen!  Noe annet med de som er alene fra fødselen av/de første mnd.

Anonymous poster hash: 83750...091

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...