Anonym bruker Skrevet 19. november 2014 #1 Skrevet 19. november 2014 Hver julaften pleier mine foreldre og søsken å komme hit for å feire. I år er intet unntak. Forskjellen fra i fjor er at både vi og min bror har fått seg hund. Disse to går lite overens! Min brors hund er en gjeterhund som er besatt på å skal gjete og bite på vår hund. Hver gang han er på besøk med hunden så er det et eneste spetakkel. Er det dårlig av oss å be han la hunden være hjemme på julaften? De kan heller ikke være i hver sine rom, for da bjeffer hunden hans hele tiden. Jeg vet at hvis han tar hunden med så kommer det til å bli utrivelig, men jeg har en følelse av at han ikke kommer til å bli glad hvis vi ber han om å ikke ta med hunden. Anonymous poster hash: e4994...bd8
Anonym bruker Skrevet 19. november 2014 #3 Skrevet 19. november 2014 Du kan fint be ham om å holde hunden hjemme eller hos en hundepasser. Anonymous poster hash: c3217...afc
Serepta Skrevet 19. november 2014 #5 Skrevet 19. november 2014 Er det vanlig å ta hunder med på besøk til andre? Jeg hadde glatt bedt dem sette bikkja igjen hjemme.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2014 #6 Skrevet 19. november 2014 Vi har hund. Pleier å spørre om det er greit om vi tar den med visst vi skal til noen. Er det hunder der fra før av som ikke liker hunden min/nye hunder så lar jeg jo selvsagt den være hjemme. En hund klarer fint å være alene hjemme noen timer en kveld. Anonymous poster hash: a4a47...07a
Anonym bruker Skrevet 19. november 2014 #7 Skrevet 19. november 2014 Jeg syns du kan be han ikke å ta med hunden, men nå er ikke jeg ett hundemenneske. Har desverre opplevd det slik at for mange hundeeiere så er det nesten en baby og de blir dødelig fornærmet om en sier noe feil. En hun klarer seg fint hjemme alene når folk er på jobb, hvorfor klarer den seg ikke når det er julaften? Jeg har katter, for meg er det ingen selvfølge å ta med kattene. Skal jeg på ferie, må jeg spørre om jeg kan ta de med eller finne en annen løsning. Slik er det når en har dyr. Anonymous poster hash: 16cda...7dc
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 19. november 2014 #8 Skrevet 19. november 2014 Er det virkelig vanlig å ta med seg bikkja si når man skal på besøk til andre?
Anonym bruker Skrevet 19. november 2014 #9 Skrevet 19. november 2014 Du kan be han om å la den være hjemme. Det blir ikke helt den samme situasjonen, men vi må til stadighet be hundeeiere om å IKKE ta med hunden på besøk til oss da vi har allergikere i hus. Og jeg blir rett og slett rystet over hvor mange som ignorerer dette. "Den kan jo bare ligge i buret sitt i gangen", "Den kan jo bare stå ute på trappa" (og bjeffe som en gal hele dagen), "Men vi kan jo bare ha den i kjellerstua hvor vi skal sove"... Anonymous poster hash: 26011...48d
Anonym bruker Skrevet 19. november 2014 #10 Skrevet 19. november 2014 Kan ikke bikkja hans være utenfor? Anonymous poster hash: 97847...829
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 19. november 2014 #11 Skrevet 19. november 2014 Du kan be han om å la den være hjemme. Det blir ikke helt den samme situasjonen, men vi må til stadighet be hundeeiere om å IKKE ta med hunden på besøk til oss da vi har allergikere i hus. Og jeg blir rett og slett rystet over hvor mange som ignorerer dette. "Den kan jo bare ligge i buret sitt i gangen", "Den kan jo bare stå ute på trappa" (og bjeffe som en gal hele dagen), "Men vi kan jo bare ha den i kjellerstua hvor vi skal sove"... Anonymous poster hash: 26011...48d Seriøst? Gjør folk sånt?? Så frekt.......
ms.Pond Skrevet 19. november 2014 #12 Skrevet 19. november 2014 Da vi hadde hund så jeg ikke på det som noen selvfølge at den skulle være med på besøk. Samme når vi har invitert andre med hund, så får vi alltid en forespørsel om det passer at hunden er med, eller de lar den automatisk være igjen hjemme. Hvis ikke hunden kan være alene hjemme må de skaffe seg hundepasser eller sette den bort på kennel for natta. Når du sier i fra i såpass god tid som nå bør det ikke vær enoe problem for de å finne et alternativ.
ms.Pond Skrevet 19. november 2014 #13 Skrevet 19. november 2014 Du kan be han om å la den være hjemme. Det blir ikke helt den samme situasjonen, men vi må til stadighet be hundeeiere om å IKKE ta med hunden på besøk til oss da vi har allergikere i hus. Og jeg blir rett og slett rystet over hvor mange som ignorerer dette. "Den kan jo bare ligge i buret sitt i gangen", "Den kan jo bare stå ute på trappa" (og bjeffe som en gal hele dagen), "Men vi kan jo bare ha den i kjellerstua hvor vi skal sove"... Anonymous poster hash: 26011...48d Uff det er jo direkte frekt.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2014 #14 Skrevet 19. november 2014 Litt utenfor tema kanskje. Men vi har hund. Tar det aldri som en selvfølge at han skal vere med på besøk, jeg vet hvem jeg kan ha han med til. Men deriomot visst noen vil treffe meg typ rett etter a la jobb og slikt sier jeg at hunden må luftes godt først eller ere med. Vi lar han aldri vere hjemme en arbeidsdag pluss ekstra etterpå. Dette er heldigvis de fleste inneforstått med, men ikke alle. Jeg tenker i HI sitt tilfelle at om broren bor i nærheten og ikke har langt å reise kan hunden være hjemme, om det er maks en arbeidsdag i timer (om den er vandt med det). Vi har selv feiret jul med svigers da det var 4 hannhunder der, makan til kaos skal man lete lenge etter. En chihuahua uten oppdragelse (var jo babyen hennes vettu), vår Finske Lapphund som stort sett er rolig men fyrer seg opp blant andre hannhunder og har i slike situasjoner et meget kontrollbehov (ber vi han legge seg er det piping konstant, bjeffing om hanblir sperret inne), en liten terrier som er omplasseringshund og miljøskada deretter (aggressiv mot folk som setter seg ved siden av han i sofaen) og en meget leken Leonberger på 1 år. Herreguuuuuud sier jeg bare! Poenget er: Kan noen hunder være hjemme om avstanden tilsier det, så gjør det:) Anonymous poster hash: 4de3e...560
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå