Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #1 Skrevet 20. november 2014 Det viste seg at barnet ville ut tidligere enn sine søsken. Og jeg lurer nå på om det er vanlig folkeskikk å ringe rundt for å avlyse planlagte svangerskapskontroller hos lege og jordmor, eller om man bare lar være å møte opp? Ikke verdens største problem akkurat, men vil ikke være uhøflig samtidig som det er kjedelig å bruke tiden på barsel til lange telefonkøer. (Barnet blir veid nå, så er derfor tid til å skrive, men ikke tid til å ringe legekontoret pga 80år gamle damer som elsker å prate med legesekretærene). Anonymous poster hash: 79222...91c
Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #2 Skrevet 20. november 2014 Jeg har brukt å få beskjed om at hvis jeg føder før neste kontroll så trenger jeg ikke melde fra. Men da har det vært snakk om de siste to ukene før termin i såfall. Anonymous poster hash: d1f3a...ffd
Gustav Klitt Skrevet 20. november 2014 #3 Skrevet 20. november 2014 I min verden er det vanlig folkeskikk å ringe og avlyse, ja! Det er vel ikke akkurat snakk om flere titalls telefoner? Hadde samme "problem" som deg, ringte og avlyste. Ikke noe stress, men må si jeg ble litt furten på legesekretæren som ikke gratulerte meg med barnet Litt i babybobla, kan du si. Gratulerer!!
Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #4 Skrevet 20. november 2014 Hvis de er i veldig nær fremtid (i dag), er det vel forståelig om du har annet å tenke på. Planlagte timer lenger frem i tid, bør absolutt avbestilles, det kan jo være noen andre som ønsker time. Anonymous poster hash: 78ebd...444
Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #5 Skrevet 20. november 2014 Ring å avbestill. Regner med du hos lege vil få regning om du ikke møter, selv om kontrollen er gratis for gravide, så er det bare når du møter opp. Du kan jo sende Mail hvis de tar det? Sms-tjeneste? Eller få mannen til å ta en ringerunde? Anonymous poster hash: 8db4f...9a5
ms.Pond Skrevet 20. november 2014 #6 Skrevet 20. november 2014 Hvis timen er i dag eller i morgen kan du høre med en venninne eller et familiemedlem om de kan ringe og avbestille timen for deg? Du har jo absolutt gyldig grunn til å ikke møte Men jeg har fått beskjed hos legen jeg går til at om jeg ikke møter på svangerskapskontroll så får jeg gebyr for ikke møtt til time, på samme måte som andre pasienter. Gratulerer så mye med den lille
verpesjuk86 Skrevet 20. november 2014 #7 Skrevet 20. november 2014 Jeg hadde time på sykehuset dagen etter fødsel, så sa ifra at jeg ikke kom til å møte på den. En av jordmødrene ordnet det, ellers hadde jeg bare tatt heisen ned og sagt fra. Jordmortimen uka etter sendte jeg mail og avlyste etter at jeg kom hjem fra sykehuset. Ikke bruk tida på å sitte i telefonkø, send en epost eller få noen andre til å fikse det for deg og gratulerer med babyen så klart!
Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #8 Skrevet 20. november 2014 Hvor mange telefoner er det snakk om da? Vil tro det er kun en telefon til legekontoret og evt en til jordmor på helsestasjonen? Det finner du tid til. Putt på handsfree og ring neste gang du skal amme eller trille tur hvis du mistenker at det vil ta usannsynlig lang tid. Evt så får du mannen din til å ringe. Anonymous poster hash: 1e217...e77
snuppo Skrevet 20. november 2014 #9 Skrevet 20. november 2014 Jeg fødte den dagen jeg hadde kontroll, men de skjønte at d var derfor jeg ikke kom. Om du har tid ring, om ikke dropp d. Gratulerer så masse 😃
Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #10 Skrevet 20. november 2014 En venninne fikk telefon fra legekontoret mens hun lå på barsel fordi hun ikke møtte til time og fikk kjeft da hun fortalte at hun hadde født og hadde glemt å si fra. Noen regning fikk hun ikke. Jeg hadde time dagen etter fødsel og ga beskjed et par timer før jeg skulle vært der, jeg fikk gratulerer og takk for at du sa fra. Jeg hadde ikke ringt fra føden hvis jeg hadde time samme dag. Anonymous poster hash: ba354...bf1
Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #11 Skrevet 20. november 2014 Jeg fødte samme dag som jeg hadde kontroll. Spurte på kontrollen før om jeg skulle gi beskjed om baby kom før neste kontroll, og fikk beskjed om at det trengte jeg ikke tenke på. Det var jo forventet, og når folk ikke dukket opp så nær til termin, så tok hun gjerne en telefon på føden og sjekket ståa. Men ganske små forhold her da Anonymous poster hash: a11e8...244
Superdolly Skrevet 20. november 2014 #12 Skrevet 20. november 2014 Jeg satte mannen min på saken jeg. Han ringte og avlyste, sa bare at vi hadde fått barnet og at jeg ikke kom til å komme på kontroll.
Iselilja Skrevet 20. november 2014 #13 Skrevet 20. november 2014 Gratulerer! Jeg har ringt og avbestilt etter alle mine fødsler. Greit å gi beskjed, så kan de få inn akuttpasienter. Kos deg med nurket 💕
Klompelompe Skrevet 20. november 2014 #14 Skrevet 20. november 2014 Jeg ringte og avbestilte. Greit at JM kunne få bruke tiden sin på andre istedenfor å vente på meg
Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #15 Skrevet 20. november 2014 Jeg skulle på kontroll hos jordmor to dager etter fødsel og spurte etter nr til helsestasjonen på sykehuset (stod på papirene mine som de hadde). Da sa barnepleieren at det ikke var nødvendig å si ifra for de skjønte det på helsestasjonen hvorfor jeg ikke kom. Virket som det var vanlig å ikke si ifra. Anonymous poster hash: ddc02...0a9
Januaris Skrevet 20. november 2014 #16 Skrevet 20. november 2014 Jeg trodde faktisk at helsestasjon og fastlege fikk automatisk beskjed fra sykehuset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå