Gå til innhold

Årets antrekk til juleballet (ungd.skole)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ai, da var det tid for debut på juleball! Min frøken er litt bekymret for antrekk, da hun overhode ikke trives i kjole... Men, er ikke slike buksedresser (jumpsuit?) inn for tiden tro? Kunne hun ha hatt en slik og allikevel følt seg pyntet nok ift resten??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da hadde hun skilt seg voldsomt ut på min ungdomsskole, men det kommer sikkert an på tradisjonen på hennes skole.

Skrevet

Nei.

Det er nok egentlig kjole eller intet, om man skal gli inn i miljøet. Men man jo ikke passe helt inn, om hun er trygg nok i seg selv til å la være.

Anonymous poster hash: fff64...84b
Skrevet

Det kommer nok an på om dette er et juleball som arrangeres hvert år, eller om det er et stort juleball i 10 klasse?

Her vi bor et det kun et juleball i 10 klasse og da er det ballkjole ala type prinsessekjole det går i. Hadde en elev kommet i buksedress ville hun skilt seg veldig ut.

Skrevet

Hos oss er nok kleskoden langt mer formell, ballet for 10. klasse byr på skikkelig pyntete kjoler, type ballkjole.

Skrevet

Det er ikke 10-klasseball. Det er for alle trinnene.

...men, det er vel kanskje kjole som må til når man ikke er Tone Damli?

Skrevet

Kjenner jeg er glad jeg har 3 sønner. Jobber på ungdomsskole og det sånt press på riktig kjole, håroppsats etc. Foreldrene kjøper kjoler til flere tusen for dette ballet. Helt sykt. Sorry, men de er tenåringer.

Anonymous poster hash: dbfde...e4b

Skrevet

Det er ikke 10-klasseball. Det er for alle trinnene.

...men, det er vel kanskje kjole som må til når man ikke er Tone Damli?

Da tror jeg hun har større spillerom. På skolen til niesen min er det ball hvert år, og jeg så de var mye mindre pyntet enn det mine døtre var på juleballet.

Skrevet

Når det er ball for hele skolen, er det nok mindre stivt. Men vil allikevel tro at kjole er det tryggeste.

Skrevet

Det er nok best å safe her føler jeg. Ny skole og ny klasse... Da vil man helst passe inn. Så er det kanskje rom for litt mer sprell til neste år heller ;)

Da får vi dra på kjolejakt! (Sukk, wish me luck...)

Skrevet

Dattera mi går i 9.klasse og jentene tråler butikkene etter penkjoler nå. De store ballkjolene er "forbeholdt" 10.klasse, mens de yngre går litt mindre pyntet..

Hvis hun ikke er så glad i å pynte seg så ville jeg gått for en pen, enkel og svart kjole og heller pyntet med smykker og lett sminke. På den måten er hun pyntet, men stikker seg ikke ut/tiltrekker seg ikke for mye oppmerksomhet. For tro meg, er jentene hos dere like som mange hos oss så vil det bli låååårkort, glitter og MASSE sminke på mange av jentene :P

Anonymous poster hash: f5fd4...ae2

Skrevet

Her er det også ball for hele skolen og ikke så veldig formelt, det er bare guttene i 10.klasse som går i dress og jentene i 10.klasse har prinsessekjoler. Resten av ungdomsskolen er gjerne fornøyd med penbukse og skjorte på guttene og en vanlig pen kjole på jentene (men tror ikke det er jenter som kommer i bukse altså).

Anonymous poster hash: bd860...c91

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...