Gå til innhold

Bhg plass og 1 sept grensa?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare barn født mellom 1/9 og 31/12 som ikke har krav på bhg plass i aug det året de fyller ett? Er man født januar får man plass fra aug det året man fyller ett, men er da 1 år og 8 mnd når begynner? Eller kan man få plass fra aug det året en er født og feks begynne rett før jul, da en er 11 mnd?

 

Og i private bhg når man har eldre søsken der vil man kunne få plass selv fra aug det året man fyller ett om man er født etter 1 sept?

 

Anonymous poster hash: cdd21...ee3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barn født etter 1 september 2014 har rett på bhg plass fra august 2016. Dersom det er ledig plass kan man likevel få før, men det er ingen rett. Private bhg med statsstøtte følger samme regler som kommunale mht når på året barnet er født og da krav til plass.

 

Mao et barn født 31 august 2014 uten eldre søsken vil kunne få plass i før ditt barn født 1 september 2014 som har søsken i bhg.

 

Anonymous poster hash: b4047...68e

Skrevet

Barn født etter 1 september 2014 har rett på bhg plass fra august 2016. Dersom det er ledig plass kan man likevel få før, men det er ingen rett. Private bhg med statsstøtte følger samme regler som kommunale mht når på året barnet er født og da krav til plass.

Mao et barn født 31 august 2014 uten eldre søsken vil kunne få plass i før ditt barn født 1 september 2014 som har søsken i bhg. Anonymous poster hash: b4047...68e

Takk. Så sært! Men kan de private velge selv? Dvs gi søsken prioritet? Eller må de ta alle som er født før 1/9 først?

 

Anonymous poster hash: cdd21...ee3

Skrevet

De private gjør nok litt som de selv vil, iallefall her jeg bor. Virker som det går mye på vennskap, kjennskap og smisking. Og hvis du har søsken og eier andel så virker det som om folk får plass når de vil bare de betaler for seg. Ungen min som er født i juni fikk f.eks ikke plass, men en annen som var født desember samme år fikk plass. De hadde andel og betalte i et halvt år uten å bruke plassen. Syntes det var utrolig kjipt da, men om jeg noen gang kommer i samme situasjon så vil nok ikke jeg heller takke nei til det tilbudet.

 

Anonymous poster hash: b8035...691

Skrevet

I vår barnehage som er privateid så går søsken foran de som er født før 31.08. Heldigvis for meg som fikk nr 3 i september!

 

Anonymous poster hash: 7ce6e...c18

Skrevet

I private barnehager går og ofte barn av ansatte foran alle andre



Anonymous poster hash: 398dd...6bb
Skrevet

 

I private barnehager går og ofte barn av ansatte foran alle andre

 

Anonymous poster hash: 398dd...6bb

Det har jeg full forståelse for - dersom det ikke er slik vil det bli vanskeligere å gi plass til andre barn/ holde kontinuitet i ansatte. Så det er nå bare til din og min fordel.

 

Anonymous poster hash: b4047...68e

Skrevet

 

I private barnehager går og ofte barn av ansatte foran alle andre

 

Anonymous poster hash: 398dd...6bb

Det er like individuelt som alt annet ;)

 

 

 

Anonymous poster hash: 10fe7...732

Skrevet

 

I private barnehager går og ofte barn av ansatte foran alle andre

 

Anonymous poster hash: 398dd...6bb

Det er like individuelt som alt annet ;)

 

 

 

Anonymous poster hash: 10fe7...732

 

Derfor skrev jeg ofte, og ikke alltid

 

Anonymous poster hash: 398dd...6bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...