Anonym bruker Skrevet 19. november 2014 #1 Skrevet 19. november 2014 Altså, jeg elsker jobben min.Men jeg er gravid, og har bekkenløsning.Kjenner sviing i skambeinet, vondt i rompa og nedover og får gangsperre en gang i blant.Har egentlig ikke lyst til å sykemelde meg, men har liksom ikke lyst til å presse kroppen min så mye at jeg får varige men/smerter heller..Har en kontorjobb men mye stillesittende arbeid.Har to forskjellige stoler jeg skifter mellom for å lette på det, og hev-senk pult.Er 23 uker.Hvor ille kan det bli før det er fare på fære? Anonymous poster hash: 9363d...877
Anonym bruker Skrevet 19. november 2014 #2 Skrevet 19. november 2014 Jeg er 16 uker på vei, vært sykemeldt i snart 8uker pga bekkenløsning. Jeg fikk henvisning til fysioterapaut, som mente at med min jobb burde jeg sykemelde meg (da også i betraktning tidligere og nåværende rygg og kne plager) 50%. Bruker itillegg krykker ved behov fra ca uke 9-10 pga smerter. Har selv en kontorjobb, med hevsenk pult. Fått beskjed at jeg eg burde ikke begynne fullt igjen med det første heller for å minske faren for full sykemelding, samt og bli sengeliggende i slutten. Så anbefaler deg i første omgang og kontakte lege for å få henvisning til fysioterapaut, samt en liten sykemelding for å avlaste. Sett deg inn i bil/ gå ut av bil med sammlede ben, sove med pute mellom bena om natten. Anonymous poster hash: 63b97...c89
Anonym bruker Skrevet 19. november 2014 #3 Skrevet 19. november 2014 Jeg er 16 uker på vei, vært sykemeldt i snart 8uker pga bekkenløsning. Jeg fikk henvisning til fysioterapaut, som mente at med min jobb burde jeg sykemelde meg (da også i betraktning tidligere og nåværende rygg og kne plager) 50%. Bruker itillegg krykker ved behov fra ca uke 9-10 pga smerter. Har selv en kontorjobb, med hevsenk pult. Fått beskjed at jeg eg burde ikke begynne fullt igjen med det første heller for å minske faren for full sykemelding, samt og bli sengeliggende i slutten. Så anbefaler deg i første omgang og kontakte lege for å få henvisning til fysioterapaut, samt en liten sykemelding for å avlaste. Sett deg inn i bil/ gå ut av bil med sammlede ben, sove med pute mellom bena om natten. Anonymous poster hash: 63b97...c89 HI her. Jeg har gått til fysio fra uke 12 siden de første syptomene kom da, og jeg ønsket å ta det ved roten. Anonymous poster hash: 9363d...877
Anonym bruker Skrevet 19. november 2014 #4 Skrevet 19. november 2014 Det er ikke du som sykemelder deg, men legen... Det skal mye til før du får varige men av bekkenløsning, spesielt hvis du kjenner det som svie i skambeinet. Jeg har hatt kraftig bekkenløsning i dette svangerskapet (nr.3), og har jobbet fullt frem til uke 35, først da ble det så ille at jeg ikke fikk sove om natten. Anonymous poster hash: 11ee3...f65
Anonym bruker Skrevet 19. november 2014 #5 Skrevet 19. november 2014 Er ikke noe poeng å skulle presse seg til det ytterste selv om noen tror det ligger mye kred i det... Ta vare på kroppen din - du skal ha den til du blir gammel! Rådføre deg m fysioen din! Anonymous poster hash: 428d3...3fe
Anonym bruker Skrevet 19. november 2014 #6 Skrevet 19. november 2014 Er ikke noe poeng å skulle presse seg til det ytterste selv om noen tror det ligger mye kred i det... Ta vare på kroppen din - du skal ha den til du blir gammel! Rådføre deg m fysioen din!Anonymous poster hash: 428d3...3fe Det er jo ikke snakk om å presse seg til det ytterste, men å faktisk presse seg selv litt, istedet for å utnytte systemet og "sykemelde seg", så fort man kjenner det murrer litt i symfysen. Anonymous poster hash: 11ee3...f65
Anonym bruker Skrevet 19. november 2014 #7 Skrevet 19. november 2014 Vanskelig å si... Jeg var også som deg, prøvde i det lengste og ville ikke kaste inn håndklær. Jeg sleit forøvrig med det allerede fra uke 10, og dro på behandling i uke 12. Etter 6 uker med intens behandling uten noe forbedring, ble jeg 60% sykmeldt av kiropraktoren. 4 uker senere ble jeg 100% sykmeldt. Han mente at den graden av bekkenløsning jeg har fått kan gi varig mened hvis jeg ikke tok det med ro. Samvittigheten min kneget skikkelig, men samtidig måtte jeg ta vare på meg selv mtp lille banet i magen trenger meg. Selv etter 1,5 år etter fødselen sliter jeg fortsatt med smertene så mitt råd til deg, lytt til kroppen din!! God bedring forresten, og gratulerer med graviditet Anonymous poster hash: 4fdf8...ee0
Anonym bruker Skrevet 19. november 2014 #8 Skrevet 19. november 2014 Ble sykemeldt fra butikkjobben i uke 20, har en jobb der jeg er alene og må mye opp og ned i stige, og det er umulig å gå en dag uten å fly opp stigen førti ganger daglig.. Det klarte ikke bekkenet, så legen måtte bare sykemelde meg. Anonymous poster hash: 416b9...67d
Anonym bruker Skrevet 19. november 2014 #9 Skrevet 19. november 2014 Snakk med legen, han har kanskje noen gode råd å gi deg. Evt gi deg gradert sykemelding om han så mener det. Og dere sammen finner ut hva som er lurt. Første gang jeg gikk gravid gikk jeg for lenge før jeg kastet inn honklet og ble helt sykemeldt halveis i svangskapet. Da var jeg såvidt gåbar resten av svangerskapet. Andre gang viste jeg når jeg måtte begynne å ta det med ro, og hva jeg kunne gjøre for å lindre litt. For meg ble en liten sykkeltur hver dag og ett skikkelig varmt bad redningen. Gjorde jeg ikke dette endag var jeg såvidt gåbar dagen etter. Jeg så skikkelig lur ut der jeg sykklet rundt i gata høygravid på denne tiden og litt utpå nyåret. Snøen hindret ikke meg, men da ble det bare frem og tilbake i gata. Skulle ikke så mye til, men litt frem og tilbake sammen med ett skikkelig varmt badekar. Fylte oppi glovarmt vann støtt og stadig når jeg lå oppi. Denne gangen jobbet jeg ut svangerskapet. På jobben så var jeg også flink med å si når jeg måtte gjøre noe annet. Jeg jobbet i butikk, så ikke allverdens jeg kunne variere men litt kunne jeg. De jeg jobbet med var veldig greie, så trengte jeg å legge meg ned noen minutter var ikke det ett problem, gulvet på lageret var helt greit for meg. Jeg måtte jo være tilgjengelig, men hvile beina og ryggen litt gjorde at jeg klarte meg gjennom en arbeidsdag. For når en har barn hjemme en skal klare å ta vare på også, så kan en ikke presse seg for mye. Da kan en ikke slite seg helt ut på jobb. To åringen hjemme slår jo ikke på pauseknappen om mamma er utslitt. Så viktig å ha i bakhodet at en skal fungere hjemme også, så om en å sykemelde seg er ikke det noe nederlag. Men utallige variasjoner og muligheter for hva en kan gjøre, bekkenløsning må ikke bety fullt sykemeldt. Anonymous poster hash: 8df1d...a0b
Gjest Sekretøsa Skrevet 19. november 2014 #10 Skrevet 19. november 2014 Hadde symfyseløsning og var delvis sykemeldt frem til jeg var 34 uker på vei. Da for å kunne gå til behandling og svømming 4 ganger i uka. Har og kontorjobb og ingen samvittighet til å være hjemme for å ligge på sofaen.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2014 #11 Skrevet 19. november 2014 Jeg spurte om sykmld da jeg var 31 uker på vei og hadde da måtte ta i bruk krykker.. fra uke 18 slet jeg med smerter, gikk regelmessig til kiropraktor og sov lite om nettene pga smerter. Burde nok ha roet ned mye før, skulle jeg gjort det igjen, hadde jeg nok stoppet en mnd tid før. Men har du prøvd sånn pute med hull i? Litt ala badering. Det var godt for meg å sitte på i allefall. Og begynn behandling hos enten fysio el kiropraktor. Anonymous poster hash: 218c7...b00
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå