Anonym bruker Skrevet 19. november 2014 #1 Skrevet 19. november 2014 Gutten min ble bitt i leppen og litt over leppen i barnehagen i dag. Han hadde begynnt å blø. Etter det han forteller var det han som bet først og ble bitt tilbake. Så vi har hatt en alvorlig samtale om biting og det å være stygg med andre. Tror nok han fikk en lærepenge da han kjente hvor vondt det var å bli bitt. Er første gangen han har bitt. Det jeg lurer på er hva jeg bør følge med på når man har et bitt som har gått gjennom huden? Anonymous poster hash: bbf88...c3c
Anonym bruker Skrevet 19. november 2014 #2 Skrevet 19. november 2014 Jeg ringte legen for å høre da min sønn ble bitt. De sa at hvis han har fulgt vaksinasjonsprogrammet, så trengte han ikke stivkrampesprøyte. Anonymous poster hash: 79be0...9e0
Anonym bruker Skrevet 19. november 2014 #3 Skrevet 19. november 2014 Jenta vår ble bitt 3 ganger i fjor høst og da fulgte vi med om det ble rødt og hovent. Noe det heldigvis ikke ble. Så lenge ungen har tatt vaksinene har de allerede fått stivkrampesprøyte. Anonymous poster hash: 5553c...888
Anonym bruker Skrevet 19. november 2014 #4 Skrevet 19. november 2014 Min jente ble bitt slik at det ble hull på huden. Ved menneskebitt er den største faren infeksjon i såret fordi mennesker har så mye bakterier i munnen. Derfor bør du få såret undersøkt av en lege. Min jente fikk infeksjon og måtte ha antibiotika, takk og lov at vi gikk til legen! Hun har fulgt vaksinasjonsprogrammet, men det spiller altså ingen rolle. Stivkrampe er kun én mulig bakterie, mennesker har mange flere farlige bakterier og virus i munnen! Anonymous poster hash: 5d894...567
Anonym bruker Skrevet 19. november 2014 #5 Skrevet 19. november 2014 Jeg ringte legen for å høre da min sønn ble bitt. De sa at hvis han har fulgt vaksinasjonsprogrammet, så trengte han ikke stivkrampesprøyte. Anonymous poster hash: 79be0...9e0 De trenger ikke stivkrampesprøyte. Men så er det heller ikke stivkrampe som er problemet. Det er infeksjon fra andre bakterier og virus som er risikoen og det er ganske utbredt ved menneskebitt. Anonymous poster hash: 5d894...567
Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #6 Skrevet 20. november 2014 Ring legen! Ofte gir de antibiotika for å Være føre var! Menneskebitt kan føre til blodforgiftning og i de tilfellene er det livstruende ubehandlet. Mine barn har blitt bitt uten å trenge behandling, men kjenner fler som ble satt på antibiotika etter slike tilfeller! Hvordan er det i dag? Følg med om området blir rødt, hovent eller varmt! Anonymous poster hash: 3055d...528
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå